Na počesť talentovaného pilota, ktorý musel predčasne odísť z tohto sveta bola vytvorená stála výstava vo Vancouveri.
Nádejný kanadský pilot Greg Moore pôsobil štyri sezóny od roku 1996 až 1999 v tíme Forsythe v tom čase ešte v šampionáte pod názvom CART. Po celkovom zisku piatich víťazstiev, päť pole position a sedemnástich pódiach zhasla jeho hviezda predčasne počas posledných pretekov sezóny. Stalo sa tak 31.októbra 1999 iba desať kôl pred koncom po havárii na ovále v Kalifornii. V tom čase mal iba 24 rokov a podpísaný kontrakt na tri nasledujúce ročníky v tíme Roger Penske.
Počas Gregorovej motoršportovej kariéry, ktorá začala v desiatich rokoch na motokárach si získal mnoho fanúšikov, ktorí budú mať možnosť navštíviť novootvorenú trvalú expozíciu jeho krátkej a úspešnej kariéry na viac, ako 70 m2 plochy v British Columbia Sports sieni slávy nachádzajúcej sa vo Vancouveri. Táto sieň slávy je situovaná vo futbalovom štadióne hneď vedľa pretekárskej dráhy.
Cenná zbierka obsahuje okrem stoviek fotografií a hodín záznamu videa aj viacero predmetov spojených s jeho osobou, ako pretekárske oblečenie, trofeje a plagáty. Jedným zo zaujímavých kúskov je aj gitara, ktorú Moore dostal od jeho obľúbenej skupiny Metallica.
Na Gregorovu počesť bola už v minulosti založená v roku 2004 nadácia GREGMOOREFOUNDATION, vďaka ktorej bolo poskytnutých na charitu viac, ako pol milióna dolárov. O jeho živote bola aj napísaná kniha Greg Moore A Legacy of Spirit.
Ilustračné foto: Champ Car World Series
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?