Dixon má hattrick, Andretti koly vzhůru

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 22. července 2007 22:57
Sdílej:

MID-OHIO - ZÁVOD: Závod, ve kterém nejvíce rozhodovaly zastávky v boxech, rozhodně nenudil. Právě naopak, teprve deset kol před cílem se řádně bojovalo o celkové prvenství. A nejšťastnějším mužem na okruhu se stal Scott Dixon, pravým opakem mu byl Marco Andretti…

Start za pace carem neproběhl na novém dějišti série IndyCar v Mid-Ohiu zrovna nejlépe. Danica Patrick promarnila šanci zaútočit na vedení, naopak se na ní natlačili z druhé řady startující Kanaan a Andretti. V první zatáčce brazilec ťuknul do Patrick čímž se dostal do smyku a namířil si to do Andrettiho. Štouchancem kolo na kolo se Andretti převrátil koly vzhůru (letos již podruhé). Pro Andretti Green to byla velká smůla, všechny čtyři vozy startovali na pozicích 2 - 5 a jen jeden se nezapletl do kolize (Franchitti). Naštěstí jen Andretti nebyl schopen pokračovat. Pořadí po zeleného vlajce bylo Castroneves, Dixon, Manning, Franchitti a Hornish. Tento vláček těsně za sebou jedoucích vozů trval až do 30. kola, kdy se rozběhly první zastávky v boxech. Jako první opustil skupinku Manning. Další kolo ho následoval Castroneves, Franchitti a Hornish. A v tom následujícím už zbýval jen Dixon. Odbaven byl ze všech nejrychleji a díky tomu se dostal do čela skupinky. Vedení se ujal Kanaan, avšak zastávka na něj teprve čekala. Po první sérii zastávek se tedy na čelo propracoval Dixon pronásledován Castronevesem, Franchittim, Hornishem a Manningem. V polovině závodu musel na trať vyjet podruhé pace car. V první zatáčce po cílové rovince neudržel Hornish vůz na dráze a vylétl z tratě. Cestu po trávě a štěrku zakončil lehkým škrtnutím o bariéru z pneumatik. Hornish se za pomocí traťových komisařů dostal zpátky na dráhu. Mimo dvou jezdců (Kanaan, Sharp) se celé pole rozhodlo navštívit mechaniky. Z rušné pit lane vyrazil nejdříve Castroneves, až po něm se od mechaniků odlepil Dixon. Na ostatních místech se pořadí neměnilo. Do čela se dostal Tony Kanaam sledován Sharpem, jehož pozici ihned po restartu ohrožoval Castroneves. Kanaan dokázal zbytku startovního pole ujíždět, jelikož měl o něco méně paliva, než konkurence. Každopádně všichni museli pro palivo ještě jednou, Kanaan pro větší množství. Sharpa úspěšný Castronevesův manévr očividně rozhodil a během dalších dvou zatáček přišel o dvě pozice. A propad směrem vzad pokračoval… Pětadvacet kol před cílem zajel Kanaan do boxu na poslední zastávku. Vedení se ujal Castroneves před Dixonem a Franchittim. Nicméně i oni museli pro palivo. Kanaan začal jezdit rychlé časy, avšak po pár kolech se před ním objevil Manning, který ho očividně zdržoval. Ztráta na Castronevese začala pomalu narůstat a Kanaan přicházel o vidinu prvenství. Nejprve se v boxech objevil Castroneves a těsně za ním nechal Manninga a Kanaana. V dalším kole se na pit lane objevil Dixon a podobně jako v prvním případě dokázal vyjet před Brazilcem. Poslední vzrušení zajišťoval vedoucí Franchitti, který v boxech ještě nebyl. Na trati kroužil o několik kol déle a postupně zvyšoval náskok. Klíčová situace nastala devět kol před koncem. Franchitti jen tankoval, pneumatiky si vyměnit nenechal. Při výjezdu byl Skot ještě první, ale rychle jedoucí Dixon se kolem něj prohnal a s náskokem dvou vteřin převzal až do cíle vedoucí pozici. Největší kandidáti na titul Dixon-Franchitti tak dojel na prvních dvou místech a od konkurence se opět poněkud vzdálili. Dixon na své narozeniny oslavil třetí vítězství za sebou. foto: IndyCar Media
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?