Velkou ránou pro sérii IndyCar se stalo oznámení konce týmu Fernandez Racing. Tony George, zakladatel série si určitě po deseti letech existence šampionátu představoval zcela jiné starosti.
Šéf týmu a bývalý závodník Adrian Fernandez přišel o Scotta Sharpa a Kosuke Matsuuru, které zlákala konkurence. Fernandez Racing minulý týden propustil 27 zaměstnanců a s finančními problémy se v roce 2007 jen těžko na startu objeví.
Nicméně Tom Anderson, spolumajitel týmu, naději neztrácí: „Stále doufám, že se nám podaří odjet kompletní sezónu 2007, ale nyní to dobře nevypadá. Série náš problém zná, hovořili jsme s jezdci, ale v současné chvíli máme jen vozy a vybavení,“ dokončil.
Kosuke Matsuura, který v týmu strávil tři roky, dospěl k dohodě s Panther Racing kam si nese i loga sponzora Panasonic. Scott Sharp jezdil pro Fernandez Racing dva roky, ale od příští sezóny nahradí v Rahal Letterman Racing Danicu Patrick, která odešla do Andretti Green.
Fernandez Racing také přišel o dva závodní inženýry. Brad Stout a Bill Lafontaine nemohli dostat zaplaceno a proto se usídlili v týmu Dreyer & Reinbold Racing. Nicméně ani nové působiště není zárukou jistoty, protože Dreyer & Reinbold Racing se v letošní sezóně potýkal ve finanční tíži.
Startovní listina pro rok 2007 tedy čítá pouhých 16 vozů! V sérii Champ Car se číslo pohybuje kolem čísla 18. Proč tedy nespojit dva šampionáty, kde bychom měli kolem 30 jezdců, namísto dvou chudých šampionátů? To vše záleží na domluvě tvrdohlavého vedení obou sérií…
Foto: Delphi Fernandez Racing
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?