Český tým při dvoudenních oficiálních testech A1 Grand Prix v Silverstone nasadil všechny tři nominované jezdce Tomáše Engeho, Jarka Janiše a Jana Charouze.
A1 Grand Prix zbývá necelý měsíc do startu druhé sezony a skoro celé startovní pole se sešlo při oficiálních testech v Silverstone, kde se využila konfigurace tratě International. O přípravu vozu českého týmu se stará stejně jako u týmu Brazílie Charouz Racing System, test v Anglii tak byl vítanou příležitostí k osvěžení loňských vztahů a seznámení se s novými tvářemi. Z jezdců se do vozu jako první posadil Jan Charouz, který ve středu odpoledne absolvoval 46 kol. Odpoledne ho vystřídal Tomáš Enge, který do Silverstone přiletěl na otočku z Kanady, kde se připravuje na závod ALMS. Enge odjel ve středu rovněž 46 kol, ve čtvrtek dopoledne poté přidal dalších 21. Jako poslední přišel na řadu Janiš, který je vyšší než dva kolegové a přestavení kokpitu tak trvá delší dobu. Janiš obkroužil na trati 33 kol.
Hlavní náplní testů bylo odzkoušení různých nastavení vozu a seznámení se s novým inženýrem, který bude u týmu působit letošní sezonu. Pro jezdce to byla také vítaná příležitost zvyknout si na formulový vůz, protože Enge i Janiš letos závodí hlavně s vozy Grand Tourismo. První závod A1GP je na programu na přelomu září a října v holandském Zandvoortu.
Tomáš Enge: „První den jsme netrefili nastavení, druhý den to bylo s jiným inženýrem podstatně lepší. Celou letošní sezonu jsem závodil s vozy GT, přechod na formuli tak není nejjednodušší a vím, že se můžu zlepšit. V testu jsme si zvykali hlavně na způsob práce s novým inženýrem.“
Jarek Janiš: „Jel jsem až druhý den odpoledne, vůz jsme průběžně zlepšovali, ale stále ještě není tam, kde bychom ho měli mít. Mé jízdy byly relativně bezproblémové, rád bych měl ale více času na doladění.“
Jan Charouz: „První den dopoledne jsme bohužel vůbec nezačali s dobrým nastavením, což se projevilo na časech. Ještě před obědem jsme ho dost předělali a vůz se trochu zlepšil. Bylo pro mě dobré, že jsem si mohl na vůz znovu zvyknout, ale už teď se těším na tréninky nováčků, kde bych měl mít další prostor.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Testy pro nás byly trochu komplikovanější v tom, že o víkendu nás čeká závod F3000 v Brně a část týmu se musela věnovat přípravě na tento podnik, navíc jsme poprvé jeli dva vozy, když jsme se starali také o Brazilce. První den nebyl ideální, udělali jsme nějaké chyby v nastavení, měli jsme navíc motor na konci jeho životnosti, ale postupně jsme se zlepšovali. Do prvního závodu máme čas ještě některé věci odladit. Obecně se nám osvědčila příprava dvou vozů a srovnání dat, mohli jsme vyzkoušet více věcí.“BPA sport marketing, a.s.Foto: Sutton Motorsport Images
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.