Domácí závod je pro každý národní tým nejdůležitější událostí v sezóně Světového poháru motorsportu.
Držitel licence A1GP v české republice Antonín Charouz musel vynaložit mnoho úsilí, aby získal závod Světového poháru motorsportu do České republiky. Vše se nakonec povedlo, a tak se dnes mohl uskutečnit první závod populární série formulových závodů A1GP v České republice.
Příjemný a slunečný podzimní den přivítal druhý závod A1GP v sezóně 2006/2007. 35 tisíc fanoušků motorsportu si udělalo čas, aby strávili příjemný den na brněnském závodním okruhu. Populární okruh s mnoha dlouhými rovinkami a rychlými zatáčkami obklopovalo mnoho českých vlajek a fanoušků v českých národních barvách, aby podpořili domácí národní tým.
Jezdec českého A1GP týmu Tomáš Enge stál na startovním roštu ve třetí řadě, a startoval z šestého místa. Start do hlavního závodu se nejlépe povedl kanadskému A1GP týmu, který se hned usadil na první pozici. Start se povedl i českému A1GP týmu a Tomáš Enge získal páté místo.
Povinná výměna pneumatik dopadla pro český A1GP tým velmi dobře, a tým díky vhodně zvolené taktice získal dvě pozice. Tomáš Enge zajel k povinné výměně pneumatik 29 kol před koncem závodu. Jakmile všechny týmy vyměnily pneumatiky, objevil se český A1GP tým na třetím místě. Tomáš Enge držel za sebou tým Mexika a Německa, a hájil umístění na stupních vítězů.
Šest kol před cílem však Alex Yoong zaútočil na vůz Kanady a po vzájemné kolizi se doslal kanadský vůz do kačírku. Toho využil český jezdec Tomáš Enge, a dostal se na druhé místo. Český jezdec dokázal udržet stříbrnou pozici až do cíle, a udělal tak obrovskou radost českým fanouškům, kteří zaplnili tribuny. Obrovská radost propukla naplno na stupních vítězů. Český tým vrchovatě naplnil očekávání všech fanoušků motorsportu a ukázal, že patří mezi nejužší špičku mezi národními týmy.
Antonín Charouz: "Jsme velmi štastní. Splnili jsme víc, než jsme plánovali a vše se nám povedlo. Tomáš zajel fantastický závod a vše bylo výborné. Fanou?ci byli také skvělí. Prostě naprostá spokojenost."
Tomáš Enge: "Měl jsem velmi náročný týden po mém návratu z Ameriky, kde jsem s továrním týmem Aston Martin vyhrál vytrvalostní závod Petit Le Mans. Absolvoval jsme mnoho podpisových akcí a mnoho interview až do pátku. V pátek náš tým absolvoval volné tréninky, kde hodně pomohl Jarek Janiš. V sobotu jsem se snažil najít co nejlepší nastavení a zajet co nejlépe kvalifikaci. Snažil jsem se co nejrychleji sžít s vozem. Český A1GP tým má nového inženýra a všichni odváděli skvělou práci po celý víkend.
Závod se nám velmi povedl, nejvíc jsme pravděpodobně získali rychlou zastávkou v boxech. Tím se nám podařilo dostat se z pátého na třetí místo. Bojoval jsem až do konce a nakonec to vyšlo až na druhé místo. Jsem velmi rád za obrovskou podporu diváků a to druhé místo patří jim. Fanouškům jsem za podporu poděkoval několika piruetami na stadiónu, a i přes helmu jsem slyšel jejich nadšení."BPA sport marketing, a.s.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.