Oficiálne dvojdňové testy v Silverstone sú už za nami a napriek tomu, že sezóna ešte nezačala, tím Nemecka predviedol, že novú sezónu chce naštartovať v rovnakom tempe, ako v sezóne minulej.
21tímov súťažiacich v nastávajúcej sezóne 2007/2008 sa v pondelok a v utorok stretlo na legendárnom anglickom okruhu na predsezónnych oficiálnych testoch. Celkovým víťazom sa po dvoch dňoch stal Christian Vietoris z Nemecka. Na konci druhého dňa visel na najlepšom mieste práve jeho čas, ktorý bol zároveň o pol sekundy lepší, než najlepší čas z pondelka, ktorý dosiahol tím Južnej Afriky.
"Boli sme tu kôli testovaniu a na konci dňa sme ani netušili, kto bol najrýchlejší" povedal Christian Vietoris po testoch. "Skúšali sme viacero vecí a boli sme spokojní. Prvé miesto je dobrým štartom do sezóny."
Druhé miesto sa napokon ušlo miestnemu favoritovi tímu Veľkej Británie, v ktorej osedlal monopost Robbie Kerr. Ako sme už informovali, v českom tíme zažil svoju premiéru Erik Janiš. Brat Jarka Janiše sa na konci dňa zaradil v tabuľke až na osemnáste miesto.
Foto: A1 Grand Prix Media
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.