Česko takmer oslavovalo víťazstvo

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Sutton Images
Jozef Smrtník 12. února 2006 21:40
Sdílej:

Tím ukázal v napínavom súboji na okruhu Sentul v Indonézii, že rýchlosť má, ale smola v podobe defektu znamenala stratu pódia.

Nedeľa sľubovala napínavý súboj a diváci mohli uvidieť veľa nádherných súbojov a nečakaných zvratov. Tomáš Enge sa rýchlo po štarte šprintu dostal do prvej desiatky a odolal v závere tlaku Timo Scheidera a domáceho Ananda Mikolu, napriek tomu, že mal pretáčavé auto.

Len niekoľko sto metrov po štarte do hlavných pretekov sa objavil český pilot mimo dráhy v prvej zákrute. Auto sa našťastie nepoškodilo a po zastávke v boxoch naštartoval stíhaciu jazdu. Po turbulentných zvratoch sa české auto dostalo do čela, pričom v istej chvíli mal dokonca na víťazstvo. Túto pozíciu zmarilo bezpečnostné auto, keď po reštarte Tomáša pribrzdil Indický pilot o kolo pozadu. Stále však zostával v hre o pódium. Šesť kôl pred koncom sa opäť prejavila smola a po defekte a následnom poškodení predného krídla skončil celkovo na 13. mieste.

Tomáš EngeNeviem, čo už mám povedať, je to neuveriteľné, čo sa nám zase stalo. Nemyslím, že smola to dokáže dostatočne vystihnúť. V šprinte nás trápila pretáčavosť, takže 10. miesto nebolo až tak zlé. Pre hlavné preteky sme dokázali auto vylepšiť, ale samotný priebeh bol ako na hojdačke. Štart bol ťažký, pretože Mikola ulial štart, v prvej zákrute kolidoval s iným autom a ja som nemal kam uhnúť. Auto našťastie nebolo poškodené a veľa času som získal vďaka dobrej zastávke a výjazdu Safety Car. Na nových pneumatikách sa auto chovalo výborne a dokázal som postupovať dopredu. Buhužiaľ druhý výjazd Safety Caru nám vôbec nepomohlo, pretože moje auto sa už nechovalo tak dobre, ale stále sme boli v boji o stupne víťazov. Nádeje ukončili nečistoty na trati - najskôr cez nejaké prešiel Yoong a niečo pristálo na mojom aute a o kolo neskôr som cez niečo prešiel ja a dostal som defekt.

Antonín Charouz - šéf tímuOpäť sme boli blízko dobrému výsledku, ale odchádzame prakticky na prázdno. Jazdili sme vpredu, po zlom začiatku sme urobili dobré strategické rozhodnutia, ale potom nás zase zasiahla smola. Nie je príjemné, keď ste rýchli a výsledky to nedokazujú. V takýchto situáciách musíte nájsť pozitíva a v našom prípade je to potvrdená rýchlosť. Verím, že sa čoskoro dočkáme odmeny.

Foto: Sutton Motorsport Images

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?