Český tím mal prvý deň produktívny

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Jozef Smrtník 10. prosince 2005 10:26
Sdílej:

Hlavná pozornosť smerovala na kvalifikačné nastavenie, ale tím takisto prvý krát vyskúšal náhradné auto.

Všetky tímy dostali pred víkendom druhé autá a v piatok doobeda boli naplánované dva krátke tréningy navyše, aby sa umožnili úvodné funkčné testy náhradných áut. Enge, ktorý je jediným nominovaným jazdcom pre tento víkend začal s novým autom, ale problémy s palivovou pumpou donutili tím zmeniť plán a do druhého extra tréningu vybehnúť s pretekárskym autom.

Prvý oficiálny tréning tak predstavoval ideálnu príležitosť pre prácu na kvalifikačnom nastavení. Engeho rýchlosť bola povzbudzujúca. Obsadil druhé miesto, keď ho prekonalo iba dominantné francúzske auto. Tím sa potom rozhodol v poslednom tréningu venovať ďalším jazdám na novom aute, s ktorým zajazdil Tomáš ôsmi najlepší čas.

Tomáš Enge:Bol to náročný deň. Prvý krát sme vyskúšali náhradné auto, ale hlavne sme sa sústredili na kvalifikáciu, pretože vieme, že v tejto oblasti sa musíme zlepšiť. S dosiahnutým zlepšením som pomerne spokojný a som presvedčený, že sme na správnej ceste. Samozrejme budeme musieť počkať do kvalifikácie, pretože až v nej sa ukáže pravda. Piesok robí určité problémy na začiatku každého tréningu, trať trochu šmýka a s postupom času sa priľnavosť zlepšuje. Nemám obavy s výhľadom na nedeľu z toho, že sme sa sústredili v tréningoch na kvalifikáciu, pretože naše nastavenie na preteky bolo dobré prakticky na všetkých tratiach.

Zdroj a Foto: BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?