Od roku 2007 měla série Champ Car přejít na tzv. pevný start, avšak nejméně na třech úvodních závodech sezóny uvidíme letmý start. Proč? Důvodem je bezpečnost a rozpory mezi jezdci.
Rozhodnutí pevného startu padlo na konci roku 2006, kdy se tento způsob několikrát osvědčil při vybraných závodech série Champ Car Atlantic.
Nicméně po oficiálním testování na okruhu Laguna Seca se objevily rozporuplné názory o bezpečnosti této varianty. „Bezpečnost je hlavní a cítíme, že je potřeba ještě pevný start vylepšit, než jej začneme používat,“ řekl viceprezident Champ Car Tony Forman.
„S týmy a výrobci budeme pokračovat ve spolupráci, abychom našli nejbezpečnější a nejspolehlivější řešení pevného startu. Pokud to bude možné, zavedeme ho v Portlandu (v červnu),“ pokračoval.
Vedoucí v oddělení motorů Cosworth Ken Daigle říká, že jezdci se rozdělili na dva tábory. Někteří jsou z pevného startu nadšení, jiní ne. Paul Tracy či Sebastien Bourdais byli proti.
„Trik je nevytáčet motor na maximum, ale držet ho v několika tisících otáčkách pod maximem a na zelené světla pustit spojku a vyrazit,“ řekl Daigle. „Pokud budete na maximu, elektronika vám zpozdí funkčnost turba.“
foto: RuSPORT/TNT Photo/ACM PhotoFord Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?