Přestože se kalendář IRL pro nadcházející sezónu rodí velmi pozdě, vedení série zatím s uzavíráním smluv s okruhy problémy nemá.
Dvanáctým potvrzeným závodem se nedávno stal japonský ovál Twin Ring Motegi, který přijde ke slovu 21. dubna. „Těšíme se na návrat do Motegi,“ řekl Brian Barnhart, prezident IRL. Areál je vzdálený asi 140 km od hlavního města Tokio a vozy IndyCar hostí již od roku 2003.
Jako úvodní podnik nové sezóny byl vybrán ovál Homestead-Miami Speedway, který plnil stejnou funkci i v letošním roce. Nicméně poprvé v historii bude sezóna zahájena v noci pod umělým osvětlením. „Jsme první formulovou sérií, která závodila pod umělým osvětlením a teď jsme první, která otevírá sezónu pod světly,“ řekl Brian Barhart.
Posledním úlovkem se stal městský okruh v ulicích Detroitu. Závod je naplánován na druhého září jako předposlední podnik sezóny. V letech 1982 – 1988 se kolem výškových budov proháněly monoposty formule 1. O rok později přišly ke slovu vozy CART a v další sezóně se okruh přesunul k parku Belle Isle. Poslední závod se zde jel v roce 2001.
Foto: IRL
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.