Durban: Enge v pátečním tréninku čtvrtý!

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
ar1 23. února 2007 17:54
Sdílej:

Tomáš Enge vyjel pro Českou republiku čtvrté místo v pátečním volném tréninku v jihoafrickém Durbanu, ještě předtím debutoval v tréninku nováčků Filip Salaquarda.

Specifická městská trať v Durbanu v pátek hostila první tréninky na jihoafrické kolo šampionátu A1GP. Rušný program lehce narušily problémy s povrchem v místě, kde byl od loňského závodu položen nový povrch, ale organizátoři věří, že pro zbytek víkendu najdou řešení. Český tým začal jízdy v tréninku nováčků, do obou jízd nastoupil Filip Salaquarda. V pro něj novém voze se rychle aklimatizoval a průběžně zrychloval, ačkoliv časy nebyly v centru pozornosti.

Enge převzal vůz pro volný trénink a v průběhu první plánované čtvrtiny tréninku vyčkával v boxech. Po vyjetí se pak ihned dostal do horní části výsledkové listiny. Plán pro trénink zahrnoval ověření změn v nastavení vozu, a ačkoliv náznaky jsou slibné, kvůli zkrácení tréninku nebylo možné zkoušky dokončit. Enge odjel šest kol a dosáhnul nejlepšího času 1:19,358.

Tomáš Enge: „Naši konkurenceschopnost můžeme jenom odhadovat, protože trénink byl zkrácený. Čekali jsme s vyjetím na trať, protože jsme nechtěli jet na špinavé trati. Odjel jsem jen pár kol a vím, že můžu být rychlejší, až si zase plně zvyknu na trať. Není důvod riskovat a jet hned od začátku úplně naplno. Můj pocit z vozu je dobrý a uvidíme, jak na tom zítra budeme. Pořád jsou nějaké věci, které chceme vyzkoušet, ale dnes na ně nevyšel čas.“

Filip Salaquarda: „Byla to příjemná zkušenost. Začali jsme zvolna, zkontrolovali vůz a snažil jsem se získat pro něj správný cit. Krok za krokem jsme se zlepšovali a byl jsem příjemně překvapen výkonem motoru a také se mi líbilo řazení páčkami pod volantem. Trať je hrbolatá, což je u městských tratí normální, není problém si na to zvyknout. Nemáte ale prostor na chybu, musíte mít dobrý odhad.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „S dnešním dnem jsme . Filip odvedl přesně to, co jsme po něm chtěli a s jeho výkonem jsme spokojeni. Myslím, že to pro něj byla dobrá možnost naučit se něco nového. Tomáš je zřetelně v dobré formě, zdá se, že nový systém tréninku se vyplácí.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1GP

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.