Nemecký pilot sa po znamenitej rošáde prvej desiatky po zastávkach v boxoch zaradil do čela, ktoré si udržal do konca.
Víťaz kvalifikácie Jose Maria Lopez nedokázal po prvej zákrute udržať vedenie po drobnom výjazde mimo trať a zaradil sa tesne za nového lídra Giorgia Pantana a pred Alexa Premata , ktorý postúpil zo siedmeho miesta na štarte na tretie.
Vo vlásenke Adelaide neskoro dupol na brzdu Lewis Hamilton a narazil do Adama Carrolla. Obaja tak museli predčasne do boxov na výmenu krídel, čím pochopiteľne nadobudli značnú stratu miest. Medzi tým sa do čela opäť prebojoval Lopez.
Po siedmich kolách si na plánovanú zastávku v boxoch zašiel ako prvý Nelson Piquet. Po výjazde sa zaradil na 14. miesto a následne s novými pneumatikami spustil sériu niekoľkých rýchlych kôl.
Keď do boxov zašla vedúca skupina Lopez, Pantano, Premat, zaradila sa v presne opačnom poradí za Nelsona Piqueta. Dôležitá časť sa však udiala o kolo neskôr, keď Timo Glock a Ernesto Viso zašli do boxov a Glock sa po výjazde zaradil pred Nelsona Piqueta. Po odbavení boxov štartovného poľa sa tak objavil vo vedení.
Vlásenka Adelaide dnes výrazne určovala, kto bude stáť na pódiu, o čom sa presvedčil aj Nelson Piquet v snahe o zisk víťazstva na čo doplatil práve v tomto mieste. Záver pretekov celkovo ponúkol tuhý boj najskôr medzi Negraom a Pantanom a následne medzi Pantanom a Lopezom v boji o tretie pódiové umiestnenie.
Timo Glock si po dnešku zaznamenáva svoje prvé víťazstvo v šapionáte GP2. Okrem neho má dôvod k radosti Jose Maria Lopez. Napriek tomu, že nevyťažil z postavenia na štarte, odnáša si aspoň prvú pódiové trofej.
Líder šampionátu Lewis Hamilton dnes nemal šťastný deň, keď ho postihli problémy z prvého kola. Jedinou útechou pre pilota ART Grand Prix bol zisk bodu za najrýchlejšie kolo pretekov.
Foto: www.gp2series.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?