Kansas: Hornish ml. do vedenia šampionátu

Hornish jr., Sam
Hornish jr., Sam, foto: Shawn Payne/IRL
Jozef Smrtník 2. července 2006 20:59
Sdílej:

Rýchla trať Kansas Speedway už tradične ponúkla tesný súboj o víťazstvo do posledného centimetra v pretekoch na 200 kôl. Zaujímavú taktiku v boxoch predviedol tím Penske.

Svoje prvé miesto na štarte si po odviatí zelenej vlajky udržal Dan Wheldon nasledovaný Hornishom ml. a Castronevesom. Vynikajúci štart predviedol Tony Kanaan, keď si polepšil až o sedem miest. Nervalo dlho a do vedenia sa predral Sam Hornish ml., čo Wheldona rozhodilo natoľko, že ho s ľahkosťou prekonal aj Scott Dixon. Obhájcovi titulu trvalo až dvadsať kôl, kým sa vrátil na druhé miesto. Predbiehanie na tejto trati nie je príliš jednoduché a je na to potrebná istá dávka sústredenia najmä pri predbiehaní vonkajšou stopou.

V 37.kole došlo k prvej žltej fáze, kedy Castroneves dostal šmyk a narazil zadným krídlom do steny. Po náraze však pomalým tempom spomaleným bezpečnostným vozidlom dobehol po povolení vstupu do boxov a až po troch kolách každý pochopil, čo dokázal tím Penske vykúzliť taktikou opravy zadného krídla.

Tím si jasne uvedomoval, že keby kompletne vymenil krídlo, stratil by veľa času a Helio by sa s určitosťou vrátil o kolo pozadu. Preto si opravu rozdelil do troch návštev v boxoch, zatiaľ čo komisári čistili trať.

Po každej skrátenej návšteve v boxoch tesne dobehol na trať pred bezpečnostným autom a mohol tak v rýchlejšom tempe dobehnúť štartovné pole. Pri prvej návšteve mechanikov došlo iba ku kontrole situácie, v druhej mu odmontovali poškodené krídlo a v tretej namontovali nové.

Po reštarte a rošáde v prvých boxoch sa dostal do vedenia Scott Dixon, nasledovaný Hornishom, Wheldonom a Kanaanom na čele. Dixon si užil vedenie iba jedno kolo po tom, čo ho predbehol Hornish a zakrátko aj Wheldon. Pre ďalších 40 kôl sa na čele nič nezmenilo, kým neprišla ďalšia žltá fáza pre nečistoty na trati v 3.zákrute.

Pokyn na nový reštart dostali piloti presne v polovici pretekov po opätovnej hromadnej návšteve v boxoch, kde sa na čele nič nezmenilo a Hornish nasledovaný Wheldonom viedli preteky. Zraky divákov však onedlho sledovali skvelý výkon Vitora Meiru, keď po dlhom súboji prekonal Matsuuru, čím si spravil chuť a onedlho tlačil na Tonyho Kanaana na štvrtom mieste. Taktik Castroneves už v tom čase udržiaval siedme miesto.

50 kôl pred koncom začala posledná plánovaná zastávka pre pilotov, kedy sa do vedenia dostal Dan Wheldon nasledovaný vrámci prvých miest Hornishom, Dixonom, Kanaanom, Castronevesom a Matsuurom.

Bohužiaľ došlo opäť k výjazdu bezpečnostného auta a to dva krát za sebou, keď najskôr havaroval Scott Sharp a ihneď po reštarte Budy Rice.

Definitívne došlo k neprerušeným pretekom až 17 kôl pred koncom, keď po odviatí zelenej zdolal Sam Hornish ml. Dana Wheldona a dostal sa do vedenia. Spoločne si pred štartovným polom vytvorili slušný nádskok, ale napriek veľmi tesným súbojom dokázal pilot tímu Marlboro Penske Racing udržať nervy na uzde a s odstupom iba 8 stotín sekundy obhájil prvé miesto.

Zisk tretieho miesta nebol takisto do poslednej chvíle istý, kde si to rozdali Kanaan, Meira a Dixon. Kanaan však v predposlednom kole poľavil a prepadol sa až na piate miesto.

Vďaka bodovému zisku za druhé víťazstvo za sebou a celkovo tretie v sezóne sa Sam Hornish ml. dostáva do vedenia šampionátu pred Helia Castronevesa, ktorý napokon aj vďaka kurióznej taktike skončil v pretekoch na šiestom mieste.

Foto: Shawn Payne/IRL, IRL, Target Chip Ganassi Racing

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.