Exotický ostrovný štát Nový Zéland bude mať tú česť prvýkrát privítať tímy bojujúce o pohár národov. Miestny okruh však musel prejsť značnou rekonštrukciou.
Ešte pred rokom by nikto z miestnych obyvateľov vidieckej oblasti pri meste Taupo neveril, že z miestneho "okruhu", ktorý svojou dĺžkou 1,5 km pripomínal skôr väčšiu dráhu pre motokáry a slúžil prevažne pre klubové podujatia, bude raz hostiť tak prestížne preteky akými je šampionát národov.
Pochopiteľne takéto podmienky nemohli pretekom vyhovovať a okruh musel prejsť výraznou zmenou. Dlho sa totiž polemizovalo, či sa preteky vôbec uskutočnia a až tesne prez začiatkom sezóny, kedy miestni organizátori presvedčili vedenie A1GP o hladkom priebehu, bolo 11. augusta minulého roku Novozélandske Taupo zaradené do kalendára na 21.januára 2007.
Následné veľké vyrojenie investorov podporilo zmeniť sny na skutočnosť a napriek tomu, že prerobený okruh stále patrí k najmenším v kalendári, dĺžka bola o dva kilometre predĺžená. Zmeny sa dotkli aj stavebných úprav, pričom hlavnými bolo vybudovanie pozorovacej veže, garáží pre samotné tímy a stanoviská pre personál okolo okruhu. Provizórne bolo vytvorených viac, ako 25.000 miest na sedenie a 5.000 miest na hlavnej tribúne. Atipickou vlastnosťou trate je to, že sa na nej jazdí proti smeru hodinových ručičiek.
Ilustračné Foto: A1 Grand Prix Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.