Domácí závod je pro každý národní tým nejdůležitější událostí v sezóně Světového poháru motorsportu.
Držitel licence A1GP v české republice Antonín Charouz musel vynaložit mnoho úsilí, aby získal závod Světového poháru motorsportu do České republiky. Vše se nakonec povedlo, a tak se dnes mohl uskutečnit první závod populární série formulových závodů A1GP v České republice.
Příjemný a slunečný podzimní den přivítal druhý závod A1GP v sezóně 2006/2007. 35 tisíc fanoušků motorsportu si udělalo čas, aby strávili příjemný den na brněnském závodním okruhu. Populární okruh s mnoha dlouhými rovinkami a rychlými zatáčkami obklopovalo mnoho českých vlajek a fanoušků v českých národních barvách, aby podpořili domácí národní tým.
Jezdec českého A1GP týmu Tomáš Enge stál na startovním roštu ve třetí řadě, a startoval z šestého místa. Start do hlavního závodu se nejlépe povedl kanadskému A1GP týmu, který se hned usadil na první pozici. Start se povedl i českému A1GP týmu a Tomáš Enge získal páté místo.
Povinná výměna pneumatik dopadla pro český A1GP tým velmi dobře, a tým díky vhodně zvolené taktice získal dvě pozice. Tomáš Enge zajel k povinné výměně pneumatik 29 kol před koncem závodu. Jakmile všechny týmy vyměnily pneumatiky, objevil se český A1GP tým na třetím místě. Tomáš Enge držel za sebou tým Mexika a Německa, a hájil umístění na stupních vítězů.
Šest kol před cílem však Alex Yoong zaútočil na vůz Kanady a po vzájemné kolizi se doslal kanadský vůz do kačírku. Toho využil český jezdec Tomáš Enge, a dostal se na druhé místo. Český jezdec dokázal udržet stříbrnou pozici až do cíle, a udělal tak obrovskou radost českým fanouškům, kteří zaplnili tribuny. Obrovská radost propukla naplno na stupních vítězů. Český tým vrchovatě naplnil očekávání všech fanoušků motorsportu a ukázal, že patří mezi nejužší špičku mezi národními týmy.
Antonín Charouz: "Jsme velmi štastní. Splnili jsme víc, než jsme plánovali a vše se nám povedlo. Tomáš zajel fantastický závod a vše bylo výborné. Fanou?ci byli také skvělí. Prostě naprostá spokojenost."
Tomáš Enge: "Měl jsem velmi náročný týden po mém návratu z Ameriky, kde jsem s továrním týmem Aston Martin vyhrál vytrvalostní závod Petit Le Mans. Absolvoval jsme mnoho podpisových akcí a mnoho interview až do pátku. V pátek náš tým absolvoval volné tréninky, kde hodně pomohl Jarek Janiš. V sobotu jsem se snažil najít co nejlepší nastavení a zajet co nejlépe kvalifikaci. Snažil jsem se co nejrychleji sžít s vozem. Český A1GP tým má nového inženýra a všichni odváděli skvělou práci po celý víkend.
Závod se nám velmi povedl, nejvíc jsme pravděpodobně získali rychlou zastávkou v boxech. Tím se nám podařilo dostat se z pátého na třetí místo. Bojoval jsem až do konce a nakonec to vyšlo až na druhé místo. Jsem velmi rád za obrovskou podporu diváků a to druhé místo patří jim. Fanouškům jsem za podporu poděkoval několika piruetami na stadiónu, a i přes helmu jsem slyšel jejich nadšení."BPA sport marketing, a.s.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.