Exotický ostrovný štát Nový Zéland bude mať tú česť prvýkrát privítať tímy bojujúce o pohár národov. Miestny okruh však musel prejsť značnou rekonštrukciou.
Ešte pred rokom by nikto z miestnych obyvateľov vidieckej oblasti pri meste Taupo neveril, že z miestneho "okruhu", ktorý svojou dĺžkou 1,5 km pripomínal skôr väčšiu dráhu pre motokáry a slúžil prevažne pre klubové podujatia, bude raz hostiť tak prestížne preteky akými je šampionát národov.
Pochopiteľne takéto podmienky nemohli pretekom vyhovovať a okruh musel prejsť výraznou zmenou. Dlho sa totiž polemizovalo, či sa preteky vôbec uskutočnia a až tesne prez začiatkom sezóny, kedy miestni organizátori presvedčili vedenie A1GP o hladkom priebehu, bolo 11. augusta minulého roku Novozélandske Taupo zaradené do kalendára na 21.januára 2007.
Následné veľké vyrojenie investorov podporilo zmeniť sny na skutočnosť a napriek tomu, že prerobený okruh stále patrí k najmenším v kalendári, dĺžka bola o dva kilometre predĺžená. Zmeny sa dotkli aj stavebných úprav, pričom hlavnými bolo vybudovanie pozorovacej veže, garáží pre samotné tímy a stanoviská pre personál okolo okruhu. Provizórne bolo vytvorených viac, ako 25.000 miest na sedenie a 5.000 miest na hlavnej tribúne. Atipickou vlastnosťou trate je to, že sa na nej jazdí proti smeru hodinových ručičiek.
Ilustračné Foto: A1 Grand Prix Media
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?