Série Champ Car míří do Evropy ke dvěma nadcházejícím závodům. V belgickém Zolderu a holandském Assenu se však nebude bojovat pouze o body do průběžného pořadí, ale i o nově vypsanou speciální trofej.
Prezident šampionátu Steve Johnson vypsal ve spolupráci s Phanos Resorts pro oba závody na starém kontinentu motivující "European Cup". Získá jej a k tomu i finanční odměnu tým a jezdec, kteří vybojují v Assenu a Zolderu nejlepší umístění a největší počet bodů.
"European Cup" je sice v rámci Champ Car novinkou, ale jde o obdobu úspěšné a ceněné kanadské "Triple Crown", kterou si letos na kanadských okruzích vydobyl Simon Pagenaud a Team Australia.
„S deseti našimi jezdci pocházejícími z Evropy jsem si jist, že půjde v Belgii a Holandsku o skvělé závody s velkým nasazením. A očekávám, že s touto novou cenou bude úroveň závodů ještě výrazně vyšší," vysvětlil marketingový tah Johnson a dodal, že je zaměřen na podporu zvýšení popularity šampionátu v Evropě a případnému rozšíření počtu závodů na starém kontinentu v dalších letech.
Závod v Zolderu se bude konat 26. srpna a v Assenu o týden později.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?