Nemecko si z Južnej Afriky odnáša ôsme víťazstvo. Záludná mestská trať spôsobila nemalé problémy, o čom svedčí aj veľký úbytok pilotov počas pretekov.
Ostrá vlásenka na konci cieľovej roviny bola po štarte pre pilotov Singapúru, Talianska a Kanady konečná vďaka čomu vyšlo na trať bezpečnostné auto. Po reštarte sa mohlo pokračovať, pričom vo vedení už tradične bojovalo Nemecko nasledované Holandskom, Francúzskom a Švajčiarskom.
Prvé zastávky sa začali príchodom ôsmeho kola, ktoré odštartoval práve líder pretekov. Holandské auto pri výjazde kolidovalo s Austráliou. Pre Karla Reidlera to znamenalo koniec a pre Jeroena Bleekemolena istá strata výbornej pozície pre následne získanú penalizáciu.
Problémom sa nevyhol ani Tomáš Enge a tím Česka opäť odchádza z pobrežného Durbanu so zvesenými hlavami. Technické problémy na aute nevyriešila ani opakovaná zastávka v boxoch a 15. kolo bolo napokon posledné, ktoré liberecký rodák odjazdil.
Po strastiplnom priebehu napokon pod šachovnicovou vlajkou prešiel opäť ako prvý Nico Hülkenberg nasledovaný Robbie Kerrom z Veľkej Británie a Mattom Hallydayom z Nového Zélandu.
Durban - výsledky hlavných pretekov:
Por. Jazdec Tím Kolá Čas Odstup km/h 1 Nico HÜLKENBERG Nemecko 49 1:10:35.582 - 146.2 2 Robbie KERR Veľká Británia 49 1:10:45.138 +9.556 144.2 3 Matt HALLIDAY Nový Zéland 49 1:10:46.101 +10.519 144.8 4 Neel JANI Švajčiarsko 49 1:10:48.224 +12.642 144.3 5 Alvaro PARENTE Portugalsko 49 1:10:51.557 +15.975 145.1 6 Jeroen BLEEKEMOLEN Holandsko 49 1:10:52.381 +16.799 145.1 7 Bruno JUNQUEIRA Brazília 49 1:10:57.450 +21.868 144.0 8 Alex YOONG Malajzia 48 1:11:07.662 1 kolo 144.3 9 Narain KARTHIKEYAN India 45 1:06:57.998 4 kôl 144.2 10 Nur ALI Pakistan 45 1:10:42.933 4 kôl 139.4 11 Salvador DURAN Mexiko 42 1:01:28.717 7 kôl 144.3 12 Richard LYONS Írsko 39 57:28.149 10 kôl 143.5 13 Jonathan SUMMERTON USA 33 47:29.719 16 kôl 143.7 14 Ho-Pin TUNG Čína 27 39:36.169 22 kôl 145.6 15 Allam KHODAIR Libanon 24 36:54.423 25 kôl 143.1 16 Tomáš ENGE Česká Republika 15 31:07.066 34 kôl 144.9 17 Adrian ZAUGG Južná Afrika 11 1:11:38.251 38 kôl 146.2 18 Karl REINDLER Austrália 8 13:17.908 41 kôl 141.3 19 Ananda MIKOLA Indonézia 4 7:56.501 45 kôl 135.3 20 Loic DUVAL Francúzsko 2 4:03.972 47 kôl 91.0 21 James HINCHCLIFFE Kanada 0 49 kôl 22 Enrico TOCCACELO Taliansko 0 49 kôl 23 Christian MURCHISON Singapúr 0 49 kôl
Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?