Rýchla trať Kansas Speedway už tradične ponúkla tesný súboj o víťazstvo do posledného centimetra v pretekoch na 200 kôl. Zaujímavú taktiku v boxoch predviedol tím Penske.
Svoje prvé miesto na štarte si po odviatí zelenej vlajky udržal Dan Wheldon nasledovaný Hornishom ml. a Castronevesom. Vynikajúci štart predviedol Tony Kanaan, keď si polepšil až o sedem miest. Nervalo dlho a do vedenia sa predral Sam Hornish ml., čo Wheldona rozhodilo natoľko, že ho s ľahkosťou prekonal aj Scott Dixon. Obhájcovi titulu trvalo až dvadsať kôl, kým sa vrátil na druhé miesto. Predbiehanie na tejto trati nie je príliš jednoduché a je na to potrebná istá dávka sústredenia najmä pri predbiehaní vonkajšou stopou.
V 37.kole došlo k prvej žltej fáze, kedy Castroneves dostal šmyk a narazil zadným krídlom do steny. Po náraze však pomalým tempom spomaleným bezpečnostným vozidlom dobehol po povolení vstupu do boxov a až po troch kolách každý pochopil, čo dokázal tím Penske vykúzliť taktikou opravy zadného krídla.
Tím si jasne uvedomoval, že keby kompletne vymenil krídlo, stratil by veľa času a Helio by sa s určitosťou vrátil o kolo pozadu. Preto si opravu rozdelil do troch návštev v boxoch, zatiaľ čo komisári čistili trať.
Po každej skrátenej návšteve v boxoch tesne dobehol na trať pred bezpečnostným autom a mohol tak v rýchlejšom tempe dobehnúť štartovné pole. Pri prvej návšteve mechanikov došlo iba ku kontrole situácie, v druhej mu odmontovali poškodené krídlo a v tretej namontovali nové.
Po reštarte a rošáde v prvých boxoch sa dostal do vedenia Scott Dixon, nasledovaný Hornishom, Wheldonom a Kanaanom na čele. Dixon si užil vedenie iba jedno kolo po tom, čo ho predbehol Hornish a zakrátko aj Wheldon. Pre ďalších 40 kôl sa na čele nič nezmenilo, kým neprišla ďalšia žltá fáza pre nečistoty na trati v 3.zákrute.
Pokyn na nový reštart dostali piloti presne v polovici pretekov po opätovnej hromadnej návšteve v boxoch, kde sa na čele nič nezmenilo a Hornish nasledovaný Wheldonom viedli preteky. Zraky divákov však onedlho sledovali skvelý výkon Vitora Meiru, keď po dlhom súboji prekonal Matsuuru, čím si spravil chuť a onedlho tlačil na Tonyho Kanaana na štvrtom mieste. Taktik Castroneves už v tom čase udržiaval siedme miesto.
50 kôl pred koncom začala posledná plánovaná zastávka pre pilotov, kedy sa do vedenia dostal Dan Wheldon nasledovaný vrámci prvých miest Hornishom, Dixonom, Kanaanom, Castronevesom a Matsuurom.
Bohužiaľ došlo opäť k výjazdu bezpečnostného auta a to dva krát za sebou, keď najskôr havaroval Scott Sharp a ihneď po reštarte Budy Rice.
Definitívne došlo k neprerušeným pretekom až 17 kôl pred koncom, keď po odviatí zelenej zdolal Sam Hornish ml. Dana Wheldona a dostal sa do vedenia. Spoločne si pred štartovným polom vytvorili slušný nádskok, ale napriek veľmi tesným súbojom dokázal pilot tímu Marlboro Penske Racing udržať nervy na uzde a s odstupom iba 8 stotín sekundy obhájil prvé miesto.
Zisk tretieho miesta nebol takisto do poslednej chvíle istý, kde si to rozdali Kanaan, Meira a Dixon. Kanaan však v predposlednom kole poľavil a prepadol sa až na piate miesto.
Vďaka bodovému zisku za druhé víťazstvo za sebou a celkovo tretie v sezóne sa Sam Hornish ml. dostáva do vedenia šampionátu pred Helia Castronevesa, ktorý napokon aj vďaka kurióznej taktike skončil v pretekoch na šiestom mieste.
Foto: Shawn Payne/IRL, IRL, Target Chip Ganassi Racing
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.