Exotický ostrovný štát Nový Zéland bude mať tú česť prvýkrát privítať tímy bojujúce o pohár národov. Miestny okruh však musel prejsť značnou rekonštrukciou.
Ešte pred rokom by nikto z miestnych obyvateľov vidieckej oblasti pri meste Taupo neveril, že z miestneho "okruhu", ktorý svojou dĺžkou 1,5 km pripomínal skôr väčšiu dráhu pre motokáry a slúžil prevažne pre klubové podujatia, bude raz hostiť tak prestížne preteky akými je šampionát národov.
Pochopiteľne takéto podmienky nemohli pretekom vyhovovať a okruh musel prejsť výraznou zmenou. Dlho sa totiž polemizovalo, či sa preteky vôbec uskutočnia a až tesne prez začiatkom sezóny, kedy miestni organizátori presvedčili vedenie A1GP o hladkom priebehu, bolo 11. augusta minulého roku Novozélandske Taupo zaradené do kalendára na 21.januára 2007.
Následné veľké vyrojenie investorov podporilo zmeniť sny na skutočnosť a napriek tomu, že prerobený okruh stále patrí k najmenším v kalendári, dĺžka bola o dva kilometre predĺžená. Zmeny sa dotkli aj stavebných úprav, pričom hlavnými bolo vybudovanie pozorovacej veže, garáží pre samotné tímy a stanoviská pre personál okolo okruhu. Provizórne bolo vytvorených viac, ako 25.000 miest na sedenie a 5.000 miest na hlavnej tribúne. Atipickou vlastnosťou trate je to, že sa na nej jazdí proti smeru hodinových ručičiek.
Ilustračné Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.