Enge sa dokázal v priebehu pretekov prebojovať zo šestnásteho miesta na pódium.
Silný dážď prekazil vo včerajšej kvalifikácii plány českého tímu a Tomáš Enge musel štartovať až z osemnásteho miesta do úvodného šprintu. Po štarte sa situácia ešte viac zhoršila po tom, čo do Tomáša zo zadu narazilo austrálske auto, ale Enge sa rozhodol pokračovať v pretekoch napriek tomu, že auto bolo po náraze nevyvážené a bolo obtiažné ho udržať na trati.
Úsilie bolo vynahradené v hlavných pretekoch, kedy sa zo 16. štartovnej pozícii dostal veľmi rýchlo do prvej desiatky. Tím dobre načasoval povinnú zastávku a vďaka relatívne hladkému priebehu sa české auto dostalo do boja o stupne výťazov. Enge tvrdo bojoval s Toccacelom a po niekoľkých zákrutách sa dostal pred neho. V závere síce nedokázal udržať za sebou Janiho, ale tretie miesto si bezpečne držal až do konca.
Vďaka najlepšiemu výsledku v šampionáte A1GP a umiestnením na stupňoch víťazov si český tím odnáša osem bodov a posúva sa tak na 12. miesto v priebežnom poradí. Okrem tretieho miesta si liberecký rodák vyjazdil vynikajúci tretí najlepší čas na kolo.
Tomáš Enge:Stáť na stupňoch víťazov je skvelý pocit, obzvlášť po tak náročnom víkende. Dokázali sme, že naša rýchlosť na starších pneumatikách nebola náhodná a cítim, že som v závere pretekov bol po dvoch prvých jazdcoch najrýchlejší. Môj šprint bol pokazený hneď po štarte, austrálske auto mi zlomilo zadné krídlo a jeho efektivita klesla asi o 30%. Cez to všetko som sa snažil dobehnúť do cieľa, pretože som to bral tak, že 16. miesto na štarte hlavných pretekov je lepšie, než byť posledný. Štart hlavných pretekov nebol ideálny, musel som trochu ubrať, aby som sa vyhol stajacemu Piquetovi, ale stále som jazdil na slušnej pozícii a bojoval o body. Tím dobre načasoval zastávku, pri ktorej sme získali niekoľko miest, napriek tomu, že aj my sme mali menšie problémy so zadnými kolesami, ale nie tak veľké, aké mali ostatní. Následne som dokázal stiahnúť Toccacela a predbehnúť ho. Bol to pekný a dôležitý súboj. Vedel som, ako veľmi je Jani rýchly a do konca pretekov zostávalo ešte 10 kôl, takže nemalo cenu s ním prehnane bojovať. Pár posledných kôl bolo kôli dažďu v časti trate ťažkých. Zo stupňa víťazov mám veľkú radosť a som si istý, že pokiaľ vychytáme auto aj na nových pneumatikách, dočkáme sa ďalších.
Antonín Charouz - šéf tímu:Zo stupňa víťazov mám obrovskú radosť, došli sme na ňom v pravý čas. Potrebovali sme ho kôli jazdcom, tímu, sponzorom a taktieš je s tým spojená príjemná finančná prémia. Včera sme mali smolu na počasie, schovávali sme si dve nové sady na posledné dve kvalifikácie a dážď prekazil naše plány. Tomáš odviedol mimoriadný výkon v oboch pretekoch. Šprint odjazdil so zlomeným zadným krídlom. Za daných podmienok je 16. miesto neuveriteľné. Myslím, že mnoho jazdcov by z pretekov odstúpilo. V hlavných pretekoch sme využili všetkých príležitostí. Vedeli sme, že rýchlosťou nestačíme na najrýchlejšie dva tímy, takže sme Tomášovi povedali, aby nešiel s Janim do maximálneho rizika, pretože sme chceli bezpečne dojazdiť na stupne víťazov.
Foto: BPA sport marketing, a.s., IndyCar Media, AUTO NEWS NETWORK
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.