V priebehu víkendu v Shanghai ukázal Filip Salaquarda veľké zlepšenie a český tím môže byť s jeho výkonom právom spokojný.
Predposledné preteky druhej sezóny A1GP zaviedli štartovné pole druhýkrát do Číny, ale tentokrát sa nejazdilo v Pekingu, ale na supermodernom okruhu v Shanghai. Český tím musel cez víkend opäť rozdeliť sily. V rovnakom termíne boli preteky Le Mans Series v Monze, ale napriek tomu v priebehu víkendu podával solidné výkony. Salaquarda do Číny odletel len s minimálnymi skúsenosťami z tréningu nováčikov v Južnej Afrike. Priebežne však dokázal zrýchľovať a postupovať dopredu. Do šprintu štartoval z 20. miesta a v ciely skončil 17., keď väčšinu pretekov hľadal priestor, ktorým by dokázal predbehnúť austrálske auto.
V hlavným pretekoch to vyzeralo lepšie, po dobrom štarte sa posunul dopredu. Úvodnú časť pretekov narušil viacnásobný výjazd bezpečnostného auta, ale český tím nemenil stratégiu a povinnú zastávku absolvoval medzi poslednými. Vďaka tomu sa Salaquarda na moment dostal až na druhé miesto, ale vďaka bezchybnej zastávke sa aj potom udržal v prvej desiatke. V závere pretekov jazdil rovnakým tempom ako najbližší súperi a predvádzal ostré súboje so Švajčiarskom a Malajziou. Český jazdec nakoniec odolal tlaku skúseného Alexa Yoonga a vďaka desiatemu miestu získal posledný bod. Český tím ma celkom 27 bodov a patrí mu dvanáste miesto v priebežnom poradí.
Filip Salaquarda: "Z výsledku a konečného umiestnenia mám veľkú radosť, ktorá je výsledkom nielen tvrdého boja na trati, ale taktiež tím odviedol skvelú prácu. Za tento víkend som sa musel naučiť veľa vecí, ale s každým odjazdeným kolom som si viac a viac veril. Šprint ubehol celkom rýchlo, väčšinu času som bol uviaznutý za Austrálčanom, ale nedokázal som ho predbehnúť. Štart hlavných pretekov bol hektický. Došlo ku kolízii, takmer som trafil jedno z áut, ale mal som šťastie. Naša stratégia s neskoršou zastávkou vyšla veľmi dobre a získali sme i na perfektnej zastávke. Súboje v závere pretekov som si užíval, niekoľkokrát to ale bolo dosť tesné. Možno som mohol za sebou udržať aj Švajčiara rovnako ako sa mi to podarilo s Malajziou, ale hovoril som si, že je lepšie mať bod, než havarovať."
Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?