MONZA - 1. ZÁVOD; Expilot Formule 1 Giorgio Pantano využil bezezbytku svoji pole position a zatím s dalším bodem za nejrychlejší kolo je bodově nejbohatším jezdcem italského víkendu. Velkou sportovní tragédií skončil nakonec závod pro uchazeče o titul di Grassiho, jehož zradil vůz těsně před cílem.
Už v první zatáčce došlo podle očekávání k horké chvilce pro řadu jezdců startovního pole. Pla, Martinez, Conway a Zaugg skončili ihned a vedoucí jezdec průběžného pořad Glock díky kontaktu s jezdcem Ardenu pokračoval vstříc stíhací jízdě až devatenáctý. Ta však musela počkat až na skončení první ze tří žlutých fází a odklizení nepojízdných vozů.
Po restartu Pantano unikl svým konkurentům velmi rychlými koly i díky pomaleji jedoucím jezdcům těsně za jeho zády. Jezdec a stáj Campos zvolili ideálně i zastávku v boxech a vrátil do čela znovu na první pozici.
Dařilo se zpočátku i Nakajimovi o kterého se zajímá Toyota Motorsport, ale Japonec dnes neměl šťastný den. Nejprve jezdil třetí, pak o pozici hůře, ale vytočil hodiny nepochopitelně pod žlutou fází, čímž klesl až na konec startovního pole.
S odstupem za Pantanem jezdil na druhé pozici v závěrečné části závodu di Grassi, ale dvě kola před cílem musel zvolnit a odstavoval stávkující vůz vedle dráhy. Avšak po projetí skoro celého pole se mu ho podařilo znovu rozjet, bohužel cenné a zasloužené body byly již nenávratně pryč.
Jeho hlavní soupeř v boji o titul Glock mezitím postoupil až na třetí místo a navýšil vedení v šampionátu na osm bodů. Suverénní vítězství dnes získal zaslouženě Pantano před Filippim. Za třetím Glockem dokončil závod Senna. Bodů se dnes dočkali i jezdci, od kterých se to příliš nečekalo, Chandhok, Buemi a Risatti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.