Enge nebude pretekať v Indy 500

Kox/Lamy
Kox/Lamy, foto: DPPI / FIA GT
Jozef Smrtník 5. května 2006 22:48
Sdílej:

Manažér Charouz spoločne s Tomášom Enge sa dohodli, že jubilejný 90. ročník prestýžných pretekov vynechajú a Tomáš radšej odštartuje s tímom Aston Martin v americkom seriáli ALMS.

Engeho štart v pretekoch Indianapolis 500 bol pred nedávnom oznámený na tlačovej konferencii ešte pred japonskými pretekmi Indycar v Montegi, ale nakoniec došlo k zmene plánu a spoločne radšej uprednostnili účasť na americkom seriáli Le Mans Series za tím Aston Martin Racing. Do istej miery sa pod týmto faktom podpísal veľký záujem tímu z tohto seriálu.

Zrušenie akcie v Indy 500 takisto umožní Tomášovi štart v seriáli FIA GT na brneskom okruhu, ktorý je na pláne 28.5.2006.

Antonin Charouz - manažér:"Bolo to dlhé a ťažké rozhodovanie, dôkladne sme zvažovali plusy a mínusy oboch možností. S Cheevrom sme boli dohodnutí na Japonsku a Indy, s tým, že po Montegi zhodnotíme situáciu. Bohužiaľ v Japonsku nešlo všetko podľa naších predstáv, čo sa týkalo najmä kvality auta. Aston Martin nám nebránil štartu v Indy, ale odmietnutiu dvoch pretekov v ALMS by Tomáš mohol stratiť dlhodobo budovanú pozíciu v tíme. Nakoniec sme sa spoločne s Tomášom rozhodli, že dáme prednosť programu Aston Martin Racing. Jedným z dôvodov bolo aj to, že auto mu umožní boj v čele. Aston Martin Racing je navyše úzko spojený so spoločnosťou Prodrive, kde sa ponúkajú zaujímavé možnosti v ďalších rokoch."

Tomáš Enge:"Na Indy som sa veľmi tešil, ale zlyhanie auta v Montegi situáciu zkomplykovalo. Indy sú výnimočnými pretekmi, ktorým sa nič nevyrovná. Na druhú stranu sme chceli záruku, že budeme mať techniku, ktorá umožní boj na čele pretekov. Mrzí ma, že tento rok budem v pretekoch Indy chýbať. Na štarty s Aston Martin Racing sa teším. V tíme som ako doma a viem, že budem bojovať na čele. Zároveň to bude výborná príprava na 24 hodín Le Mans."

Foto: DPPI / FIA GT

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.