Napínavé preteky na mestskom kalifornskom okruhu vyvrcholili kolíziou dvoch favoritov o pódium. Allmendinger si pripisuje štvrté víťazstvo v sezóne.
Po odmávaní zelenou vlajkou došlo v prvej zákrute ku kontaktu medzi oboma bitkármi zo San Jose Tracym a Taglianym a prvý, kto musel odstúpiť po následnej havárii bol pilot tímu Australia. Svoje vedenie si udržal Sebastien Bourdais na nasledujúcich 20 kôl, kým nezašiel do boxov.
Vo vedení sa tak objavil Bruno Junqueira a v snahe nabrať čo najväčší odstup jazdil až do 30. kola na mäkkých červených pneumatikách. Po jeho odchode do boxov sa do vedenia opäť dostal Bourdais takisto s obutými červenými pneumatikami nasledovaný Allmendingerom, Wilsonom a Tracym, ktorý sa po úvodnej kolízii medzičasom prebojoval opäť dopredu.
Allmendinger s čiernymi gumami jazdil ďaleko lepšie, ako líder a bolo len otázkou času, kedy mu Bourdais podľahne. Francúzsky obhájca titulu následne postupne stratil pozíciu pre odchádzajúce pneumatiky s Wilsonom a s Tracym takmer v jednom kole. Napokon sa rozhodol pre zastávku v boxoch. A.J. si medzitým začal vytvárať priepastný nádskok.
Tracy sa zakrátko dostal pred Wilsona a na čele tak bolo vidieť modrú dvojicu z tímu Forsythe Racing. Bourdais poslednou zastávkou v boxoch obdržal zjavne dobrú sadu pneumatík, čo v 77. kole potvrdil zdolaním Justina Wilsona a zakrátko aj svojho tímového kolegu Bruna Junqueiru, čí sa dostal na posledné pódiové umiestnenie.
S Paulom Tracym to následne jednoduché nemal a vzájomný súboj rivalov, ako na trati, tak aj mimo nej skončil vzájomnou kolíziou kolo pred koncom pretekov. A.J. Allmendinger tak mohol pokojne dojsť do cieľa nasledovaný s odstupom Brunom Junqueirom a Danom Clarkom.
Vďaka bodovému zisku za ďalšie víťazstvo sa Allmendinger posunul na druhé miesto v šampionáte. Pre jediného Američana v štartovnom poli tak štyri preteky pred koncom sezóny výrazne ožila šanca v boji o titul.
Foto: Champ Car
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?