Přestože se kalendář IRL pro nadcházející sezónu rodí velmi pozdě, vedení série zatím s uzavíráním smluv s okruhy problémy nemá.
Dvanáctým potvrzeným závodem se nedávno stal japonský ovál Twin Ring Motegi, který přijde ke slovu 21. dubna. „Těšíme se na návrat do Motegi,“ řekl Brian Barnhart, prezident IRL. Areál je vzdálený asi 140 km od hlavního města Tokio a vozy IndyCar hostí již od roku 2003.
Jako úvodní podnik nové sezóny byl vybrán ovál Homestead-Miami Speedway, který plnil stejnou funkci i v letošním roce. Nicméně poprvé v historii bude sezóna zahájena v noci pod umělým osvětlením. „Jsme první formulovou sérií, která závodila pod umělým osvětlením a teď jsme první, která otevírá sezónu pod světly,“ řekl Brian Barhart.
Posledním úlovkem se stal městský okruh v ulicích Detroitu. Závod je naplánován na druhého září jako předposlední podnik sezóny. V letech 1982 – 1988 se kolem výškových budov proháněly monoposty formule 1. O rok později přišly ke slovu vozy CART a v další sezóně se okruh přesunul k parku Belle Isle. Poslední závod se zde jel v roce 2001.
Foto: IRL
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?