MONZA - 1. ZÁVOD; Expilot Formule 1 Giorgio Pantano využil bezezbytku svoji pole position a zatím s dalším bodem za nejrychlejší kolo je bodově nejbohatším jezdcem italského víkendu. Velkou sportovní tragédií skončil nakonec závod pro uchazeče o titul di Grassiho, jehož zradil vůz těsně před cílem.
Už v první zatáčce došlo podle očekávání k horké chvilce pro řadu jezdců startovního pole. Pla, Martinez, Conway a Zaugg skončili ihned a vedoucí jezdec průběžného pořad Glock díky kontaktu s jezdcem Ardenu pokračoval vstříc stíhací jízdě až devatenáctý. Ta však musela počkat až na skončení první ze tří žlutých fází a odklizení nepojízdných vozů.
Po restartu Pantano unikl svým konkurentům velmi rychlými koly i díky pomaleji jedoucím jezdcům těsně za jeho zády. Jezdec a stáj Campos zvolili ideálně i zastávku v boxech a vrátil do čela znovu na první pozici.
Dařilo se zpočátku i Nakajimovi o kterého se zajímá Toyota Motorsport, ale Japonec dnes neměl šťastný den. Nejprve jezdil třetí, pak o pozici hůře, ale vytočil hodiny nepochopitelně pod žlutou fází, čímž klesl až na konec startovního pole.
S odstupem za Pantanem jezdil na druhé pozici v závěrečné části závodu di Grassi, ale dvě kola před cílem musel zvolnit a odstavoval stávkující vůz vedle dráhy. Avšak po projetí skoro celého pole se mu ho podařilo znovu rozjet, bohužel cenné a zasloužené body byly již nenávratně pryč.
Jeho hlavní soupeř v boji o titul Glock mezitím postoupil až na třetí místo a navýšil vedení v šampionátu na osm bodů. Suverénní vítězství dnes získal zaslouženě Pantano před Filippim. Za třetím Glockem dokončil závod Senna. Bodů se dnes dočkali i jezdci, od kterých se to příliš nečekalo, Chandhok, Buemi a Risatti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?