Manažér Charouz spoločne s Tomášom Enge sa dohodli, že jubilejný 90. ročník prestýžných pretekov vynechajú a Tomáš radšej odštartuje s tímom Aston Martin v americkom seriáli ALMS.
Engeho štart v pretekoch Indianapolis 500 bol pred nedávnom oznámený na tlačovej konferencii ešte pred japonskými pretekmi Indycar v Montegi, ale nakoniec došlo k zmene plánu a spoločne radšej uprednostnili účasť na americkom seriáli Le Mans Series za tím Aston Martin Racing. Do istej miery sa pod týmto faktom podpísal veľký záujem tímu z tohto seriálu.
Zrušenie akcie v Indy 500 takisto umožní Tomášovi štart v seriáli FIA GT na brneskom okruhu, ktorý je na pláne 28.5.2006.
Antonin Charouz - manažér:"Bolo to dlhé a ťažké rozhodovanie, dôkladne sme zvažovali plusy a mínusy oboch možností. S Cheevrom sme boli dohodnutí na Japonsku a Indy, s tým, že po Montegi zhodnotíme situáciu. Bohužiaľ v Japonsku nešlo všetko podľa naších predstáv, čo sa týkalo najmä kvality auta. Aston Martin nám nebránil štartu v Indy, ale odmietnutiu dvoch pretekov v ALMS by Tomáš mohol stratiť dlhodobo budovanú pozíciu v tíme. Nakoniec sme sa spoločne s Tomášom rozhodli, že dáme prednosť programu Aston Martin Racing. Jedným z dôvodov bolo aj to, že auto mu umožní boj v čele. Aston Martin Racing je navyše úzko spojený so spoločnosťou Prodrive, kde sa ponúkajú zaujímavé možnosti v ďalších rokoch."
Tomáš Enge:"Na Indy som sa veľmi tešil, ale zlyhanie auta v Montegi situáciu zkomplykovalo. Indy sú výnimočnými pretekmi, ktorým sa nič nevyrovná. Na druhú stranu sme chceli záruku, že budeme mať techniku, ktorá umožní boj na čele pretekov. Mrzí ma, že tento rok budem v pretekoch Indy chýbať. Na štarty s Aston Martin Racing sa teším. V tíme som ako doma a viem, že budem bojovať na čele. Zároveň to bude výborná príprava na 24 hodín Le Mans."
Foto: DPPI / FIA GT
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?