Enge sa dokázal v priebehu pretekov prebojovať zo šestnásteho miesta na pódium.
Silný dážď prekazil vo včerajšej kvalifikácii plány českého tímu a Tomáš Enge musel štartovať až z osemnásteho miesta do úvodného šprintu. Po štarte sa situácia ešte viac zhoršila po tom, čo do Tomáša zo zadu narazilo austrálske auto, ale Enge sa rozhodol pokračovať v pretekoch napriek tomu, že auto bolo po náraze nevyvážené a bolo obtiažné ho udržať na trati.
Úsilie bolo vynahradené v hlavných pretekoch, kedy sa zo 16. štartovnej pozícii dostal veľmi rýchlo do prvej desiatky. Tím dobre načasoval povinnú zastávku a vďaka relatívne hladkému priebehu sa české auto dostalo do boja o stupne výťazov. Enge tvrdo bojoval s Toccacelom a po niekoľkých zákrutách sa dostal pred neho. V závere síce nedokázal udržať za sebou Janiho, ale tretie miesto si bezpečne držal až do konca.
Vďaka najlepšiemu výsledku v šampionáte A1GP a umiestnením na stupňoch víťazov si český tím odnáša osem bodov a posúva sa tak na 12. miesto v priebežnom poradí. Okrem tretieho miesta si liberecký rodák vyjazdil vynikajúci tretí najlepší čas na kolo.
Tomáš Enge:Stáť na stupňoch víťazov je skvelý pocit, obzvlášť po tak náročnom víkende. Dokázali sme, že naša rýchlosť na starších pneumatikách nebola náhodná a cítim, že som v závere pretekov bol po dvoch prvých jazdcoch najrýchlejší. Môj šprint bol pokazený hneď po štarte, austrálske auto mi zlomilo zadné krídlo a jeho efektivita klesla asi o 30%. Cez to všetko som sa snažil dobehnúť do cieľa, pretože som to bral tak, že 16. miesto na štarte hlavných pretekov je lepšie, než byť posledný. Štart hlavných pretekov nebol ideálny, musel som trochu ubrať, aby som sa vyhol stajacemu Piquetovi, ale stále som jazdil na slušnej pozícii a bojoval o body. Tím dobre načasoval zastávku, pri ktorej sme získali niekoľko miest, napriek tomu, že aj my sme mali menšie problémy so zadnými kolesami, ale nie tak veľké, aké mali ostatní. Následne som dokázal stiahnúť Toccacela a predbehnúť ho. Bol to pekný a dôležitý súboj. Vedel som, ako veľmi je Jani rýchly a do konca pretekov zostávalo ešte 10 kôl, takže nemalo cenu s ním prehnane bojovať. Pár posledných kôl bolo kôli dažďu v časti trate ťažkých. Zo stupňa víťazov mám veľkú radosť a som si istý, že pokiaľ vychytáme auto aj na nových pneumatikách, dočkáme sa ďalších.
Antonín Charouz - šéf tímu:Zo stupňa víťazov mám obrovskú radosť, došli sme na ňom v pravý čas. Potrebovali sme ho kôli jazdcom, tímu, sponzorom a taktieš je s tým spojená príjemná finančná prémia. Včera sme mali smolu na počasie, schovávali sme si dve nové sady na posledné dve kvalifikácie a dážď prekazil naše plány. Tomáš odviedol mimoriadný výkon v oboch pretekoch. Šprint odjazdil so zlomeným zadným krídlom. Za daných podmienok je 16. miesto neuveriteľné. Myslím, že mnoho jazdcov by z pretekov odstúpilo. V hlavných pretekoch sme využili všetkých príležitostí. Vedeli sme, že rýchlosťou nestačíme na najrýchlejšie dva tímy, takže sme Tomášovi povedali, aby nešiel s Janim do maximálneho rizika, pretože sme chceli bezpečne dojazdiť na stupne víťazov.
Foto: BPA sport marketing, a.s., IndyCar Media, AUTO NEWS NETWORK
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.