Na počesť talentovaného pilota, ktorý musel predčasne odísť z tohto sveta bola vytvorená stála výstava vo Vancouveri.
Nádejný kanadský pilot Greg Moore pôsobil štyri sezóny od roku 1996 až 1999 v tíme Forsythe v tom čase ešte v šampionáte pod názvom CART. Po celkovom zisku piatich víťazstiev, päť pole position a sedemnástich pódiach zhasla jeho hviezda predčasne počas posledných pretekov sezóny. Stalo sa tak 31.októbra 1999 iba desať kôl pred koncom po havárii na ovále v Kalifornii. V tom čase mal iba 24 rokov a podpísaný kontrakt na tri nasledujúce ročníky v tíme Roger Penske.
Počas Gregorovej motoršportovej kariéry, ktorá začala v desiatich rokoch na motokárach si získal mnoho fanúšikov, ktorí budú mať možnosť navštíviť novootvorenú trvalú expozíciu jeho krátkej a úspešnej kariéry na viac, ako 70 m2 plochy v British Columbia Sports sieni slávy nachádzajúcej sa vo Vancouveri. Táto sieň slávy je situovaná vo futbalovom štadióne hneď vedľa pretekárskej dráhy.
Cenná zbierka obsahuje okrem stoviek fotografií a hodín záznamu videa aj viacero predmetov spojených s jeho osobou, ako pretekárske oblečenie, trofeje a plagáty. Jedným zo zaujímavých kúskov je aj gitara, ktorú Moore dostal od jeho obľúbenej skupiny Metallica.
Na Gregorovu počesť bola už v minulosti založená v roku 2004 nadácia GREGMOOREFOUNDATION, vďaka ktorej bolo poskytnutých na charitu viac, ako pol milióna dolárov. O jeho živote bola aj napísaná kniha Greg Moore A Legacy of Spirit.
Ilustračné foto: Champ Car World Series
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?