LONG BEACH - PRETEKY: Obľúbená mestská trať trojnásobného šampióna Bourdaisa pri kalifornskom pobreží sa stala opäť miestom jeho triumfu. Nováčik Figge má za sebou ťažkú zaváriu.
Havárie v prvej zákrute sú pre mestskú trať v Long Beach typické, avšak tým sa našťastie štartovné pole po odmávnutí zelenej vlajky vyhlo. Jediný, kto musel predčasne do boxov bol Alex Figge pre poškodené predné krídlo. Bourdais si dokázal svoju pozíciu zo štartu obhájiť a po prvom kole ho nasledoval Willl Power, Alex Tagliani a Simon Pagenaud.
Služby vodiča bezpečnostného auta bolo nutné využiť už v šiestom kole pre haváriu Maria Domingueza. Viacero pilotov v tejto chvíli využilo prvú príležitosť na zastávku v boxoch okrem lídra Bourdaisa. Pilot tímu Newman/Haas/Lanigan sa rozhodol odísť pre nové pneumatiky a palivo až v 32, čím pustil do vedenia Oriola Serviu nasledovaného Taglianim, Janim a Gommendym.
Druhá očakávaná séria zastávok pre niektorých jednotlivcov, najmä tých na čele napokon Bourdaisa opäť posunula do vedenia a začal si tak vytvárať nádskok, ktorý bol už čoskororo na hodnote dvadsať sekúnd pred Serviom, Taglianim a Wilsonom. Následne muselo štartovné pole opäť spomaliť.
Simon Pagenaud sa vďaka menším skúsenostiam nevyhol nástrahám mestskej trate keď havaroval v ôsmej zákrute. Tohto momentu využilo opäť takmer celé štartovné pole na boxy okrem Gommendyho. Pilot tímu PKV Racing sa rozhodol získať bod za vedenie v pretekoch, čo sa mu napriek nátlaku zo strany Bourdaisa podarilo udržať trinásť kôl. Napokon aj tak musel ísť do boxov aj on, čím umožnil opäť voľný priestor Francúzovi na únik.
Takmer v závere boli preteky opäť poznačené, tentokrát ťažkou haváriou Alexa Figgeho z PCM. Po tvrdom čelnom náraze do betónovej steny bolo nutné vyprostenie z kokpitu za pomoci zdravotníkov. Našťastie bol Alex pri vedomí a z nosítok mával fanúšikom.
Organizátori sa následne rozhodli odmávnuť zelenú vlajku iba dve kolá pred koncom. Takýto krátky priestor už nedokázal zmeniť poradie na čele napriek tvrdým útokom a Sebastien Bourdais sa tak mohol radovať z prvého víťazstva v sezóne 2007.
Ilustračné foto: Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.