Jerez - 1. den dopoledne: Sotva skončila inaugurační sezona 2005 nového šampionátu GP2 a týmy zahajily přípravu na sezonu 2006.
Borja Garcia odstartoval úvodní den druhých zimních testů, jako přípravu na sezonu 2006 ve skvělém tempu. S vozem týmu BCN Competicion zajel ve středu dopoledne nejrychlejší čas. Borja, který seděl ve voze týmu BCN poprvé, zajel s náskokem přes jednu sekundu.
Borja ve středu vyhrál testy před šampiónem italského mistrovství F3000 Luca Filippim (Coloni Motorsport) a před mistrem britského šampionátu F3 Alvaro Parentem, který pokračoval ve své dobré letošní formě za za volantem vozu týmu ART Grand Prix.
Výsledky 1. dne (dopoledne) - Jerez:
1 Borja GARCIA BCN COMPETICION 37 1:29.050 2 Luca FILIPPI COLONI MOTORSPORT 32 1:30.308 3 Alvaro PARENTE ART GRAND PRIX 32 1:30.711 4 Clivio PICCIONE ISPORT INTERNATIONAL 30 1:30.759 5 Olivier PLA DPR 10 1:30.845 6 Nelson PIQUET JR. PIQUET SPORTS 31 1:30.999 7 Michael AMMERMULLER ARDEN INTERNATIONAL 31 1:31.197 8 Franck PERERA ARDEN INTERNATIONAL 30 1:31.197 9 Lucas DI GRASSI CAMPOS RACING 23 1:31.315 10 James ROSSITER SUPER NOVA INTERNATIONAL 40 1:31.682 11 Gianmaria BRUNI DURANGO 31 1:31.726 12 Andreas ZUBER ART GRAND PRIX 29 1:31.788 13 Hiroki YOSHIMOTO ISPORT INTERNATIONAL 11 1:31.899 14 Felix PORTEIRO CAMPOS RACING 38 1:32.007 15 Ferdinando MONFARDINI DAMS 35 1:32.259 16 Geido VAN DER GARDE DAMS 30 1:32.919 17 Pastor MALDONADO DURANGO 30 1:33.053 18 Javier VILLA RACING ENGINEERING 31 1:33.143 19 Alexandre NEGRAO PIQUET SPORTS 18 1:33.175 20 Maro ENGEL DPR 39 1:33.209 21 Alejandro NUÑEZ RACING ENGINEERING 28 1:33.476 22 Bruce JOUANNY SUPER NOVA INTERNATIONAL 38 1:33.605 23 Ernesto VISO COLONI MOTORSPORT 0
BEZ CASU
Foto: GP2 SeriesDo další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.