Fernandez Racing končí v IndyCar

Sharp, Scott
Sharp, Scott, foto: Delphi Fernández Racing
iM3 1. listopadu 2006 16:27
Sdílej:

Velkou ránou pro sérii IndyCar se stalo oznámení konce týmu Fernandez Racing. Tony George, zakladatel série si určitě po deseti letech existence šampionátu představoval zcela jiné starosti.

Šéf týmu a bývalý závodník Adrian Fernandez přišel o Scotta Sharpa a Kosuke Matsuuru, které zlákala konkurence. Fernandez Racing minulý týden propustil 27 zaměstnanců a s finančními problémy se v roce 2007 jen těžko na startu objeví.

Nicméně Tom Anderson, spolumajitel týmu, naději neztrácí: „Stále doufám, že se nám podaří odjet kompletní sezónu 2007, ale nyní to dobře nevypadá. Série náš problém zná, hovořili jsme s jezdci, ale v současné chvíli máme jen vozy a vybavení,“ dokončil.

Kosuke Matsuura, který v týmu strávil tři roky, dospěl k dohodě s Panther Racing kam si nese i loga sponzora Panasonic. Scott Sharp jezdil pro Fernandez Racing dva roky, ale od příští sezóny nahradí v Rahal Letterman Racing Danicu Patrick, která odešla do Andretti Green.

Fernandez Racing také přišel o dva závodní inženýry. Brad Stout a Bill Lafontaine nemohli dostat zaplaceno a proto se usídlili v týmu Dreyer & Reinbold Racing. Nicméně ani nové působiště není zárukou jistoty, protože Dreyer & Reinbold Racing se v letošní sezóně potýkal ve finanční tíži.

Startovní listina pro rok 2007 tedy čítá pouhých 16 vozů! V sérii Champ Car se číslo pohybuje kolem čísla 18. Proč tedy nespojit dva šampionáty, kde bychom měli kolem 30 jezdců, namísto dvou chudých šampionátů? To vše záleží na domluvě tvrdohlavého vedení obou sérií…

Foto: Delphi Fernandez Racing

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?