Po celoročnej smole padlo na Tomáša Engeho konečne šťastie a po výbornom štarte a následnom zdolaní Yoonga odnáša prvé a posledné víťazstvo v úvodnej sezóne.
Posledné hlavné preteky úvodnej sezóny A1 Grand Prix nemali núdzu o dramatický priebeh o čom svedčil hneď v prvom kole incident, do ktorého sa zapletol Ananda Mikola z Indonézie spoločne s Írskym pretekárom Michaelom Devaneyom. Po kontakte kolies si Devaney vyskúšal vzdušnú piruetu a napriek tvrdému pristátiu vystúpil z prevráteného auta a za tento manéver Mikolovi vynadal.
Prvú pozíciu si Alex Yoong v úvode pretekov udržal do tej doby, kým neuvidel v neskoršom priebehu v spätných zrkadlách auto s českými farbami. Tomáš Enge zaznamenal výborný štart a po bezproblémovej zastávke v boxoch sa dokázal dostať na druhé miesto.
Útok na Alexa Yoonga si Enge starostlivo pripravil a v piatom kole svojho protivníka nakoniec zdolal a posunul sa do vedenia, ktoré už nikomu nepustil až do odviatia šachovnicovej vlajky. Plný počet bodov však česko nezískalo, pretože najrýchlejšie kolo pretekov zaznamenal Salvador Duran jazdiaci za mexický tím.
Okrem druhého Yoonga sa na stupne víťazov postavil Austrálčan Ryan Briscoe. Celkový víťaz šampionátu Francúzsko doplatil na problémy v boxoch a napriek výbornému predbiehaciemu manévru pri zdolaní kanadského auta došiel Alex Premat na šiestom mieste.
Pódium dnes okrem víťazov hostilo aj celý tím Francúzska, ktorému oficiálne zakladateľ šampionátu národov Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum odovzdal pohár. Tým sa končí úvodná sezóna A1GP a už dnes sa tešíme na prvé preteky druhého ročníka 2006/2007 ktoré hostí holandský okruh Circuit Park Zandvoort dňa 1.októbra 2006.
Čína - Shanghai - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Celkové poradie po ukončení šampionátu A1GP (PDF)
Foto: Indy Car Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.