Portland - postavení na startu: Jak jsme již psali, druhá kvalifikace přinesla zvrat ve vývoji situace pro nedělní start závodu Grand Prix Portlandu.
Bruno Junqueira byl po kvalifikaci velmi šťastný a svůj úspěch popsal těmito slovy: "Jsem velmi šťastný za sebe i za celý tým. Poslední dva roky byly velmi obtížné. Včerejšek byl také velmi obtížný. Byli jsme hodně vzdáleni špici. Ale dostali jsme pomoc od Sebastiena a jeho týmu lidí. Mnoho nastavení jsme změnili dle jeho. A dnes ráno se změny projevily, auto bylo mnohem lepší. Pak jsme se pokoušeli ještě více zlpešit, i když jsm evěděli, že je tam ještě nějaká nedotáčivost. Udělal jsem ještě nějaké změny. Ve druhé jízdě jsem při prvním kole dosáhl 7,9 a věděl jsem, že 7,7 znamená Pole position. Chyběly mě tedy dvě desetiny. Opravdu jsem udělal vše pro to, aby to vyšlo. A vyšlo to, kolo bylo skvělé. Zajel jsem 7,6! Byl jsem moc šťastný, že to vyšlo, protože pak další kolo bylo špatné, nemohl jsme dobře zajet zatáčku 12, kde sjem ztratil 2 desetiny. Jsem šťastný, že jsem po dlouhé době na Pole. Je to vlastně poprvé po mojí nehodě. Skvělou práci odvedl tým, obzvlášť po náročném víkendu v Milwaukee. Po velmi náročném dni včera, je to skvělý pocit, odrazit se a skončit na Pole position."A ještě slova druhého, A.J. Allmendingera: "Myslím, že to bylo dobré. Tým Forsythe po celý víkend pracoval fantasticky. Poskytli mi skvělé auto. Pomalu jsme se lepšili. Dnes ráno jsme byli nejrychlejší, časy byly opravdu velmi vyrovnané. Pro kvalifikaci, myslím, že jsme všichni věděli, že na Pole position se může objevit více jezdců. Včera jsme věděli, že jit do kvalifikace s červenými pneumatikami je nevýhodné, protože na dnešek nám nezbyly dvě červené. Tak jsme jeli s černou sadou. Na poprvé jsme vlastně byli velmi rychli na to, že to byly černé... Auto jelo skvěle, ale nemyslím si, že jsem z něj dostal maximum. ZVláště proto, že jsem chytil na trati v posledních kolech dost velký provoz. Pravděpodobně, dnes jsem si nezasloužil vyhrát. Poblahopřál jsem Brunovi, protože on měl velmi těžký rok a plně si tento výsledek zaslouží. Blahopřeji mu. Myslím, že pro závod máme skvělé auto."Foto: Champ Car Media
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.