Šampionát A1GP prichádza do svojho záverečného kola svojej úvodnej sezóny.
Tak ako sme už úvodnej sezóne šampionátu A1GP zvyknutí, do posledného preteku na čínskom okruhu v Shanghaji sa už tradične nominovalo 22 tímov. Začiatok riadnej pretekárskej sezóny si vyžiadala svoju daň, keď opäť dochádza vo viacerých tímoch k zmene pretekára.
K dôležitej zmene došlo v tíme Veľkej Británie, ktorá svojho tradičného jazdca Robbieho Kerra nahradila Darrenom Maningom. Nemecký tím takisto do záverečných pretekov neobsadí svoju stálicu Timo Scheidera, ale namiesto neho zasadne do kokpitu Sebastian Stahl.
Nominovaní jazdci pre preteky v Číne:A1 TímJazdec 1Jazdec 2Jazdec 3AustráliaRyan Briscoe RakúskoMathias Lauda BrazíliaChristian FittipaldiTuka Rocha KanadaPatrick Carpentier ČínaTengyi JiangMa Qinghua Česká republikaTomas Enge FrancúzskoNicolas LapierreAlexandre Premat NemeckoSebastian Stahl Veľká BritániaDarren Manning IndonéziaAnanda Mikola ÍrskoMichael Devaney TalianskoEnrico Toccacelo LibanonGraham RahalBasil ShaabanKhalil BeschirMalajziaAlex Yoong MexikoSalvador Duran HolandskoJos VerstappenJeroen Bleekemolen Nový ZélandMatt Halliday PakistanAdam Khan PortugalskoCesar Campanico Južná AfrikaStephen Simpson ŠvajčiarskoGiorgio Mondini USAPhil Giebler
Foto: Sutton Motorsport Images
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.