Durban (2): Hülkenberg trhá rekordy

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 25. února 2007 22:39
Sdílej:

Nemecko si z Južnej Afriky odnáša ôsme víťazstvo. Záludná mestská trať spôsobila nemalé problémy, o čom svedčí aj veľký úbytok pilotov počas pretekov.

Ostrá vlásenka na konci cieľovej roviny bola po štarte pre pilotov Singapúru, Talianska a Kanady konečná vďaka čomu vyšlo na trať bezpečnostné auto. Po reštarte sa mohlo pokračovať, pričom vo vedení už tradične bojovalo Nemecko nasledované Holandskom, Francúzskom a Švajčiarskom.

Prvé zastávky sa začali príchodom ôsmeho kola, ktoré odštartoval práve líder pretekov. Holandské auto pri výjazde kolidovalo s Austráliou. Pre Karla Reidlera to znamenalo koniec a pre Jeroena Bleekemolena istá strata výbornej pozície pre následne získanú penalizáciu.

Problémom sa nevyhol ani Tomáš Enge a tím Česka opäť odchádza z pobrežného Durbanu so zvesenými hlavami. Technické problémy na aute nevyriešila ani opakovaná zastávka v boxoch a 15. kolo bolo napokon posledné, ktoré liberecký rodák odjazdil.

Po strastiplnom priebehu napokon pod šachovnicovou vlajkou prešiel opäť ako prvý Nico Hülkenberg nasledovaný Robbie Kerrom z Veľkej Británie a Mattom Hallydayom z Nového Zélandu.

Durban - výsledky hlavných pretekov:

  Por. Jazdec  Tím Kolá Čas Odstup km/h 1 Nico HÜLKENBERG Nemecko 49 1:10:35.582 - 146.2 2 Robbie KERR Veľká Británia 49 1:10:45.138 +9.556 144.2 3 Matt HALLIDAY Nový Zéland 49 1:10:46.101 +10.519 144.8 4 Neel JANI Švajčiarsko 49 1:10:48.224 +12.642 144.3 5 Alvaro PARENTE Portugalsko 49 1:10:51.557 +15.975 145.1 6 Jeroen BLEEKEMOLEN    Holandsko 49 1:10:52.381 +16.799 145.1 7 Bruno JUNQUEIRA Brazília 49 1:10:57.450 +21.868 144.0 8 Alex YOONG Malajzia 48 1:11:07.662 1 kolo 144.3 9 Narain KARTHIKEYAN India 45 1:06:57.998 4 kôl 144.2 10 Nur ALI Pakistan 45 1:10:42.933 4 kôl 139.4 11 Salvador DURAN Mexiko 42 1:01:28.717 7 kôl 144.3 12 Richard LYONS Írsko 39 57:28.149 10 kôl 143.5 13 Jonathan SUMMERTON USA 33 47:29.719 16 kôl 143.7 14 Ho-Pin TUNG Čína 27 39:36.169 22 kôl 145.6 15 Allam KHODAIR Libanon 24 36:54.423 25 kôl 143.1 16 Tomáš ENGE Česká Republika    15 31:07.066 34 kôl 144.9 17 Adrian ZAUGG Južná Afrika 11 1:11:38.251 38 kôl 146.2 18 Karl REINDLER Austrália 8 13:17.908 41 kôl 141.3 19 Ananda MIKOLA Indonézia 4 7:56.501 45 kôl 135.3 20 Loic DUVAL Francúzsko 2 4:03.972 47 kôl 91.0 21 James HINCHCLIFFE Kanada 0   49 kôl   22 Enrico TOCCACELO Taliansko 0   49 kôl   23 Christian MURCHISON Singapúr 0   49 kôl

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?