Počas pretekárskeho víkendu v San Jose bola na programe významná udalosť, ktorou bolo predstavenie nového monopostu DP01.
Nie je ničím novým, že americký seriál Champ Car využíva na preteky pre celé štartovné pole rovnaké monoposty od firmy Lola osadené motorom Ford a obuté do pneumatík Bridgestone. Akákoľvek technická zmena je preto s napätím sledovaná. Doteraz používaný monopost čelil v posledných rokoch väčšinou iba úpravám týkajúcich sa v súčasnosti používaného monopostu.
Počas tohto víkendu došlo k významnej udalosti, pri ktorej bol slávnostne predstavený dlho očakávaný nový typ monopostu pod označením Panoz DP 01, ktorý skonštruovala spoločnosť Elan Motorsports sídliaca v Braseltone.
Oproti svojmu predchodcovi je to od základu iný monopost ponúkajúci menšiu základnú hmotnosť použitím nových kompozitných materiálov, lepšiu aerodynamiku a oveľa ekonomickejšiu prevádzku.
Hlavnou zmenou je spôsob radenia rýchlosti, ktoré bude podobné, ako vo Formuli 1. Piloti tak nebudú musieť zhodiť ruku na radiacu páku, pretože ovládanie bude priamo pod volantom. Ďalšou podstatnou zmenou bude zvýšenie aerodynamickej priľnavosti k vozovke spôsobenej oveľa vyšším spodným prítlakom. To umožní použitie menších krídiel a zároveň menšie ovplyvnenie turbulencií za monpostom. Výsledným efektom by tak malo byť ľahšie predbiehanie súpera.
Foto: Champ Car
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?