V priebehu víkendu v Shanghai ukázal Filip Salaquarda veľké zlepšenie a český tím môže byť s jeho výkonom právom spokojný.
Predposledné preteky druhej sezóny A1GP zaviedli štartovné pole druhýkrát do Číny, ale tentokrát sa nejazdilo v Pekingu, ale na supermodernom okruhu v Shanghai. Český tím musel cez víkend opäť rozdeliť sily. V rovnakom termíne boli preteky Le Mans Series v Monze, ale napriek tomu v priebehu víkendu podával solidné výkony. Salaquarda do Číny odletel len s minimálnymi skúsenosťami z tréningu nováčikov v Južnej Afrike. Priebežne však dokázal zrýchľovať a postupovať dopredu. Do šprintu štartoval z 20. miesta a v ciely skončil 17., keď väčšinu pretekov hľadal priestor, ktorým by dokázal predbehnúť austrálske auto.
V hlavným pretekoch to vyzeralo lepšie, po dobrom štarte sa posunul dopredu. Úvodnú časť pretekov narušil viacnásobný výjazd bezpečnostného auta, ale český tím nemenil stratégiu a povinnú zastávku absolvoval medzi poslednými. Vďaka tomu sa Salaquarda na moment dostal až na druhé miesto, ale vďaka bezchybnej zastávke sa aj potom udržal v prvej desiatke. V závere pretekov jazdil rovnakým tempom ako najbližší súperi a predvádzal ostré súboje so Švajčiarskom a Malajziou. Český jazdec nakoniec odolal tlaku skúseného Alexa Yoonga a vďaka desiatemu miestu získal posledný bod. Český tím ma celkom 27 bodov a patrí mu dvanáste miesto v priebežnom poradí.
Filip Salaquarda: "Z výsledku a konečného umiestnenia mám veľkú radosť, ktorá je výsledkom nielen tvrdého boja na trati, ale taktiež tím odviedol skvelú prácu. Za tento víkend som sa musel naučiť veľa vecí, ale s každým odjazdeným kolom som si viac a viac veril. Šprint ubehol celkom rýchlo, väčšinu času som bol uviaznutý za Austrálčanom, ale nedokázal som ho predbehnúť. Štart hlavných pretekov bol hektický. Došlo ku kolízii, takmer som trafil jedno z áut, ale mal som šťastie. Naša stratégia s neskoršou zastávkou vyšla veľmi dobre a získali sme i na perfektnej zastávke. Súboje v závere pretekov som si užíval, niekoľkokrát to ale bolo dosť tesné. Možno som mohol za sebou udržať aj Švajčiara rovnako ako sa mi to podarilo s Malajziou, ale hovoril som si, že je lepšie mať bod, než havarovať."
Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.