V priebehu víkendu v Shanghai ukázal Filip Salaquarda veľké zlepšenie a český tím môže byť s jeho výkonom právom spokojný.
Predposledné preteky druhej sezóny A1GP zaviedli štartovné pole druhýkrát do Číny, ale tentokrát sa nejazdilo v Pekingu, ale na supermodernom okruhu v Shanghai. Český tím musel cez víkend opäť rozdeliť sily. V rovnakom termíne boli preteky Le Mans Series v Monze, ale napriek tomu v priebehu víkendu podával solidné výkony. Salaquarda do Číny odletel len s minimálnymi skúsenosťami z tréningu nováčikov v Južnej Afrike. Priebežne však dokázal zrýchľovať a postupovať dopredu. Do šprintu štartoval z 20. miesta a v ciely skončil 17., keď väčšinu pretekov hľadal priestor, ktorým by dokázal predbehnúť austrálske auto.
V hlavným pretekoch to vyzeralo lepšie, po dobrom štarte sa posunul dopredu. Úvodnú časť pretekov narušil viacnásobný výjazd bezpečnostného auta, ale český tím nemenil stratégiu a povinnú zastávku absolvoval medzi poslednými. Vďaka tomu sa Salaquarda na moment dostal až na druhé miesto, ale vďaka bezchybnej zastávke sa aj potom udržal v prvej desiatke. V závere pretekov jazdil rovnakým tempom ako najbližší súperi a predvádzal ostré súboje so Švajčiarskom a Malajziou. Český jazdec nakoniec odolal tlaku skúseného Alexa Yoonga a vďaka desiatemu miestu získal posledný bod. Český tím ma celkom 27 bodov a patrí mu dvanáste miesto v priebežnom poradí.
Filip Salaquarda: "Z výsledku a konečného umiestnenia mám veľkú radosť, ktorá je výsledkom nielen tvrdého boja na trati, ale taktiež tím odviedol skvelú prácu. Za tento víkend som sa musel naučiť veľa vecí, ale s každým odjazdeným kolom som si viac a viac veril. Šprint ubehol celkom rýchlo, väčšinu času som bol uviaznutý za Austrálčanom, ale nedokázal som ho predbehnúť. Štart hlavných pretekov bol hektický. Došlo ku kolízii, takmer som trafil jedno z áut, ale mal som šťastie. Naša stratégia s neskoršou zastávkou vyšla veľmi dobre a získali sme i na perfektnej zastávke. Súboje v závere pretekov som si užíval, niekoľkokrát to ale bolo dosť tesné. Možno som mohol za sebou udržať aj Švajčiara rovnako ako sa mi to podarilo s Malajziou, ale hovoril som si, že je lepšie mať bod, než havarovať."
Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.