Po celoročnej smole padlo na Tomáša Engeho konečne šťastie a po výbornom štarte a následnom zdolaní Yoonga odnáša prvé a posledné víťazstvo v úvodnej sezóne.
Posledné hlavné preteky úvodnej sezóny A1 Grand Prix nemali núdzu o dramatický priebeh o čom svedčil hneď v prvom kole incident, do ktorého sa zapletol Ananda Mikola z Indonézie spoločne s Írskym pretekárom Michaelom Devaneyom. Po kontakte kolies si Devaney vyskúšal vzdušnú piruetu a napriek tvrdému pristátiu vystúpil z prevráteného auta a za tento manéver Mikolovi vynadal.
Prvú pozíciu si Alex Yoong v úvode pretekov udržal do tej doby, kým neuvidel v neskoršom priebehu v spätných zrkadlách auto s českými farbami. Tomáš Enge zaznamenal výborný štart a po bezproblémovej zastávke v boxoch sa dokázal dostať na druhé miesto.
Útok na Alexa Yoonga si Enge starostlivo pripravil a v piatom kole svojho protivníka nakoniec zdolal a posunul sa do vedenia, ktoré už nikomu nepustil až do odviatia šachovnicovej vlajky. Plný počet bodov však česko nezískalo, pretože najrýchlejšie kolo pretekov zaznamenal Salvador Duran jazdiaci za mexický tím.
Okrem druhého Yoonga sa na stupne víťazov postavil Austrálčan Ryan Briscoe. Celkový víťaz šampionátu Francúzsko doplatil na problémy v boxoch a napriek výbornému predbiehaciemu manévru pri zdolaní kanadského auta došiel Alex Premat na šiestom mieste.
Pódium dnes okrem víťazov hostilo aj celý tím Francúzska, ktorému oficiálne zakladateľ šampionátu národov Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum odovzdal pohár. Tým sa končí úvodná sezóna A1GP a už dnes sa tešíme na prvé preteky druhého ročníka 2006/2007 ktoré hostí holandský okruh Circuit Park Zandvoort dňa 1.októbra 2006.
Čína - Shanghai - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Celkové poradie po ukončení šampionátu A1GP (PDF)
Foto: Indy Car Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.