LONG BEACH - PRETEKY: Obľúbená mestská trať trojnásobného šampióna Bourdaisa pri kalifornskom pobreží sa stala opäť miestom jeho triumfu. Nováčik Figge má za sebou ťažkú zaváriu.
Havárie v prvej zákrute sú pre mestskú trať v Long Beach typické, avšak tým sa našťastie štartovné pole po odmávnutí zelenej vlajky vyhlo. Jediný, kto musel predčasne do boxov bol Alex Figge pre poškodené predné krídlo. Bourdais si dokázal svoju pozíciu zo štartu obhájiť a po prvom kole ho nasledoval Willl Power, Alex Tagliani a Simon Pagenaud.
Služby vodiča bezpečnostného auta bolo nutné využiť už v šiestom kole pre haváriu Maria Domingueza. Viacero pilotov v tejto chvíli využilo prvú príležitosť na zastávku v boxoch okrem lídra Bourdaisa. Pilot tímu Newman/Haas/Lanigan sa rozhodol odísť pre nové pneumatiky a palivo až v 32, čím pustil do vedenia Oriola Serviu nasledovaného Taglianim, Janim a Gommendym.
Druhá očakávaná séria zastávok pre niektorých jednotlivcov, najmä tých na čele napokon Bourdaisa opäť posunula do vedenia a začal si tak vytvárať nádskok, ktorý bol už čoskororo na hodnote dvadsať sekúnd pred Serviom, Taglianim a Wilsonom. Následne muselo štartovné pole opäť spomaliť.
Simon Pagenaud sa vďaka menším skúsenostiam nevyhol nástrahám mestskej trate keď havaroval v ôsmej zákrute. Tohto momentu využilo opäť takmer celé štartovné pole na boxy okrem Gommendyho. Pilot tímu PKV Racing sa rozhodol získať bod za vedenie v pretekoch, čo sa mu napriek nátlaku zo strany Bourdaisa podarilo udržať trinásť kôl. Napokon aj tak musel ísť do boxov aj on, čím umožnil opäť voľný priestor Francúzovi na únik.
Takmer v závere boli preteky opäť poznačené, tentokrát ťažkou haváriou Alexa Figgeho z PCM. Po tvrdom čelnom náraze do betónovej steny bolo nutné vyprostenie z kokpitu za pomoci zdravotníkov. Našťastie bol Alex pri vedomí a z nosítok mával fanúšikom.
Organizátori sa následne rozhodli odmávnuť zelenú vlajku iba dve kolá pred koncom. Takýto krátky priestor už nedokázal zmeniť poradie na čele napriek tvrdým útokom a Sebastien Bourdais sa tak mohol radovať z prvého víťazstva v sezóne 2007.
Ilustračné foto: Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?