Homestead, závod: Nová sezona i letos odstartovala prvním závodem na klasickém oválu v Homestead-Miami Speedway, kde potřetí dominoval britský závodník Dan Wheldon.
Wheldon společně se svým týmovým kolegou Scottem Dixonem, který skončil v cíli druhý, zajistili stáji Chipa Ganassiho po dlouhé době další „double“. Wheldon tak prokázal, že má pro vstup do letošní sezony vše dobře nastavené, forma vynikající, technika vynikající, prakticky od pátku jej nikdo nepřekonal. Navíc, bylo to Britovo již třetí vítězství na tomto 1,5 míle dlouhém oválu.
„Je skvělé, že jsem dokázal v Homesteadu zvítězit potřetí,“ říká Wheldon. „Nevím, jak jsme toho dosáhli, protože jsem zde vyhrál se dvěma týmy.“
Wheldona trochu přibrzdila nehoda v boxech ve 105. kole, která zavinila, že se vrátil na trať na desáté pozici. O 15 kol později se znovu prodral do vedení. „Nejsem si jistý, co se tam stalo,“ vysvětluje Whledon pokaženou zastávku v boxech. „Udělali jsme prostě chybu.“
Oba jezdci týmu Target Chip Ganassi odjeli třetímu Hornishovi na 11 sekund, což byl konečný rozdíl v cíli. „Měli jsme to pod kontrolou,“ říká Dixon. „Je skvělé zajistit pro tým další double.“
Sam Hornish jel většinu závodu v předu, ale neměl na vítězné pozice. Vitor Meira zajel také silný závod, když odstartoval z desáté pozice a závod zakončil na senzační čtvrté pozici. Na Hornishe ztratil pět sekund.
Tony Kanaan vychytal mouchy s řízením jeho vozu, které jej potkaly na počátku tohoto závodu, když dokázal svůj automobil „dotlačit“ na páté pozici do cíle. Kanaanovi navíc na čtvrtého Meiru chybělo pouhých 0.5806 sekundy. Kanaan musel totiž hned na počátku závodu do boxů, když nebyl téměř schopen svůj automobil ovládat.
Kanaan měl obdobné potíže jako Marco Andretti, který však skončil v první části závodu. „Jsem si jistý, že bylo něco na autě špatné,“ říká Andretti. „Nic nebylo vidět, proto jsem musel do boxů. Netušil jsme co to může být.“
Ed Carpenter skončil v cíli šestý, byl to tedy první jezdec, který ztratil na vítěznou dvojku celé kolo. Carpenter čelil dlouhou dobu tlaku Daria Franchittiho, který však později tento tlak neudržel.
Franchitti skončil sedmy, následován Tomasem Scheckterem, kterému se podařilo předjet dvě kola před cílem Castronevese. Foto: IndyCar Media
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.