Tím ukázal v napínavom súboji na okruhu Sentul v Indonézii, že rýchlosť má, ale smola v podobe defektu znamenala stratu pódia.
Nedeľa sľubovala napínavý súboj a diváci mohli uvidieť veľa nádherných súbojov a nečakaných zvratov. Tomáš Enge sa rýchlo po štarte šprintu dostal do prvej desiatky a odolal v závere tlaku Timo Scheidera a domáceho Ananda Mikolu, napriek tomu, že mal pretáčavé auto.
Len niekoľko sto metrov po štarte do hlavných pretekov sa objavil český pilot mimo dráhy v prvej zákrute. Auto sa našťastie nepoškodilo a po zastávke v boxoch naštartoval stíhaciu jazdu. Po turbulentných zvratoch sa české auto dostalo do čela, pričom v istej chvíli mal dokonca na víťazstvo. Túto pozíciu zmarilo bezpečnostné auto, keď po reštarte Tomáša pribrzdil Indický pilot o kolo pozadu. Stále však zostával v hre o pódium. Šesť kôl pred koncom sa opäť prejavila smola a po defekte a následnom poškodení predného krídla skončil celkovo na 13. mieste.
Tomáš EngeNeviem, čo už mám povedať, je to neuveriteľné, čo sa nám zase stalo. Nemyslím, že smola to dokáže dostatočne vystihnúť. V šprinte nás trápila pretáčavosť, takže 10. miesto nebolo až tak zlé. Pre hlavné preteky sme dokázali auto vylepšiť, ale samotný priebeh bol ako na hojdačke. Štart bol ťažký, pretože Mikola ulial štart, v prvej zákrute kolidoval s iným autom a ja som nemal kam uhnúť. Auto našťastie nebolo poškodené a veľa času som získal vďaka dobrej zastávke a výjazdu Safety Car. Na nových pneumatikách sa auto chovalo výborne a dokázal som postupovať dopredu. Buhužiaľ druhý výjazd Safety Caru nám vôbec nepomohlo, pretože moje auto sa už nechovalo tak dobre, ale stále sme boli v boji o stupne víťazov. Nádeje ukončili nečistoty na trati - najskôr cez nejaké prešiel Yoong a niečo pristálo na mojom aute a o kolo neskôr som cez niečo prešiel ja a dostal som defekt.
Antonín Charouz - šéf tímuOpäť sme boli blízko dobrému výsledku, ale odchádzame prakticky na prázdno. Jazdili sme vpredu, po zlom začiatku sme urobili dobré strategické rozhodnutia, ale potom nás zase zasiahla smola. Nie je príjemné, keď ste rýchli a výsledky to nedokazujú. V takýchto situáciách musíte nájsť pozitíva a v našom prípade je to potvrdená rýchlosť. Verím, že sa čoskoro dočkáme odmeny.
Foto: Sutton Motorsport Images
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.