Shanghai - kvalifikácia: Do zajrajšieho šprintu nastúpi z najvýhodnejšej pozície tím Veľkej Británie. Líder šampionátu v druhej rade.
Postavenie v letmom štarte do zajtrajšieho šprintu bude netradične najvýhodejšie pre anglického rodáka Robbieho Kerra, ktorý si vďaka zisku najlepších časov v záverečných dvoch častiach kvalifikácie odnáša prvé pole position v kariére pilota A1GP. Doprovod mu v prvej rade bude robiť víťaz záverečného tréningu Jonny Reid z Nového Zélandu.
Tím USA preukázal spoločne s pilotom Jonathanom Summertonom potenciál, ktorý vyvrcholil výhodnejším postavením v druhej rade. Vedľa Američana sa postaví líder šampionátu Nico Hülkenberg z Nemecka. Český tím počas celého víkendu dopláca na absenciu zraneného Tomáša Engeho a nedostatočnou skúsenosťou Filipa Salaquardu. Po súčte najlepších časov zaznamenáva Česká Republika nelichotivé dvadsiaté miesto.
Shanghai - výsledky kvalifikácie - postavenie na štarte:
Por. Tím Jazdec Čas Odstup 1 Veľká Británia Robbie Kerr 3.10.138 - 2 Nový Zéland Jonny Reid 3.10.539 +0.401 3 USA Jonathan Summerton 3.10.800 +0.662 4 Nemecko Nico Hülkenberg 3.11.053 +0.915 5 India Narain Karthikeyan 3.11.183 +1.045 6 Švajčiarsko Sebastien Buemi 3.11.301 +1.163 7 Francúzsko Jean Karl Vernay 3.11.525 +1.387 8 Malajzia Alex Yoong 3.11.548 +1.410 9 Kanada Sean McIntosh 3.11.855 +1.717 10 Taliansko Enrico Toccacelo 3.12.023 +1.885 11 Južná Afrika Alan van der Merwe 3.12.218 +2.080 12 Čína Congfu Cheng 3.12.294 +2.156 13 Indonézia Ananda Mikola 3.12.359 +2.221 14 Holandsko Renger van der Zande 3.12.426 +2.288 15 Brazília Vitor Meira 3.12.545 +2.407 16 Mexiko Sergio Perez 3.13.621 +3.483 17 Írsko Richard Lyons 3.13.756 +3.618 18 Portugalsko Joao Urbano 3.13.782 +3.644 19 Libanon Allam Khodair 3.13.818 +3.680 20 Česká Republika Filip Salaquadra 3.14,797 +4.659 21 Austrália Ian Dyk 3.15.341 +5.203 22 Pakistan Nur Ali 3.18.801 +8.663
Foto: A1Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.