Přestože se kalendář IRL pro nadcházející sezónu rodí velmi pozdě, vedení série zatím s uzavíráním smluv s okruhy problémy nemá.
Dvanáctým potvrzeným závodem se nedávno stal japonský ovál Twin Ring Motegi, který přijde ke slovu 21. dubna. „Těšíme se na návrat do Motegi,“ řekl Brian Barnhart, prezident IRL. Areál je vzdálený asi 140 km od hlavního města Tokio a vozy IndyCar hostí již od roku 2003.
Jako úvodní podnik nové sezóny byl vybrán ovál Homestead-Miami Speedway, který plnil stejnou funkci i v letošním roce. Nicméně poprvé v historii bude sezóna zahájena v noci pod umělým osvětlením. „Jsme první formulovou sérií, která závodila pod umělým osvětlením a teď jsme první, která otevírá sezónu pod světly,“ řekl Brian Barhart.
Posledním úlovkem se stal městský okruh v ulicích Detroitu. Závod je naplánován na druhého září jako předposlední podnik sezóny. V letech 1982 – 1988 se kolem výškových budov proháněly monoposty formule 1. O rok později přišly ke slovu vozy CART a v další sezóně se okruh přesunul k parku Belle Isle. Poslední závod se zde jel v roce 2001.
Foto: IRL
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.