Od roku 2007 měla série Champ Car přejít na tzv. pevný start, avšak nejméně na třech úvodních závodech sezóny uvidíme letmý start. Proč? Důvodem je bezpečnost a rozpory mezi jezdci.
Rozhodnutí pevného startu padlo na konci roku 2006, kdy se tento způsob několikrát osvědčil při vybraných závodech série Champ Car Atlantic.
Nicméně po oficiálním testování na okruhu Laguna Seca se objevily rozporuplné názory o bezpečnosti této varianty. „Bezpečnost je hlavní a cítíme, že je potřeba ještě pevný start vylepšit, než jej začneme používat,“ řekl viceprezident Champ Car Tony Forman.
„S týmy a výrobci budeme pokračovat ve spolupráci, abychom našli nejbezpečnější a nejspolehlivější řešení pevného startu. Pokud to bude možné, zavedeme ho v Portlandu (v červnu),“ pokračoval.
Vedoucí v oddělení motorů Cosworth Ken Daigle říká, že jezdci se rozdělili na dva tábory. Někteří jsou z pevného startu nadšení, jiní ne. Paul Tracy či Sebastien Bourdais byli proti.
„Trik je nevytáčet motor na maximum, ale držet ho v několika tisících otáčkách pod maximem a na zelené světla pustit spojku a vyrazit,“ řekl Daigle. „Pokud budete na maximu, elektronika vám zpozdí funkčnost turba.“
foto: RuSPORT/TNT Photo/ACM PhotoModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?