Enge nebude pretekať v Indy 500

Kox/Lamy
Kox/Lamy, foto: DPPI / FIA GT
Jozef Smrtník 5. května 2006 22:48
Sdílej:

Manažér Charouz spoločne s Tomášom Enge sa dohodli, že jubilejný 90. ročník prestýžných pretekov vynechajú a Tomáš radšej odštartuje s tímom Aston Martin v americkom seriáli ALMS.

Engeho štart v pretekoch Indianapolis 500 bol pred nedávnom oznámený na tlačovej konferencii ešte pred japonskými pretekmi Indycar v Montegi, ale nakoniec došlo k zmene plánu a spoločne radšej uprednostnili účasť na americkom seriáli Le Mans Series za tím Aston Martin Racing. Do istej miery sa pod týmto faktom podpísal veľký záujem tímu z tohto seriálu.

Zrušenie akcie v Indy 500 takisto umožní Tomášovi štart v seriáli FIA GT na brneskom okruhu, ktorý je na pláne 28.5.2006.

Antonin Charouz - manažér:"Bolo to dlhé a ťažké rozhodovanie, dôkladne sme zvažovali plusy a mínusy oboch možností. S Cheevrom sme boli dohodnutí na Japonsku a Indy, s tým, že po Montegi zhodnotíme situáciu. Bohužiaľ v Japonsku nešlo všetko podľa naších predstáv, čo sa týkalo najmä kvality auta. Aston Martin nám nebránil štartu v Indy, ale odmietnutiu dvoch pretekov v ALMS by Tomáš mohol stratiť dlhodobo budovanú pozíciu v tíme. Nakoniec sme sa spoločne s Tomášom rozhodli, že dáme prednosť programu Aston Martin Racing. Jedným z dôvodov bolo aj to, že auto mu umožní boj v čele. Aston Martin Racing je navyše úzko spojený so spoločnosťou Prodrive, kde sa ponúkajú zaujímavé možnosti v ďalších rokoch."

Tomáš Enge:"Na Indy som sa veľmi tešil, ale zlyhanie auta v Montegi situáciu zkomplykovalo. Indy sú výnimočnými pretekmi, ktorým sa nič nevyrovná. Na druhú stranu sme chceli záruku, že budeme mať techniku, ktorá umožní boj na čele pretekov. Mrzí ma, že tento rok budem v pretekoch Indy chýbať. Na štarty s Aston Martin Racing sa teším. V tíme som ako doma a viem, že budem bojovať na čele. Zároveň to bude výborná príprava na 24 hodín Le Mans."

Foto: DPPI / FIA GT

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.