Eastern Creek - kvalifikácia: Predpoklady posledného tréningu sa potvrdili. V prvých radoch do nedelného šprintu nastúpia lídri rannej jazdy.
V nočných európskych hodinách prebehla kvalifikácia už tradične rozdelená do štyroch častí. Posledné dve rozhodli o víťaznom umiestnení mladého nemca, ktorý vďaka svojmu talentu stabilne udržuje tím na vedúcej priečke šampionátu.
Prvú radu bude spoločne s nemeckým autom zdielať Jonny Reid z Nového Zélandu nasledovaný autom Veľkej Británie, kde usadol do kokpitu už tradične Robbie Kerr.
Najväčším prekvapením kvalifikácie sa stal výkon čínskeho tímu. Ešte ráno sa Ho-Pin Tung ponevieral na konci štartovného poľa a do nedeľného šprintu nastúpi po strate iba jedinej sekundy po sčítaní najlepších časov v tretej rade.
Naopak domáca Austrália svojich fanúšikov nepotešila. Karl Reindler odštartuje až z osemnásteho miesta. Smola sa takisto lepí na päty aj Tomášovi Engemu. Ako už napovedal ranný tréning, prevratné výsledky sa nedali príliš očakávať. Výsledkom snahy libereckého rodáka je dvanáste miesto na štarte.
Sydney - Eastern Creek - výsledky kvalifikácie:
A1 Tím Jazdec Súčet časov Odstup 1 Nemecko Nico Hulkenberg 2.36.225 - 2 Nový Zéland Jonny Reid 2.36.441 +0.216 3 Veľká Británia Robbie Kerr 2.36.596 +0.371 4 Francúzsko Loic Duval 2.36.711 +0.486 5 Švajčiarsko Sebastien Buemi 2.37.266 +1.041 6 Čína Ho-Pin Tung 2.37.280 +1.055 7 USA Phil Giebler 2.37.377 +1.152 8 Holandsko Jeroen Bleekemolen 2.37.455 +1.230 9 Írsko Richard Lyons 2.37.549 +1.324 10 Malajzia Alex Yoong 2.37.727 +1.502 11 Kanada James Hinchcliffe 2.37.739 +1.514 12 Česká Republika Tomáš Enge 2.37.909 +1.684 13 Taliansko Enrico Toccacelo 2.37.964 +1.739 14 Mexiko Salvador Duran 2.38.059 +1.834 15 Indonézia Ananda Mikola 2.38.267 +2.042 16 Singapúr Christian Murchison 2.38.618 +2.393 17 Južná Afrika Alan van der Merwe 2.39.177 +2.952 18 Austrália Karl Reindler 2.39.384 +3.159 19 Libanon Alex Khateeb 2.40.276 +4.051 20 Brazília Tuka Rocha 2.40.428 +4.203 21 India Parthiva Sureshwaren 2.43.436 +7.211 22 Pakistan Nur Ali 2.44.345 +8.120
Foto: A1 Grand Prix Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?