Shanghai - 1.tréning: Prvý deň prípravy zavŕšil najlepším výkonom tím Veľkej Británie. Salaquarda až šestnásty.
Pred prvým oficiálny testovaním pilotov štartujúcich do pretekov predchádzal tréning nováčikov rozdelený tradične do dvoch častí. V oboch si s mladíkmi napriek nie príliš veľkej skúsenosti, ale zato dominantnému tímu poradil Christian Vietoris, ktorý zažil svoj pretekársky debut v predchádzajúcich pretekoch v Durbane.
O tvrdej konkurencii medzi štartujúcimi pretekármi sa presvedčil aj český rodák Filip Salaquarda, keď sa rázom dostal až do poslednej tretiny výsledkovej tabuľky. Tréning sa vyznačoval vysokou vyrovnanosťou. Až jedenásť pilotov sa vošlo do jedinej sekundy, pričom na samotnom vrchole tabuľky sa umiestnila Veľká Británia tesne nasledovaná Novým Zélandom. Tretí najrýchlejší čas zajazdilo Francúzsko.
Shanghai - výsledky 1.tréningu:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Robbie KERR Veľká Británia 1:35.573 - 2 Jonny REID Nový Zéland 1:35.603 +0.030 3 Jean Karl VERNAY Francúzsko 1:35.680 +0.107 4 Narain KARTHIKEYAN India 1:35.931 +0.358 5 Jonathan SUMMERTON USA 1:35.976 +0.403 6 Nico HÜLKENBERG Nemecko 1:36.001 +0.428 7 Sebastien BUEMI Švajčiarsko 1:36.110 +0.537 8 Renger VAN DER ZANDE Holandsko 1:36.232 +0.659 9 Alex YOONG Malajzia 1:36.339 +0.766 10 Joao URBANO Portugalsko 1:36.522 +0.949 11 Alan VAN DER MERWE Južná Afrika 1:36.537 +0.964 12 Ananda MIKOLA Indonézia 1:36.631 +1.058 13 Enrico TOCCACELO Taliansko 1:36.657 +1.084 14 Sean McINTOSH Kanada 1:36.675 +1.102 15 Congfu CHENG Čína 1:36.834 +1.261 16 Filip SALAQUARDA Česká Republika 1:37.275 +1.702 17 Sergio PEREZ Mexiko 1:37.279 +1.706 18 Richard LYONS Írsko 1:37.370 +1.797 19 Vitor MEIRA Brazília 1:37.378 +1.805 20 Ian DYK Austrália 1:38.079 +2.506 21 Nur ALI Pakistan 1:39.926 +4.353 22 Allam KHODAIR Libanon bez času
Ilustračné foto: Sutton Motorsport Images
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.