Manažér Charouz spoločne s Tomášom Enge sa dohodli, že jubilejný 90. ročník prestýžných pretekov vynechajú a Tomáš radšej odštartuje s tímom Aston Martin v americkom seriáli ALMS.
Engeho štart v pretekoch Indianapolis 500 bol pred nedávnom oznámený na tlačovej konferencii ešte pred japonskými pretekmi Indycar v Montegi, ale nakoniec došlo k zmene plánu a spoločne radšej uprednostnili účasť na americkom seriáli Le Mans Series za tím Aston Martin Racing. Do istej miery sa pod týmto faktom podpísal veľký záujem tímu z tohto seriálu.
Zrušenie akcie v Indy 500 takisto umožní Tomášovi štart v seriáli FIA GT na brneskom okruhu, ktorý je na pláne 28.5.2006.
Antonin Charouz - manažér:"Bolo to dlhé a ťažké rozhodovanie, dôkladne sme zvažovali plusy a mínusy oboch možností. S Cheevrom sme boli dohodnutí na Japonsku a Indy, s tým, že po Montegi zhodnotíme situáciu. Bohužiaľ v Japonsku nešlo všetko podľa naších predstáv, čo sa týkalo najmä kvality auta. Aston Martin nám nebránil štartu v Indy, ale odmietnutiu dvoch pretekov v ALMS by Tomáš mohol stratiť dlhodobo budovanú pozíciu v tíme. Nakoniec sme sa spoločne s Tomášom rozhodli, že dáme prednosť programu Aston Martin Racing. Jedným z dôvodov bolo aj to, že auto mu umožní boj v čele. Aston Martin Racing je navyše úzko spojený so spoločnosťou Prodrive, kde sa ponúkajú zaujímavé možnosti v ďalších rokoch."
Tomáš Enge:"Na Indy som sa veľmi tešil, ale zlyhanie auta v Montegi situáciu zkomplykovalo. Indy sú výnimočnými pretekmi, ktorým sa nič nevyrovná. Na druhú stranu sme chceli záruku, že budeme mať techniku, ktorá umožní boj na čele pretekov. Mrzí ma, že tento rok budem v pretekoch Indy chýbať. Na štarty s Aston Martin Racing sa teším. V tíme som ako doma a viem, že budem bojovať na čele. Zároveň to bude výborná príprava na 24 hodín Le Mans."
Foto: DPPI / FIA GT
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.