MONZA - 1. ZÁVOD; Expilot Formule 1 Giorgio Pantano využil bezezbytku svoji pole position a zatím s dalším bodem za nejrychlejší kolo je bodově nejbohatším jezdcem italského víkendu. Velkou sportovní tragédií skončil nakonec závod pro uchazeče o titul di Grassiho, jehož zradil vůz těsně před cílem.
Už v první zatáčce došlo podle očekávání k horké chvilce pro řadu jezdců startovního pole. Pla, Martinez, Conway a Zaugg skončili ihned a vedoucí jezdec průběžného pořad Glock díky kontaktu s jezdcem Ardenu pokračoval vstříc stíhací jízdě až devatenáctý. Ta však musela počkat až na skončení první ze tří žlutých fází a odklizení nepojízdných vozů.
Po restartu Pantano unikl svým konkurentům velmi rychlými koly i díky pomaleji jedoucím jezdcům těsně za jeho zády. Jezdec a stáj Campos zvolili ideálně i zastávku v boxech a vrátil do čela znovu na první pozici.
Dařilo se zpočátku i Nakajimovi o kterého se zajímá Toyota Motorsport, ale Japonec dnes neměl šťastný den. Nejprve jezdil třetí, pak o pozici hůře, ale vytočil hodiny nepochopitelně pod žlutou fází, čímž klesl až na konec startovního pole.
S odstupem za Pantanem jezdil na druhé pozici v závěrečné části závodu di Grassi, ale dvě kola před cílem musel zvolnit a odstavoval stávkující vůz vedle dráhy. Avšak po projetí skoro celého pole se mu ho podařilo znovu rozjet, bohužel cenné a zasloužené body byly již nenávratně pryč.
Jeho hlavní soupeř v boji o titul Glock mezitím postoupil až na třetí místo a navýšil vedení v šampionátu na osm bodů. Suverénní vítězství dnes získal zaslouženě Pantano před Filippim. Za třetím Glockem dokončil závod Senna. Bodů se dnes dočkali i jezdci, od kterých se to příliš nečekalo, Chandhok, Buemi a Risatti.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?