Napínavé preteky na mestskom kalifornskom okruhu vyvrcholili kolíziou dvoch favoritov o pódium. Allmendinger si pripisuje štvrté víťazstvo v sezóne.
Po odmávaní zelenou vlajkou došlo v prvej zákrute ku kontaktu medzi oboma bitkármi zo San Jose Tracym a Taglianym a prvý, kto musel odstúpiť po následnej havárii bol pilot tímu Australia. Svoje vedenie si udržal Sebastien Bourdais na nasledujúcich 20 kôl, kým nezašiel do boxov.
Vo vedení sa tak objavil Bruno Junqueira a v snahe nabrať čo najväčší odstup jazdil až do 30. kola na mäkkých červených pneumatikách. Po jeho odchode do boxov sa do vedenia opäť dostal Bourdais takisto s obutými červenými pneumatikami nasledovaný Allmendingerom, Wilsonom a Tracym, ktorý sa po úvodnej kolízii medzičasom prebojoval opäť dopredu.
Allmendinger s čiernymi gumami jazdil ďaleko lepšie, ako líder a bolo len otázkou času, kedy mu Bourdais podľahne. Francúzsky obhájca titulu následne postupne stratil pozíciu pre odchádzajúce pneumatiky s Wilsonom a s Tracym takmer v jednom kole. Napokon sa rozhodol pre zastávku v boxoch. A.J. si medzitým začal vytvárať priepastný nádskok.
Tracy sa zakrátko dostal pred Wilsona a na čele tak bolo vidieť modrú dvojicu z tímu Forsythe Racing. Bourdais poslednou zastávkou v boxoch obdržal zjavne dobrú sadu pneumatík, čo v 77. kole potvrdil zdolaním Justina Wilsona a zakrátko aj svojho tímového kolegu Bruna Junqueiru, čí sa dostal na posledné pódiové umiestnenie.
S Paulom Tracym to následne jednoduché nemal a vzájomný súboj rivalov, ako na trati, tak aj mimo nej skončil vzájomnou kolíziou kolo pred koncom pretekov. A.J. Allmendinger tak mohol pokojne dojsť do cieľa nasledovaný s odstupom Brunom Junqueirom a Danom Clarkom.
Vďaka bodovému zisku za ďalšie víťazstvo sa Allmendinger posunul na druhé miesto v šampionáte. Pre jediného Američana v štartovnom poli tak štyri preteky pred koncom sezóny výrazne ožila šanca v boji o titul.
Foto: Champ Car
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?