Český tým při dvoudenních oficiálních testech A1 Grand Prix v Silverstone nasadil všechny tři nominované jezdce Tomáše Engeho, Jarka Janiše a Jana Charouze.
A1 Grand Prix zbývá necelý měsíc do startu druhé sezony a skoro celé startovní pole se sešlo při oficiálních testech v Silverstone, kde se využila konfigurace tratě International. O přípravu vozu českého týmu se stará stejně jako u týmu Brazílie Charouz Racing System, test v Anglii tak byl vítanou příležitostí k osvěžení loňských vztahů a seznámení se s novými tvářemi. Z jezdců se do vozu jako první posadil Jan Charouz, který ve středu odpoledne absolvoval 46 kol. Odpoledne ho vystřídal Tomáš Enge, který do Silverstone přiletěl na otočku z Kanady, kde se připravuje na závod ALMS. Enge odjel ve středu rovněž 46 kol, ve čtvrtek dopoledne poté přidal dalších 21. Jako poslední přišel na řadu Janiš, který je vyšší než dva kolegové a přestavení kokpitu tak trvá delší dobu. Janiš obkroužil na trati 33 kol.
Hlavní náplní testů bylo odzkoušení různých nastavení vozu a seznámení se s novým inženýrem, který bude u týmu působit letošní sezonu. Pro jezdce to byla také vítaná příležitost zvyknout si na formulový vůz, protože Enge i Janiš letos závodí hlavně s vozy Grand Tourismo. První závod A1GP je na programu na přelomu září a října v holandském Zandvoortu.
Tomáš Enge: „První den jsme netrefili nastavení, druhý den to bylo s jiným inženýrem podstatně lepší. Celou letošní sezonu jsem závodil s vozy GT, přechod na formuli tak není nejjednodušší a vím, že se můžu zlepšit. V testu jsme si zvykali hlavně na způsob práce s novým inženýrem.“
Jarek Janiš: „Jel jsem až druhý den odpoledne, vůz jsme průběžně zlepšovali, ale stále ještě není tam, kde bychom ho měli mít. Mé jízdy byly relativně bezproblémové, rád bych měl ale více času na doladění.“
Jan Charouz: „První den dopoledne jsme bohužel vůbec nezačali s dobrým nastavením, což se projevilo na časech. Ještě před obědem jsme ho dost předělali a vůz se trochu zlepšil. Bylo pro mě dobré, že jsem si mohl na vůz znovu zvyknout, ale už teď se těším na tréninky nováčků, kde bych měl mít další prostor.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Testy pro nás byly trochu komplikovanější v tom, že o víkendu nás čeká závod F3000 v Brně a část týmu se musela věnovat přípravě na tento podnik, navíc jsme poprvé jeli dva vozy, když jsme se starali také o Brazilce. První den nebyl ideální, udělali jsme nějaké chyby v nastavení, měli jsme navíc motor na konci jeho životnosti, ale postupně jsme se zlepšovali. Do prvního závodu máme čas ještě některé věci odladit. Obecně se nám osvědčila příprava dvou vozů a srovnání dat, mohli jsme vyzkoušet více věcí.“BPA sport marketing, a.s.Foto: Sutton Motorsport Images
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.