Napínavé preteky na mestskom kalifornskom okruhu vyvrcholili kolíziou dvoch favoritov o pódium. Allmendinger si pripisuje štvrté víťazstvo v sezóne.
Po odmávaní zelenou vlajkou došlo v prvej zákrute ku kontaktu medzi oboma bitkármi zo San Jose Tracym a Taglianym a prvý, kto musel odstúpiť po následnej havárii bol pilot tímu Australia. Svoje vedenie si udržal Sebastien Bourdais na nasledujúcich 20 kôl, kým nezašiel do boxov.
Vo vedení sa tak objavil Bruno Junqueira a v snahe nabrať čo najväčší odstup jazdil až do 30. kola na mäkkých červených pneumatikách. Po jeho odchode do boxov sa do vedenia opäť dostal Bourdais takisto s obutými červenými pneumatikami nasledovaný Allmendingerom, Wilsonom a Tracym, ktorý sa po úvodnej kolízii medzičasom prebojoval opäť dopredu.
Allmendinger s čiernymi gumami jazdil ďaleko lepšie, ako líder a bolo len otázkou času, kedy mu Bourdais podľahne. Francúzsky obhájca titulu následne postupne stratil pozíciu pre odchádzajúce pneumatiky s Wilsonom a s Tracym takmer v jednom kole. Napokon sa rozhodol pre zastávku v boxoch. A.J. si medzitým začal vytvárať priepastný nádskok.
Tracy sa zakrátko dostal pred Wilsona a na čele tak bolo vidieť modrú dvojicu z tímu Forsythe Racing. Bourdais poslednou zastávkou v boxoch obdržal zjavne dobrú sadu pneumatík, čo v 77. kole potvrdil zdolaním Justina Wilsona a zakrátko aj svojho tímového kolegu Bruna Junqueiru, čí sa dostal na posledné pódiové umiestnenie.
S Paulom Tracym to následne jednoduché nemal a vzájomný súboj rivalov, ako na trati, tak aj mimo nej skončil vzájomnou kolíziou kolo pred koncom pretekov. A.J. Allmendinger tak mohol pokojne dojsť do cieľa nasledovaný s odstupom Brunom Junqueirom a Danom Clarkom.
Vďaka bodovému zisku za ďalšie víťazstvo sa Allmendinger posunul na druhé miesto v šampionáte. Pre jediného Američana v štartovnom poli tak štyri preteky pred koncom sezóny výrazne ožila šanca v boji o titul.
Foto: Champ Car
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.