Šampionát GP2 bude díky novému rozložení probíhat prakticky bez přestávky po celý rok. Série GP2 bude doplněna zimní obdobou, jejíž závody se budou konat na Blízkém východě a v Asii. Pokud vás zajímá které týmy se přihlásily a kde se závody uskuteční, následující řádky vysvětlí více.
Organizátor Bruno Michel vysvětlil filozofii nové série a důvody, jež vedly k jejímu založení. „Jedním ze základních důvodů bylo, že vzrušení poskytované závody GP2 se rozšíří více do světa. S tím jsou však spojené vysoké náklady, které by redukovaly jednu z našich výhod. Oddělený seriál v Asii s centrem v oblasti, je ideální možností, jak expandovat a přitom nezvyšovat neúměrně náklady," vysvětlil Michel.
Rozložení závodního víkendu, závodní a technická pravidla i bodování zůstává identické. Startovní listina přihlášených stájí je také prakticky beze změny. Pouze španělský Racing Engineering nahradí nejúspěšnější asijský tým Meritus.
Jezdecké složení bude oznámeno postupně, jak se budou týmy připravovat na zahájení šampionátu, ale dá se předpokládat, že velkou měrou budou zastoupeni jezdci z Asie a Blízkého východu podobně, jako budou mít vozy jiné sponzory a barvy.
Přihlášené týmy: Arden International ART Grand Prix BCN Competicion Campos Grand Prix Dams DPR Durango FMS International iSport International Meritus Racing Minardi Piquet Sports Super Nova International Trident Racing
Kalendář GP2 Asia 2008: 18. – 19. ledna / Testy v Dubaji 22. – 23. ledna / Testy v Dubaji
25. - 26. ledna / Dubaj 15. - 16. února / Indonésie 22. – 23. března / Malajsie 5. - 6. dubna / Bahrajn 11. – 12. dubna Dubaj
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?