Dixon má hattrick, Andretti koly vzhůru

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 22. července 2007 22:57
Sdílej:

MID-OHIO - ZÁVOD: Závod, ve kterém nejvíce rozhodovaly zastávky v boxech, rozhodně nenudil. Právě naopak, teprve deset kol před cílem se řádně bojovalo o celkové prvenství. A nejšťastnějším mužem na okruhu se stal Scott Dixon, pravým opakem mu byl Marco Andretti…

Start za pace carem neproběhl na novém dějišti série IndyCar v Mid-Ohiu zrovna nejlépe. Danica Patrick promarnila šanci zaútočit na vedení, naopak se na ní natlačili z druhé řady startující Kanaan a Andretti. V první zatáčce brazilec ťuknul do Patrick čímž se dostal do smyku a namířil si to do Andrettiho. Štouchancem kolo na kolo se Andretti převrátil koly vzhůru (letos již podruhé). Pro Andretti Green to byla velká smůla, všechny čtyři vozy startovali na pozicích 2 - 5 a jen jeden se nezapletl do kolize (Franchitti). Naštěstí jen Andretti nebyl schopen pokračovat. Pořadí po zeleného vlajce bylo Castroneves, Dixon, Manning, Franchitti a Hornish. Tento vláček těsně za sebou jedoucích vozů trval až do 30. kola, kdy se rozběhly první zastávky v boxech. Jako první opustil skupinku Manning. Další kolo ho následoval Castroneves, Franchitti a Hornish. A v tom následujícím už zbýval jen Dixon. Odbaven byl ze všech nejrychleji a díky tomu se dostal do čela skupinky. Vedení se ujal Kanaan, avšak zastávka na něj teprve čekala. Po první sérii zastávek se tedy na čelo propracoval Dixon pronásledován Castronevesem, Franchittim, Hornishem a Manningem. V polovině závodu musel na trať vyjet podruhé pace car. V první zatáčce po cílové rovince neudržel Hornish vůz na dráze a vylétl z tratě. Cestu po trávě a štěrku zakončil lehkým škrtnutím o bariéru z pneumatik. Hornish se za pomocí traťových komisařů dostal zpátky na dráhu. Mimo dvou jezdců (Kanaan, Sharp) se celé pole rozhodlo navštívit mechaniky. Z rušné pit lane vyrazil nejdříve Castroneves, až po něm se od mechaniků odlepil Dixon. Na ostatních místech se pořadí neměnilo. Do čela se dostal Tony Kanaam sledován Sharpem, jehož pozici ihned po restartu ohrožoval Castroneves. Kanaan dokázal zbytku startovního pole ujíždět, jelikož měl o něco méně paliva, než konkurence. Každopádně všichni museli pro palivo ještě jednou, Kanaan pro větší množství. Sharpa úspěšný Castronevesův manévr očividně rozhodil a během dalších dvou zatáček přišel o dvě pozice. A propad směrem vzad pokračoval… Pětadvacet kol před cílem zajel Kanaan do boxu na poslední zastávku. Vedení se ujal Castroneves před Dixonem a Franchittim. Nicméně i oni museli pro palivo. Kanaan začal jezdit rychlé časy, avšak po pár kolech se před ním objevil Manning, který ho očividně zdržoval. Ztráta na Castronevese začala pomalu narůstat a Kanaan přicházel o vidinu prvenství. Nejprve se v boxech objevil Castroneves a těsně za ním nechal Manninga a Kanaana. V dalším kole se na pit lane objevil Dixon a podobně jako v prvním případě dokázal vyjet před Brazilcem. Poslední vzrušení zajišťoval vedoucí Franchitti, který v boxech ještě nebyl. Na trati kroužil o několik kol déle a postupně zvyšoval náskok. Klíčová situace nastala devět kol před koncem. Franchitti jen tankoval, pneumatiky si vyměnit nenechal. Při výjezdu byl Skot ještě první, ale rychle jedoucí Dixon se kolem něj prohnal a s náskokem dvou vteřin převzal až do cíle vedoucí pozici. Největší kandidáti na titul Dixon-Franchitti tak dojel na prvních dvou místech a od konkurence se opět poněkud vzdálili. Dixon na své narozeniny oslavil třetí vítězství za sebou. foto: IndyCar Media
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.