Shanghai - kvalifikácia: Do zajrajšieho šprintu nastúpi z najvýhodnejšej pozície tím Veľkej Británie. Líder šampionátu v druhej rade.
Postavenie v letmom štarte do zajtrajšieho šprintu bude netradične najvýhodejšie pre anglického rodáka Robbieho Kerra, ktorý si vďaka zisku najlepších časov v záverečných dvoch častiach kvalifikácie odnáša prvé pole position v kariére pilota A1GP. Doprovod mu v prvej rade bude robiť víťaz záverečného tréningu Jonny Reid z Nového Zélandu.
Tím USA preukázal spoločne s pilotom Jonathanom Summertonom potenciál, ktorý vyvrcholil výhodnejším postavením v druhej rade. Vedľa Američana sa postaví líder šampionátu Nico Hülkenberg z Nemecka. Český tím počas celého víkendu dopláca na absenciu zraneného Tomáša Engeho a nedostatočnou skúsenosťou Filipa Salaquardu. Po súčte najlepších časov zaznamenáva Česká Republika nelichotivé dvadsiaté miesto.
Shanghai - výsledky kvalifikácie - postavenie na štarte:
Por. Tím Jazdec Čas Odstup 1 Veľká Británia Robbie Kerr 3.10.138 - 2 Nový Zéland Jonny Reid 3.10.539 +0.401 3 USA Jonathan Summerton 3.10.800 +0.662 4 Nemecko Nico Hülkenberg 3.11.053 +0.915 5 India Narain Karthikeyan 3.11.183 +1.045 6 Švajčiarsko Sebastien Buemi 3.11.301 +1.163 7 Francúzsko Jean Karl Vernay 3.11.525 +1.387 8 Malajzia Alex Yoong 3.11.548 +1.410 9 Kanada Sean McIntosh 3.11.855 +1.717 10 Taliansko Enrico Toccacelo 3.12.023 +1.885 11 Južná Afrika Alan van der Merwe 3.12.218 +2.080 12 Čína Congfu Cheng 3.12.294 +2.156 13 Indonézia Ananda Mikola 3.12.359 +2.221 14 Holandsko Renger van der Zande 3.12.426 +2.288 15 Brazília Vitor Meira 3.12.545 +2.407 16 Mexiko Sergio Perez 3.13.621 +3.483 17 Írsko Richard Lyons 3.13.756 +3.618 18 Portugalsko Joao Urbano 3.13.782 +3.644 19 Libanon Allam Khodair 3.13.818 +3.680 20 Česká Republika Filip Salaquadra 3.14,797 +4.659 21 Austrália Ian Dyk 3.15.341 +5.203 22 Pakistan Nur Ali 3.18.801 +8.663
Foto: A1Grand Prix Media
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?