Eastern Creek - kvalifikácia: Predpoklady posledného tréningu sa potvrdili. V prvých radoch do nedelného šprintu nastúpia lídri rannej jazdy.
V nočných európskych hodinách prebehla kvalifikácia už tradične rozdelená do štyroch častí. Posledné dve rozhodli o víťaznom umiestnení mladého nemca, ktorý vďaka svojmu talentu stabilne udržuje tím na vedúcej priečke šampionátu.
Prvú radu bude spoločne s nemeckým autom zdielať Jonny Reid z Nového Zélandu nasledovaný autom Veľkej Británie, kde usadol do kokpitu už tradične Robbie Kerr.
Najväčším prekvapením kvalifikácie sa stal výkon čínskeho tímu. Ešte ráno sa Ho-Pin Tung ponevieral na konci štartovného poľa a do nedeľného šprintu nastúpi po strate iba jedinej sekundy po sčítaní najlepších časov v tretej rade.
Naopak domáca Austrália svojich fanúšikov nepotešila. Karl Reindler odštartuje až z osemnásteho miesta. Smola sa takisto lepí na päty aj Tomášovi Engemu. Ako už napovedal ranný tréning, prevratné výsledky sa nedali príliš očakávať. Výsledkom snahy libereckého rodáka je dvanáste miesto na štarte.
Sydney - Eastern Creek - výsledky kvalifikácie:
A1 Tím Jazdec Súčet časov Odstup 1 Nemecko Nico Hulkenberg 2.36.225 - 2 Nový Zéland Jonny Reid 2.36.441 +0.216 3 Veľká Británia Robbie Kerr 2.36.596 +0.371 4 Francúzsko Loic Duval 2.36.711 +0.486 5 Švajčiarsko Sebastien Buemi 2.37.266 +1.041 6 Čína Ho-Pin Tung 2.37.280 +1.055 7 USA Phil Giebler 2.37.377 +1.152 8 Holandsko Jeroen Bleekemolen 2.37.455 +1.230 9 Írsko Richard Lyons 2.37.549 +1.324 10 Malajzia Alex Yoong 2.37.727 +1.502 11 Kanada James Hinchcliffe 2.37.739 +1.514 12 Česká Republika Tomáš Enge 2.37.909 +1.684 13 Taliansko Enrico Toccacelo 2.37.964 +1.739 14 Mexiko Salvador Duran 2.38.059 +1.834 15 Indonézia Ananda Mikola 2.38.267 +2.042 16 Singapúr Christian Murchison 2.38.618 +2.393 17 Južná Afrika Alan van der Merwe 2.39.177 +2.952 18 Austrália Karl Reindler 2.39.384 +3.159 19 Libanon Alex Khateeb 2.40.276 +4.051 20 Brazília Tuka Rocha 2.40.428 +4.203 21 India Parthiva Sureshwaren 2.43.436 +7.211 22 Pakistan Nur Ali 2.44.345 +8.120
Foto: A1 Grand Prix Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?