Startovní rošt a slova víteze kvalifikace

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
ar1 18. června 2006 01:32
Sdílej:

Portland - postavení na startu: Jak jsme již psali, druhá kvalifikace přinesla zvrat ve vývoji situace pro nedělní start závodu Grand Prix Portlandu.

Bruno Junqueira byl po kvalifikaci velmi šťastný a svůj úspěch popsal těmito slovy: "Jsem velmi šťastný za sebe i za celý tým. Poslední dva roky byly velmi obtížné. Včerejšek byl také velmi obtížný. Byli jsme hodně vzdáleni špici. Ale dostali jsme pomoc od Sebastiena a jeho týmu lidí. Mnoho nastavení jsme změnili dle jeho. A dnes ráno se změny projevily, auto bylo mnohem lepší. Pak jsme se pokoušeli ještě více zlpešit, i když jsm evěděli, že je tam ještě nějaká nedotáčivost. Udělal jsem ještě nějaké změny. Ve druhé jízdě jsem při prvním kole dosáhl 7,9 a věděl jsem, že 7,7 znamená Pole position. Chyběly mě tedy dvě desetiny. Opravdu jsem udělal vše pro to, aby to vyšlo. A vyšlo to, kolo bylo skvělé. Zajel jsem 7,6! Byl jsem moc šťastný, že to vyšlo, protože pak další kolo bylo špatné, nemohl jsme dobře zajet zatáčku 12, kde sjem ztratil 2 desetiny. Jsem šťastný, že jsem po dlouhé době na Pole. Je to vlastně poprvé po mojí nehodě. Skvělou práci odvedl tým, obzvlášť po náročném víkendu v Milwaukee. Po velmi náročném dni včera, je to skvělý pocit, odrazit se a skončit na Pole position."A ještě slova druhého, A.J. Allmendingera: "Myslím, že to bylo dobré. Tým Forsythe po celý víkend pracoval fantasticky. Poskytli mi skvělé auto. Pomalu jsme se lepšili. Dnes ráno jsme byli nejrychlejší, časy byly opravdu velmi vyrovnané. Pro kvalifikaci, myslím, že jsme všichni věděli, že na Pole position se může objevit více jezdců. Včera jsme věděli, že jit do kvalifikace s červenými pneumatikami je nevýhodné, protože na dnešek nám nezbyly dvě červené. Tak jsme jeli s černou sadou. Na poprvé jsme vlastně byli velmi rychli na to, že to byly černé... Auto jelo skvěle, ale nemyslím si, že jsem z něj dostal maximum. ZVláště proto, že jsem chytil na trati v posledních kolech dost velký provoz. Pravděpodobně, dnes jsem si nezasloužil vyhrát. Poblahopřál jsem Brunovi, protože on měl velmi těžký rok a plně si tento výsledek zaslouží. Blahopřeji mu. Myslím, že pro závod máme skvělé auto."Foto: Champ Car Media

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.