Čtvrtý muž v konečném pořadí letošního šampionátu IRL Scott Dixon se dohodnul na další spolupráci s týmem Chipa Ganassiho a podepsal smlouvu na následující tři roky.
Ovšem Dixon neponechal nic náhodě a do smlouvy začlenil i klauzuli týkající se přestupu do formule 1. Pro Novozélanďana stojí na vrcholu pyramidy motoristického sportu právě formule 1 a tak by se nechtěl vzdát šance usednout do závodního monopostu této discipliny.
Klauzule obsahuje podmínku o přestupu za předpokladu, že by o Dixona projevil zájem nějaký tým z F1. „Celý plán je o tom, že pokud se naskytne jiná varianta (formule 1), můžeme se navzájem rozejít (s týmem Ganassi),“ řekl Dixon pro Novozélandské noviny.
Zároveň však podotýká skutečnost, že by nebylo jednoduché opustit pozici předního jezdce v IRL a odejít. Scott Dixon debutoval v sérii v roce 2003 a kromě nováčka roku si odnesl i titul šampióna.
„Pokud nejste v nejlepších dvou nebo třech týmech, trápíte se. Je těžké se prosadit,“ hodnotí situaci v F1 Dixon. „A je tam hodně politiky. Spousta mladých chlapců má za sebou podporu týmů.“
Zda se Scott Dixon někdy objeví v F1 je asi velmi nepravděpodobné. Vedení týmů přehlíží úspěchy jezdců za Atlantikem, příkladem může být trojnásobný šampión Champ Car Sebastien Bourdais, který už definitivně ztratil naději na kokpit v F1.
Foto: Ron McQueeney/IRL
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?