MONZA - 1. ZÁVOD; Expilot Formule 1 Giorgio Pantano využil bezezbytku svoji pole position a zatím s dalším bodem za nejrychlejší kolo je bodově nejbohatším jezdcem italského víkendu. Velkou sportovní tragédií skončil nakonec závod pro uchazeče o titul di Grassiho, jehož zradil vůz těsně před cílem.
Už v první zatáčce došlo podle očekávání k horké chvilce pro řadu jezdců startovního pole. Pla, Martinez, Conway a Zaugg skončili ihned a vedoucí jezdec průběžného pořad Glock díky kontaktu s jezdcem Ardenu pokračoval vstříc stíhací jízdě až devatenáctý. Ta však musela počkat až na skončení první ze tří žlutých fází a odklizení nepojízdných vozů.
Po restartu Pantano unikl svým konkurentům velmi rychlými koly i díky pomaleji jedoucím jezdcům těsně za jeho zády. Jezdec a stáj Campos zvolili ideálně i zastávku v boxech a vrátil do čela znovu na první pozici.
Dařilo se zpočátku i Nakajimovi o kterého se zajímá Toyota Motorsport, ale Japonec dnes neměl šťastný den. Nejprve jezdil třetí, pak o pozici hůře, ale vytočil hodiny nepochopitelně pod žlutou fází, čímž klesl až na konec startovního pole.
S odstupem za Pantanem jezdil na druhé pozici v závěrečné části závodu di Grassi, ale dvě kola před cílem musel zvolnit a odstavoval stávkující vůz vedle dráhy. Avšak po projetí skoro celého pole se mu ho podařilo znovu rozjet, bohužel cenné a zasloužené body byly již nenávratně pryč.
Jeho hlavní soupeř v boji o titul Glock mezitím postoupil až na třetí místo a navýšil vedení v šampionátu na osm bodů. Suverénní vítězství dnes získal zaslouženě Pantano před Filippim. Za třetím Glockem dokončil závod Senna. Bodů se dnes dočkali i jezdci, od kterých se to příliš nečekalo, Chandhok, Buemi a Risatti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.