Přestože se kalendář IRL pro nadcházející sezónu rodí velmi pozdě, vedení série zatím s uzavíráním smluv s okruhy problémy nemá.
Dvanáctým potvrzeným závodem se nedávno stal japonský ovál Twin Ring Motegi, který přijde ke slovu 21. dubna. „Těšíme se na návrat do Motegi,“ řekl Brian Barnhart, prezident IRL. Areál je vzdálený asi 140 km od hlavního města Tokio a vozy IndyCar hostí již od roku 2003.
Jako úvodní podnik nové sezóny byl vybrán ovál Homestead-Miami Speedway, který plnil stejnou funkci i v letošním roce. Nicméně poprvé v historii bude sezóna zahájena v noci pod umělým osvětlením. „Jsme první formulovou sérií, která závodila pod umělým osvětlením a teď jsme první, která otevírá sezónu pod světly,“ řekl Brian Barhart.
Posledním úlovkem se stal městský okruh v ulicích Detroitu. Závod je naplánován na druhého září jako předposlední podnik sezóny. V letech 1982 – 1988 se kolem výškových budov proháněly monoposty formule 1. O rok později přišly ke slovu vozy CART a v další sezóně se okruh přesunul k parku Belle Isle. Poslední závod se zde jel v roce 2001.
Foto: IRL
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?