Eastern Creek - kvalifikácia: Predpoklady posledného tréningu sa potvrdili. V prvých radoch do nedelného šprintu nastúpia lídri rannej jazdy.
V nočných európskych hodinách prebehla kvalifikácia už tradične rozdelená do štyroch častí. Posledné dve rozhodli o víťaznom umiestnení mladého nemca, ktorý vďaka svojmu talentu stabilne udržuje tím na vedúcej priečke šampionátu.
Prvú radu bude spoločne s nemeckým autom zdielať Jonny Reid z Nového Zélandu nasledovaný autom Veľkej Británie, kde usadol do kokpitu už tradične Robbie Kerr.
Najväčším prekvapením kvalifikácie sa stal výkon čínskeho tímu. Ešte ráno sa Ho-Pin Tung ponevieral na konci štartovného poľa a do nedeľného šprintu nastúpi po strate iba jedinej sekundy po sčítaní najlepších časov v tretej rade.
Naopak domáca Austrália svojich fanúšikov nepotešila. Karl Reindler odštartuje až z osemnásteho miesta. Smola sa takisto lepí na päty aj Tomášovi Engemu. Ako už napovedal ranný tréning, prevratné výsledky sa nedali príliš očakávať. Výsledkom snahy libereckého rodáka je dvanáste miesto na štarte.
Sydney - Eastern Creek - výsledky kvalifikácie:
A1 Tím Jazdec Súčet časov Odstup 1 Nemecko Nico Hulkenberg 2.36.225 - 2 Nový Zéland Jonny Reid 2.36.441 +0.216 3 Veľká Británia Robbie Kerr 2.36.596 +0.371 4 Francúzsko Loic Duval 2.36.711 +0.486 5 Švajčiarsko Sebastien Buemi 2.37.266 +1.041 6 Čína Ho-Pin Tung 2.37.280 +1.055 7 USA Phil Giebler 2.37.377 +1.152 8 Holandsko Jeroen Bleekemolen 2.37.455 +1.230 9 Írsko Richard Lyons 2.37.549 +1.324 10 Malajzia Alex Yoong 2.37.727 +1.502 11 Kanada James Hinchcliffe 2.37.739 +1.514 12 Česká Republika Tomáš Enge 2.37.909 +1.684 13 Taliansko Enrico Toccacelo 2.37.964 +1.739 14 Mexiko Salvador Duran 2.38.059 +1.834 15 Indonézia Ananda Mikola 2.38.267 +2.042 16 Singapúr Christian Murchison 2.38.618 +2.393 17 Južná Afrika Alan van der Merwe 2.39.177 +2.952 18 Austrália Karl Reindler 2.39.384 +3.159 19 Libanon Alex Khateeb 2.40.276 +4.051 20 Brazília Tuka Rocha 2.40.428 +4.203 21 India Parthiva Sureshwaren 2.43.436 +7.211 22 Pakistan Nur Ali 2.44.345 +8.120
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.