LONG BEACH - PRETEKY: Obľúbená mestská trať trojnásobného šampióna Bourdaisa pri kalifornskom pobreží sa stala opäť miestom jeho triumfu. Nováčik Figge má za sebou ťažkú zaváriu.
Havárie v prvej zákrute sú pre mestskú trať v Long Beach typické, avšak tým sa našťastie štartovné pole po odmávnutí zelenej vlajky vyhlo. Jediný, kto musel predčasne do boxov bol Alex Figge pre poškodené predné krídlo. Bourdais si dokázal svoju pozíciu zo štartu obhájiť a po prvom kole ho nasledoval Willl Power, Alex Tagliani a Simon Pagenaud.
Služby vodiča bezpečnostného auta bolo nutné využiť už v šiestom kole pre haváriu Maria Domingueza. Viacero pilotov v tejto chvíli využilo prvú príležitosť na zastávku v boxoch okrem lídra Bourdaisa. Pilot tímu Newman/Haas/Lanigan sa rozhodol odísť pre nové pneumatiky a palivo až v 32, čím pustil do vedenia Oriola Serviu nasledovaného Taglianim, Janim a Gommendym.
Druhá očakávaná séria zastávok pre niektorých jednotlivcov, najmä tých na čele napokon Bourdaisa opäť posunula do vedenia a začal si tak vytvárať nádskok, ktorý bol už čoskororo na hodnote dvadsať sekúnd pred Serviom, Taglianim a Wilsonom. Následne muselo štartovné pole opäť spomaliť.
Simon Pagenaud sa vďaka menším skúsenostiam nevyhol nástrahám mestskej trate keď havaroval v ôsmej zákrute. Tohto momentu využilo opäť takmer celé štartovné pole na boxy okrem Gommendyho. Pilot tímu PKV Racing sa rozhodol získať bod za vedenie v pretekoch, čo sa mu napriek nátlaku zo strany Bourdaisa podarilo udržať trinásť kôl. Napokon aj tak musel ísť do boxov aj on, čím umožnil opäť voľný priestor Francúzovi na únik.
Takmer v závere boli preteky opäť poznačené, tentokrát ťažkou haváriou Alexa Figgeho z PCM. Po tvrdom čelnom náraze do betónovej steny bolo nutné vyprostenie z kokpitu za pomoci zdravotníkov. Našťastie bol Alex pri vedomí a z nosítok mával fanúšikom.
Organizátori sa následne rozhodli odmávnuť zelenú vlajku iba dve kolá pred koncom. Takýto krátky priestor už nedokázal zmeniť poradie na čele napriek tvrdým útokom a Sebastien Bourdais sa tak mohol radovať z prvého víťazstva v sezóne 2007.
Ilustračné foto: Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.