Tím ukázal v napínavom súboji na okruhu Sentul v Indonézii, že rýchlosť má, ale smola v podobe defektu znamenala stratu pódia.
Nedeľa sľubovala napínavý súboj a diváci mohli uvidieť veľa nádherných súbojov a nečakaných zvratov. Tomáš Enge sa rýchlo po štarte šprintu dostal do prvej desiatky a odolal v závere tlaku Timo Scheidera a domáceho Ananda Mikolu, napriek tomu, že mal pretáčavé auto.
Len niekoľko sto metrov po štarte do hlavných pretekov sa objavil český pilot mimo dráhy v prvej zákrute. Auto sa našťastie nepoškodilo a po zastávke v boxoch naštartoval stíhaciu jazdu. Po turbulentných zvratoch sa české auto dostalo do čela, pričom v istej chvíli mal dokonca na víťazstvo. Túto pozíciu zmarilo bezpečnostné auto, keď po reštarte Tomáša pribrzdil Indický pilot o kolo pozadu. Stále však zostával v hre o pódium. Šesť kôl pred koncom sa opäť prejavila smola a po defekte a následnom poškodení predného krídla skončil celkovo na 13. mieste.
Tomáš EngeNeviem, čo už mám povedať, je to neuveriteľné, čo sa nám zase stalo. Nemyslím, že smola to dokáže dostatočne vystihnúť. V šprinte nás trápila pretáčavosť, takže 10. miesto nebolo až tak zlé. Pre hlavné preteky sme dokázali auto vylepšiť, ale samotný priebeh bol ako na hojdačke. Štart bol ťažký, pretože Mikola ulial štart, v prvej zákrute kolidoval s iným autom a ja som nemal kam uhnúť. Auto našťastie nebolo poškodené a veľa času som získal vďaka dobrej zastávke a výjazdu Safety Car. Na nových pneumatikách sa auto chovalo výborne a dokázal som postupovať dopredu. Buhužiaľ druhý výjazd Safety Caru nám vôbec nepomohlo, pretože moje auto sa už nechovalo tak dobre, ale stále sme boli v boji o stupne víťazov. Nádeje ukončili nečistoty na trati - najskôr cez nejaké prešiel Yoong a niečo pristálo na mojom aute a o kolo neskôr som cez niečo prešiel ja a dostal som defekt.
Antonín Charouz - šéf tímuOpäť sme boli blízko dobrému výsledku, ale odchádzame prakticky na prázdno. Jazdili sme vpredu, po zlom začiatku sme urobili dobré strategické rozhodnutia, ale potom nás zase zasiahla smola. Nie je príjemné, keď ste rýchli a výsledky to nedokazujú. V takýchto situáciách musíte nájsť pozitíva a v našom prípade je to potvrdená rýchlosť. Verím, že sa čoskoro dočkáme odmeny.
Foto: Sutton Motorsport Images
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?