Závody šampionátu Champ Car World Series už mají definitivně své místo. Nedávno potvrzený kalendář čítá jako v letošním roce patnáct závodů.
Jezdci poprvé nastartují své motory až osmého dubna na novém městském okruhu v Las Vegas. Jen o týden později se diváci mohou těšit na závod na slavném okruhu v Long Beach.
Včetně Las Vegas se poprvé představí i čínský okruh Zhuhai nebo Mont Tremblant v Kanadě. Čtvrtým nováčkem je městský okruh v Phoenixu, který se uskuteční neobvykle pozdě, až 2. prosince!
Série ChampCar o závod v Montrealu přišla, protože o něj projevila vážný zájem konkurence jménem IRL. Nicméně kromě okruhu Mont Tremblant uvidí Kanaďané monoposty ještě v Torontu a Edmontonu. Jezdci s týmy zavítají i do Austrálie nebo Mexika.
8. dubnaLas Vegas, Nevada 15. dubna Long Beach, Kalifornie22. dubnaHouston, Texas 20. května Zhuhai, Čína 10. června Portland, Oregon24. června Cleveland, Ohio 1. července St. Jovite, Kanada8. července Toronto, Kanada 22. července Edmonton, Kanada 29. červenceSan Jose, Kalifornie12. srpna Elkhart Lake, Wisconsin 19. srpna Denver, Colorado 21. září Surfers Paradise, Austrálie11. listopadu Mexico City, Mexiko2. prosince Phoenix, Arizona
Foto: Photo by Anthony Kent, USA LAT Photographic
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.