Domácí závod je pro každý národní tým nejdůležitější událostí v sezóně Světového poháru motorsportu.
Držitel licence A1GP v české republice Antonín Charouz musel vynaložit mnoho úsilí, aby získal závod Světového poháru motorsportu do České republiky. Vše se nakonec povedlo, a tak se dnes mohl uskutečnit první závod populární série formulových závodů A1GP v České republice.
Příjemný a slunečný podzimní den přivítal druhý závod A1GP v sezóně 2006/2007. 35 tisíc fanoušků motorsportu si udělalo čas, aby strávili příjemný den na brněnském závodním okruhu. Populární okruh s mnoha dlouhými rovinkami a rychlými zatáčkami obklopovalo mnoho českých vlajek a fanoušků v českých národních barvách, aby podpořili domácí národní tým.
Jezdec českého A1GP týmu Tomáš Enge stál na startovním roštu ve třetí řadě, a startoval z šestého místa. Start do hlavního závodu se nejlépe povedl kanadskému A1GP týmu, který se hned usadil na první pozici. Start se povedl i českému A1GP týmu a Tomáš Enge získal páté místo.
Povinná výměna pneumatik dopadla pro český A1GP tým velmi dobře, a tým díky vhodně zvolené taktice získal dvě pozice. Tomáš Enge zajel k povinné výměně pneumatik 29 kol před koncem závodu. Jakmile všechny týmy vyměnily pneumatiky, objevil se český A1GP tým na třetím místě. Tomáš Enge držel za sebou tým Mexika a Německa, a hájil umístění na stupních vítězů.
Šest kol před cílem však Alex Yoong zaútočil na vůz Kanady a po vzájemné kolizi se doslal kanadský vůz do kačírku. Toho využil český jezdec Tomáš Enge, a dostal se na druhé místo. Český jezdec dokázal udržet stříbrnou pozici až do cíle, a udělal tak obrovskou radost českým fanouškům, kteří zaplnili tribuny. Obrovská radost propukla naplno na stupních vítězů. Český tým vrchovatě naplnil očekávání všech fanoušků motorsportu a ukázal, že patří mezi nejužší špičku mezi národními týmy.
Antonín Charouz: "Jsme velmi štastní. Splnili jsme víc, než jsme plánovali a vše se nám povedlo. Tomáš zajel fantastický závod a vše bylo výborné. Fanou?ci byli také skvělí. Prostě naprostá spokojenost."
Tomáš Enge: "Měl jsem velmi náročný týden po mém návratu z Ameriky, kde jsem s továrním týmem Aston Martin vyhrál vytrvalostní závod Petit Le Mans. Absolvoval jsme mnoho podpisových akcí a mnoho interview až do pátku. V pátek náš tým absolvoval volné tréninky, kde hodně pomohl Jarek Janiš. V sobotu jsem se snažil najít co nejlepší nastavení a zajet co nejlépe kvalifikaci. Snažil jsem se co nejrychleji sžít s vozem. Český A1GP tým má nového inženýra a všichni odváděli skvělou práci po celý víkend.
Závod se nám velmi povedl, nejvíc jsme pravděpodobně získali rychlou zastávkou v boxech. Tím se nám podařilo dostat se z pátého na třetí místo. Bojoval jsem až do konce a nakonec to vyšlo až na druhé místo. Jsem velmi rád za obrovskou podporu diváků a to druhé místo patří jim. Fanouškům jsem za podporu poděkoval několika piruetami na stadiónu, a i přes helmu jsem slyšel jejich nadšení."BPA sport marketing, a.s.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?