Čtvrtý muž v konečném pořadí letošního šampionátu IRL Scott Dixon se dohodnul na další spolupráci s týmem Chipa Ganassiho a podepsal smlouvu na následující tři roky.
Ovšem Dixon neponechal nic náhodě a do smlouvy začlenil i klauzuli týkající se přestupu do formule 1. Pro Novozélanďana stojí na vrcholu pyramidy motoristického sportu právě formule 1 a tak by se nechtěl vzdát šance usednout do závodního monopostu této discipliny.
Klauzule obsahuje podmínku o přestupu za předpokladu, že by o Dixona projevil zájem nějaký tým z F1. „Celý plán je o tom, že pokud se naskytne jiná varianta (formule 1), můžeme se navzájem rozejít (s týmem Ganassi),“ řekl Dixon pro Novozélandské noviny.
Zároveň však podotýká skutečnost, že by nebylo jednoduché opustit pozici předního jezdce v IRL a odejít. Scott Dixon debutoval v sérii v roce 2003 a kromě nováčka roku si odnesl i titul šampióna.
„Pokud nejste v nejlepších dvou nebo třech týmech, trápíte se. Je těžké se prosadit,“ hodnotí situaci v F1 Dixon. „A je tam hodně politiky. Spousta mladých chlapců má za sebou podporu týmů.“
Zda se Scott Dixon někdy objeví v F1 je asi velmi nepravděpodobné. Vedení týmů přehlíží úspěchy jezdců za Atlantikem, příkladem může být trojnásobný šampión Champ Car Sebastien Bourdais, který už definitivně ztratil naději na kokpit v F1.
Foto: Ron McQueeney/IRL
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?