Enge sa dokázal v priebehu pretekov prebojovať zo šestnásteho miesta na pódium.
Silný dážď prekazil vo včerajšej kvalifikácii plány českého tímu a Tomáš Enge musel štartovať až z osemnásteho miesta do úvodného šprintu. Po štarte sa situácia ešte viac zhoršila po tom, čo do Tomáša zo zadu narazilo austrálske auto, ale Enge sa rozhodol pokračovať v pretekoch napriek tomu, že auto bolo po náraze nevyvážené a bolo obtiažné ho udržať na trati.
Úsilie bolo vynahradené v hlavných pretekoch, kedy sa zo 16. štartovnej pozícii dostal veľmi rýchlo do prvej desiatky. Tím dobre načasoval povinnú zastávku a vďaka relatívne hladkému priebehu sa české auto dostalo do boja o stupne výťazov. Enge tvrdo bojoval s Toccacelom a po niekoľkých zákrutách sa dostal pred neho. V závere síce nedokázal udržať za sebou Janiho, ale tretie miesto si bezpečne držal až do konca.
Vďaka najlepšiemu výsledku v šampionáte A1GP a umiestnením na stupňoch víťazov si český tím odnáša osem bodov a posúva sa tak na 12. miesto v priebežnom poradí. Okrem tretieho miesta si liberecký rodák vyjazdil vynikajúci tretí najlepší čas na kolo.
Tomáš Enge:Stáť na stupňoch víťazov je skvelý pocit, obzvlášť po tak náročnom víkende. Dokázali sme, že naša rýchlosť na starších pneumatikách nebola náhodná a cítim, že som v závere pretekov bol po dvoch prvých jazdcoch najrýchlejší. Môj šprint bol pokazený hneď po štarte, austrálske auto mi zlomilo zadné krídlo a jeho efektivita klesla asi o 30%. Cez to všetko som sa snažil dobehnúť do cieľa, pretože som to bral tak, že 16. miesto na štarte hlavných pretekov je lepšie, než byť posledný. Štart hlavných pretekov nebol ideálny, musel som trochu ubrať, aby som sa vyhol stajacemu Piquetovi, ale stále som jazdil na slušnej pozícii a bojoval o body. Tím dobre načasoval zastávku, pri ktorej sme získali niekoľko miest, napriek tomu, že aj my sme mali menšie problémy so zadnými kolesami, ale nie tak veľké, aké mali ostatní. Následne som dokázal stiahnúť Toccacela a predbehnúť ho. Bol to pekný a dôležitý súboj. Vedel som, ako veľmi je Jani rýchly a do konca pretekov zostávalo ešte 10 kôl, takže nemalo cenu s ním prehnane bojovať. Pár posledných kôl bolo kôli dažďu v časti trate ťažkých. Zo stupňa víťazov mám veľkú radosť a som si istý, že pokiaľ vychytáme auto aj na nových pneumatikách, dočkáme sa ďalších.
Antonín Charouz - šéf tímu:Zo stupňa víťazov mám obrovskú radosť, došli sme na ňom v pravý čas. Potrebovali sme ho kôli jazdcom, tímu, sponzorom a taktieš je s tým spojená príjemná finančná prémia. Včera sme mali smolu na počasie, schovávali sme si dve nové sady na posledné dve kvalifikácie a dážď prekazil naše plány. Tomáš odviedol mimoriadný výkon v oboch pretekoch. Šprint odjazdil so zlomeným zadným krídlom. Za daných podmienok je 16. miesto neuveriteľné. Myslím, že mnoho jazdcov by z pretekov odstúpilo. V hlavných pretekoch sme využili všetkých príležitostí. Vedeli sme, že rýchlosťou nestačíme na najrýchlejšie dva tímy, takže sme Tomášovi povedali, aby nešiel s Janim do maximálneho rizika, pretože sme chceli bezpečne dojazdiť na stupne víťazov.
Foto: BPA sport marketing, a.s., IndyCar Media, AUTO NEWS NETWORK
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?