Homestead, závod: Nová sezona i letos odstartovala prvním závodem na klasickém oválu v Homestead-Miami Speedway, kde potřetí dominoval britský závodník Dan Wheldon.
Wheldon společně se svým týmovým kolegou Scottem Dixonem, který skončil v cíli druhý, zajistili stáji Chipa Ganassiho po dlouhé době další „double“. Wheldon tak prokázal, že má pro vstup do letošní sezony vše dobře nastavené, forma vynikající, technika vynikající, prakticky od pátku jej nikdo nepřekonal. Navíc, bylo to Britovo již třetí vítězství na tomto 1,5 míle dlouhém oválu.
„Je skvělé, že jsem dokázal v Homesteadu zvítězit potřetí,“ říká Wheldon. „Nevím, jak jsme toho dosáhli, protože jsem zde vyhrál se dvěma týmy.“
Wheldona trochu přibrzdila nehoda v boxech ve 105. kole, která zavinila, že se vrátil na trať na desáté pozici. O 15 kol později se znovu prodral do vedení. „Nejsem si jistý, co se tam stalo,“ vysvětluje Whledon pokaženou zastávku v boxech. „Udělali jsme prostě chybu.“
Oba jezdci týmu Target Chip Ganassi odjeli třetímu Hornishovi na 11 sekund, což byl konečný rozdíl v cíli. „Měli jsme to pod kontrolou,“ říká Dixon. „Je skvělé zajistit pro tým další double.“
Sam Hornish jel většinu závodu v předu, ale neměl na vítězné pozice. Vitor Meira zajel také silný závod, když odstartoval z desáté pozice a závod zakončil na senzační čtvrté pozici. Na Hornishe ztratil pět sekund.
Tony Kanaan vychytal mouchy s řízením jeho vozu, které jej potkaly na počátku tohoto závodu, když dokázal svůj automobil „dotlačit“ na páté pozici do cíle. Kanaanovi navíc na čtvrtého Meiru chybělo pouhých 0.5806 sekundy. Kanaan musel totiž hned na počátku závodu do boxů, když nebyl téměř schopen svůj automobil ovládat.
Kanaan měl obdobné potíže jako Marco Andretti, který však skončil v první části závodu. „Jsem si jistý, že bylo něco na autě špatné,“ říká Andretti. „Nic nebylo vidět, proto jsem musel do boxů. Netušil jsme co to může být.“
Ed Carpenter skončil v cíli šestý, byl to tedy první jezdec, který ztratil na vítěznou dvojku celé kolo. Carpenter čelil dlouhou dobu tlaku Daria Franchittiho, který však později tento tlak neudržel.
Franchitti skončil sedmy, následován Tomasem Scheckterem, kterému se podařilo předjet dvě kola před cílem Castronevese. Foto: IndyCar Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.