Tomáš Enge vyjel pro Českou republiku čtvrté místo v pátečním volném tréninku v jihoafrickém Durbanu, ještě předtím debutoval v tréninku nováčků Filip Salaquarda.
Specifická městská trať v Durbanu v pátek hostila první tréninky na jihoafrické kolo šampionátu A1GP. Rušný program lehce narušily problémy s povrchem v místě, kde byl od loňského závodu položen nový povrch, ale organizátoři věří, že pro zbytek víkendu najdou řešení. Český tým začal jízdy v tréninku nováčků, do obou jízd nastoupil Filip Salaquarda. V pro něj novém voze se rychle aklimatizoval a průběžně zrychloval, ačkoliv časy nebyly v centru pozornosti.
Enge převzal vůz pro volný trénink a v průběhu první plánované čtvrtiny tréninku vyčkával v boxech. Po vyjetí se pak ihned dostal do horní části výsledkové listiny. Plán pro trénink zahrnoval ověření změn v nastavení vozu, a ačkoliv náznaky jsou slibné, kvůli zkrácení tréninku nebylo možné zkoušky dokončit. Enge odjel šest kol a dosáhnul nejlepšího času 1:19,358.
Tomáš Enge: „Naši konkurenceschopnost můžeme jenom odhadovat, protože trénink byl zkrácený. Čekali jsme s vyjetím na trať, protože jsme nechtěli jet na špinavé trati. Odjel jsem jen pár kol a vím, že můžu být rychlejší, až si zase plně zvyknu na trať. Není důvod riskovat a jet hned od začátku úplně naplno. Můj pocit z vozu je dobrý a uvidíme, jak na tom zítra budeme. Pořád jsou nějaké věci, které chceme vyzkoušet, ale dnes na ně nevyšel čas.“
Filip Salaquarda: „Byla to příjemná zkušenost. Začali jsme zvolna, zkontrolovali vůz a snažil jsem se získat pro něj správný cit. Krok za krokem jsme se zlepšovali a byl jsem příjemně překvapen výkonem motoru a také se mi líbilo řazení páčkami pod volantem. Trať je hrbolatá, což je u městských tratí normální, není problém si na to zvyknout. Nemáte ale prostor na chybu, musíte mít dobrý odhad.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „S dnešním dnem jsme . Filip odvedl přesně to, co jsme po něm chtěli a s jeho výkonem jsme spokojeni. Myslím, že to pro něj byla dobrá možnost naučit se něco nového. Tomáš je zřetelně v dobré formě, zdá se, že nový systém tréninku se vyplácí.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1GP
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.