Portland - postavení na startu: Jak jsme již psali, druhá kvalifikace přinesla zvrat ve vývoji situace pro nedělní start závodu Grand Prix Portlandu.
Bruno Junqueira byl po kvalifikaci velmi šťastný a svůj úspěch popsal těmito slovy: "Jsem velmi šťastný za sebe i za celý tým. Poslední dva roky byly velmi obtížné. Včerejšek byl také velmi obtížný. Byli jsme hodně vzdáleni špici. Ale dostali jsme pomoc od Sebastiena a jeho týmu lidí. Mnoho nastavení jsme změnili dle jeho. A dnes ráno se změny projevily, auto bylo mnohem lepší. Pak jsme se pokoušeli ještě více zlpešit, i když jsm evěděli, že je tam ještě nějaká nedotáčivost. Udělal jsem ještě nějaké změny. Ve druhé jízdě jsem při prvním kole dosáhl 7,9 a věděl jsem, že 7,7 znamená Pole position. Chyběly mě tedy dvě desetiny. Opravdu jsem udělal vše pro to, aby to vyšlo. A vyšlo to, kolo bylo skvělé. Zajel jsem 7,6! Byl jsem moc šťastný, že to vyšlo, protože pak další kolo bylo špatné, nemohl jsme dobře zajet zatáčku 12, kde sjem ztratil 2 desetiny. Jsem šťastný, že jsem po dlouhé době na Pole. Je to vlastně poprvé po mojí nehodě. Skvělou práci odvedl tým, obzvlášť po náročném víkendu v Milwaukee. Po velmi náročném dni včera, je to skvělý pocit, odrazit se a skončit na Pole position."A ještě slova druhého, A.J. Allmendingera: "Myslím, že to bylo dobré. Tým Forsythe po celý víkend pracoval fantasticky. Poskytli mi skvělé auto. Pomalu jsme se lepšili. Dnes ráno jsme byli nejrychlejší, časy byly opravdu velmi vyrovnané. Pro kvalifikaci, myslím, že jsme všichni věděli, že na Pole position se může objevit více jezdců. Včera jsme věděli, že jit do kvalifikace s červenými pneumatikami je nevýhodné, protože na dnešek nám nezbyly dvě červené. Tak jsme jeli s černou sadou. Na poprvé jsme vlastně byli velmi rychli na to, že to byly černé... Auto jelo skvěle, ale nemyslím si, že jsem z něj dostal maximum. ZVláště proto, že jsem chytil na trati v posledních kolech dost velký provoz. Pravděpodobně, dnes jsem si nezasloužil vyhrát. Poblahopřál jsem Brunovi, protože on měl velmi těžký rok a plně si tento výsledek zaslouží. Blahopřeji mu. Myslím, že pro závod máme skvělé auto."Foto: Champ Car Media
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?