Paul Ricard - 2.deň testov: Pilotov seriálu GP2 už najbližšie čakajú rovno preteky v Dubaji. Dnes bola pre tímy posledná šanca nazbierať cenné údaje.
Dominancia tímu isport sa dnes ráno ukázala byť poraziteľná, ale poobede siahol Andreas Zuber na najlepší čas testov.
Vyrovnanosť seriálu dnes ráno potvrdil rozdiel časov iba 1.112 sekundy medzi najrýchlejším a najpomalším jazdcom. Tím isport, ktorý viedol včerajším jazdám dokázalo dočasne zosadiť viacero pilotov na čele s Luca di Grassim z ART Grand Prix nasledovaný Javierom Villom z Racing Engineering a dvojicou z tímu Super Nova.
Do poslednej poobednej jazdy a zároveň posledného meraného testu pred začiatkom sezóny nastúpilo rovnako ako ráno 24 jazdcov. Časový rozdiel medzi prvým a posledným bol opäť veľmi úzky a spodná hranica vďaka výkonu 23-ročného Rakušana posunutá o viac, ako tri desatiny sekundy. Andreas Zuber tak odchádza z okruhu Paul Ricard nadmieru spokojný, keď odnáša tretí zisk najlepšieho času testov zo štyroch. Tímový kolega Timo Glock so stratou dvoch desatín sekundy obsadil tretie miesto tesne za Mike Conwayom zo Super Novy.
Tímy teraz čaká náročna analýza zozbieraných dát pred prvými pretekmi na okruhu Sakhir v Dubaji, ktoré sú na programe 14. a 15. apríla 2007.
Test Paul Ricard - 2.deň - doobeda:
Poradie/Jazdec/Tím/Čas/Počet kôl 1. Lucas Di Grassi Art Grand Prix 1:10.054 41 2. Javier Villa Racing Engineering 1:10.156 39 3. Mike Conway Super Nova Int. 1:10.163 49 4. Luca Filippi Super Nova Int. 1:10.255 48 5. Giorgio Pantano Campos Grand Prix 1:10.272 45 6. Andreas Zuber Isport International 1:10.293 15 7. Timo Glock Isport International 1:10.325 38 8. Alexandre Negrao Minardi Piquet Sports 1:10.411 54 9. Roldan Rodriguez Minardi Piquet Sports 1:10.462 46 10. Borja Garcia Durango 1:10.499 39 11. Ricardo Risatti BCN Competicion 1:10.517 68 12. Bruno Senna Arden International 1:10.525 68 13. Sergio Jimenez Racing Engineering 1:10.611 49 14. Adrian Zaugg Arden International 1:10.619 42 15. Pastor Maldonado Trident Racing 1:10.653 48 16. Sakon Yamamoto BCN Competicion 1:10.677 55 17. Karun Chandhok Durango 1:10.766 55 18. Andy Soucek DPR 1:10.850 41 19. Nicolas Lapierre DAMS 1:10.872 56 20. Jason Tahinci Petrol Ofisi FMS 1:10.920 39 21. Kohei Hirate Trident Racing 1:10.980 38 22. Vitaly Petrov Campos Grand Prix 1:11.120 52 23. Antonio Pizzonia Petrol Ofisi FMS 1:11.129 35 24. Christian Bakkerud DPR 1:11.166 38
Test Paul Ricard - 2.deň - poobede:
Poradie/Jazdec/Tím/Čas/Počet kôl 1. Andreas Zuber Isport International 1:09.713 21 2. Mike Conway Super Nova International 1:09.860 42 3. Timo Glock Isport International 1:09.923 58 4. Luca Filippi Super Nova International 1:10.032 47 5. Pastor Maldonado Trident Racing 1:10.092 54 6. Andy Soucek DPR 1:10.161 36 7. Javier Villa Racing Engineering 1:10.164 54 8. Lucas Di Grassi Art Grand Prix 1:10.177 54 9. Giorgio Pantano Campos Grand Prix 1:10.182 39 10. Antonio Pizzonia Petrol Ofisi FMS 1:10.336 42 11. Roldan Rodriguez Minardi Piquet Sports 1:10.401 37 12. Nicolas Lapierre DAMS 1:10.406 56 13. Borja Garcia Durango 1:10.433 24 14. Kohei Hirate Trident Racing 1:10.479 43 15. Alexandre Negrao Minardi Piquet Sports 1:10.500 46 16. Sakon Yamamoto BCN Competicion 1:10.524 50 17. Bruno Senna Arden International 1:10.568 44 18. Christian Bakkerud DPR 1:10.593 36 19. Sergio Jimenez Racing Engineering 1:10.628 54 20. Ricardo Risatti BCN Competicion 1:10.665 45 21. Vitaly Petrov Campos Grand Prix 1:10.887 42 22. Jason Tahinci Petrol Ofisi FMS 1:10.956 33 23. Karun Chandhok Durango 1:10.976 35 24. Adrian Zaugg Arden International 1:11.079 40
Foto: www.gp2series.com
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.