Italský navrátilec do IRL Max Papis se rozpovídal o šancích svých soupeřů. Jako vítěze si tipuje Michaela Andrettiho.
Syn Maria Andrettiho, mistra světa formule 1 z roku 1978, v Indianapolis ještě nikdy nevyhrál. Po neúspěšném vystoupení za volantem McLarenu F1 v roce 1993 se přesunul do série IndyCar, kde při svém debutu vyhrál první závod sezóny. Po rozdělení šampionátu na IRL a CART pokračoval Andretti s druhým táborem. Roku 1996 skončil v konečném hodnocení druhý za šampiónem Jimmy Vasserem. V průběhu své kariéry se pokoušel o vítězství v Indy 500, ale bez úspěchu. Na konci roku 2003 závodní činnosti zanechal, ale jak už se často stává, závod Indianapolis je silným lákadlem, které donutí bývalé závodníky usednout zpět do kokpitu.
„Michael v pátek nezajel obzvlášť rychlé časy, ale já vím jaký má plán. Předpokládám, že v polovině závodu bude v první pětce. Doufám, že mě se to podaří také,“ řekl Papis „Je ve stejné situaci jako já,“ pokračoval, „lidé od nás moc neočekávají.“
Papis si myslí, že na začátku závodu by měl být každý opatrný: „Teprve po dvou výměnách pneumatik bude mít povrch tratě tu správnou přilnavost. Deset až dvanáct kol zabere, než se vůz pořádně zahřeje.“
foto: Ron McQueeney/IRL
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.