Američané se připravují na nejsledovanější podnik roku, který je vedle závodu vozů NASCAR Winston Cup v Daytoně a finále SuperBowlu amerického fotbalu, „národním“ sportovním svátkem.
Fakta před závodem
Vzdálenost: 500 mil ( 804 km); 200 kol
Pace Car: Chevrolet Corvette; řidič – sedminásobný vítěz Tour de France Louis Armstrong
Start závodu: 13:00 tamního času
Startující: 33 závodníků v 11ti řadách po třech vozech
Pole-position: Sam Hornish Jr. průměrnou rychlostí 368.516 km/h
Poslední na startu: Nováček Thiago Medeiros z Brazílie průměrnou rychlostí 345.166 km/h
Nejrychlejší nováček: Marco Andretti průměrnou rychlostí 359.687
Vítěz roku 2005: Dan Wheldon
Vítězové Indy 500 v závodě: Al Unser Jr. (1992,1994), Buddy Lazier (1996), Eddie Cheever (1998), Helio Castroneves (2001,2002), Buddy Rice (2004), Dan Wheldon (2005)
Nováčci v závodě: Marco Andretti, P.J. Chesson, Arie Luyendyk Jr., Thiago Medeiros, Townsend Bell
Nejmladší jezdec: Marco Andretti – 19 let
Nejstarší jezdec: Eddie Cheever – 48 let
V pátek se konal napínavý souboj mechaniků všech startujících jezdců. V seriálu IRL má každý jezdec svůj tým mechaniků a s nimi mohl být nejlépe spokojen Castroneves, kterému vyměnili pneumatiky a doplnili palivo ze všech nejrychleji. „Trénovali jsme i v zimě, nejenom v sezóně,“ řekl šéf mechaniků Rick Rinaman. Za vynikající výkon obdrželi peněžitou odměnu v hodnotě 50 000 dolarů.
foto: Red Bull Cheever Racing
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?