Čtvrtý muž v konečném pořadí letošního šampionátu IRL Scott Dixon se dohodnul na další spolupráci s týmem Chipa Ganassiho a podepsal smlouvu na následující tři roky.
Ovšem Dixon neponechal nic náhodě a do smlouvy začlenil i klauzuli týkající se přestupu do formule 1. Pro Novozélanďana stojí na vrcholu pyramidy motoristického sportu právě formule 1 a tak by se nechtěl vzdát šance usednout do závodního monopostu této discipliny.
Klauzule obsahuje podmínku o přestupu za předpokladu, že by o Dixona projevil zájem nějaký tým z F1. „Celý plán je o tom, že pokud se naskytne jiná varianta (formule 1), můžeme se navzájem rozejít (s týmem Ganassi),“ řekl Dixon pro Novozélandské noviny.
Zároveň však podotýká skutečnost, že by nebylo jednoduché opustit pozici předního jezdce v IRL a odejít. Scott Dixon debutoval v sérii v roce 2003 a kromě nováčka roku si odnesl i titul šampióna.
„Pokud nejste v nejlepších dvou nebo třech týmech, trápíte se. Je těžké se prosadit,“ hodnotí situaci v F1 Dixon. „A je tam hodně politiky. Spousta mladých chlapců má za sebou podporu týmů.“
Zda se Scott Dixon někdy objeví v F1 je asi velmi nepravděpodobné. Vedení týmů přehlíží úspěchy jezdců za Atlantikem, příkladem může být trojnásobný šampión Champ Car Sebastien Bourdais, který už definitivně ztratil naději na kokpit v F1.
Foto: Ron McQueeney/IRL
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.