V priebehu víkendu v Shanghai ukázal Filip Salaquarda veľké zlepšenie a český tím môže byť s jeho výkonom právom spokojný.
Predposledné preteky druhej sezóny A1GP zaviedli štartovné pole druhýkrát do Číny, ale tentokrát sa nejazdilo v Pekingu, ale na supermodernom okruhu v Shanghai. Český tím musel cez víkend opäť rozdeliť sily. V rovnakom termíne boli preteky Le Mans Series v Monze, ale napriek tomu v priebehu víkendu podával solidné výkony. Salaquarda do Číny odletel len s minimálnymi skúsenosťami z tréningu nováčikov v Južnej Afrike. Priebežne však dokázal zrýchľovať a postupovať dopredu. Do šprintu štartoval z 20. miesta a v ciely skončil 17., keď väčšinu pretekov hľadal priestor, ktorým by dokázal predbehnúť austrálske auto.
V hlavným pretekoch to vyzeralo lepšie, po dobrom štarte sa posunul dopredu. Úvodnú časť pretekov narušil viacnásobný výjazd bezpečnostného auta, ale český tím nemenil stratégiu a povinnú zastávku absolvoval medzi poslednými. Vďaka tomu sa Salaquarda na moment dostal až na druhé miesto, ale vďaka bezchybnej zastávke sa aj potom udržal v prvej desiatke. V závere pretekov jazdil rovnakým tempom ako najbližší súperi a predvádzal ostré súboje so Švajčiarskom a Malajziou. Český jazdec nakoniec odolal tlaku skúseného Alexa Yoonga a vďaka desiatemu miestu získal posledný bod. Český tím ma celkom 27 bodov a patrí mu dvanáste miesto v priebežnom poradí.
Filip Salaquarda: "Z výsledku a konečného umiestnenia mám veľkú radosť, ktorá je výsledkom nielen tvrdého boja na trati, ale taktiež tím odviedol skvelú prácu. Za tento víkend som sa musel naučiť veľa vecí, ale s každým odjazdeným kolom som si viac a viac veril. Šprint ubehol celkom rýchlo, väčšinu času som bol uviaznutý za Austrálčanom, ale nedokázal som ho predbehnúť. Štart hlavných pretekov bol hektický. Došlo ku kolízii, takmer som trafil jedno z áut, ale mal som šťastie. Naša stratégia s neskoršou zastávkou vyšla veľmi dobre a získali sme i na perfektnej zastávke. Súboje v závere pretekov som si užíval, niekoľkokrát to ale bolo dosť tesné. Možno som mohol za sebou udržať aj Švajčiara rovnako ako sa mi to podarilo s Malajziou, ale hovoril som si, že je lepšie mať bod, než havarovať."
Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?