Homestead, závod: Nová sezona i letos odstartovala prvním závodem na klasickém oválu v Homestead-Miami Speedway, kde potřetí dominoval britský závodník Dan Wheldon.
Wheldon společně se svým týmovým kolegou Scottem Dixonem, který skončil v cíli druhý, zajistili stáji Chipa Ganassiho po dlouhé době další „double“. Wheldon tak prokázal, že má pro vstup do letošní sezony vše dobře nastavené, forma vynikající, technika vynikající, prakticky od pátku jej nikdo nepřekonal. Navíc, bylo to Britovo již třetí vítězství na tomto 1,5 míle dlouhém oválu.
„Je skvělé, že jsem dokázal v Homesteadu zvítězit potřetí,“ říká Wheldon. „Nevím, jak jsme toho dosáhli, protože jsem zde vyhrál se dvěma týmy.“
Wheldona trochu přibrzdila nehoda v boxech ve 105. kole, která zavinila, že se vrátil na trať na desáté pozici. O 15 kol později se znovu prodral do vedení. „Nejsem si jistý, co se tam stalo,“ vysvětluje Whledon pokaženou zastávku v boxech. „Udělali jsme prostě chybu.“
Oba jezdci týmu Target Chip Ganassi odjeli třetímu Hornishovi na 11 sekund, což byl konečný rozdíl v cíli. „Měli jsme to pod kontrolou,“ říká Dixon. „Je skvělé zajistit pro tým další double.“
Sam Hornish jel většinu závodu v předu, ale neměl na vítězné pozice. Vitor Meira zajel také silný závod, když odstartoval z desáté pozice a závod zakončil na senzační čtvrté pozici. Na Hornishe ztratil pět sekund.
Tony Kanaan vychytal mouchy s řízením jeho vozu, které jej potkaly na počátku tohoto závodu, když dokázal svůj automobil „dotlačit“ na páté pozici do cíle. Kanaanovi navíc na čtvrtého Meiru chybělo pouhých 0.5806 sekundy. Kanaan musel totiž hned na počátku závodu do boxů, když nebyl téměř schopen svůj automobil ovládat.
Kanaan měl obdobné potíže jako Marco Andretti, který však skončil v první části závodu. „Jsem si jistý, že bylo něco na autě špatné,“ říká Andretti. „Nic nebylo vidět, proto jsem musel do boxů. Netušil jsme co to může být.“
Ed Carpenter skončil v cíli šestý, byl to tedy první jezdec, který ztratil na vítěznou dvojku celé kolo. Carpenter čelil dlouhou dobu tlaku Daria Franchittiho, který však později tento tlak neudržel.
Franchitti skončil sedmy, následován Tomasem Scheckterem, kterému se podařilo předjet dvě kola před cílem Castronevese. Foto: IndyCar Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?