Enge v závěru sezony dojel do cíle osmý

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
ar1 17. října 2005 13:15
Sdílej:

Osmé místo obsadil Tomáš Enge v závěrečném závodu sezony IRL v Kalifornii osmé místo, když v průběhu bitvy na 200 kol ukázal stejnou rychlost jako lídři závodu.

V celkovém pořadí šampionátu patří Engemu v premiérové sezoně 16. místo, v hodnocení nováčků skončil i přes vynechání tří závodů druhý.

California Speedway ukončila letošní sezonu IRL a diváci viděli mimořádně napínavý závod. Enge do něj odstartoval z 11. místa, ale rychle postupoval vpřed a v 18. kole už byl pátý. Bez problémů držel tempo vedoucí skupiny, cestu za možným nejlepším umístěním v IRL mu však zkomplikovala penalizace za překročení rychlosti v boxech u druhé zastávky v 83. kole. Enge vykonal penalizaci průjezdem boxy v 88. kole, na trať se vrátil těsně před vedoucím mužem závodu Dariem Franchittim. Postupně mu dokázal malinko poodjet a udržel se tak ve stejném kole jako první jezdec, což bylo nesmírně důležité kvůli žluté fázi, která nastala v poslední čtvrtině závodu. Enge se po restartu dokázal propracovat vpřed, pak těsně před ním havarovali Jacques Lazier a Danica Patrick, český jezdec se jim naštěstí dokázal vyhnout a po předjetí Helia Castronevese skončil osmý.

Tomáš Enge: „Dnes jsem měl štěstí, ale byla to skvělá jízda. Kvůli všem členům Rockstar týmu jsem rád, že jsme mohli dokončit závod. Samozřejmě jsme chtěli dojet lépe a věděli jsme, že dnes budeme silní. Měli jsme smůlu na penalizaci, ale pak zase štěstí, že jsme se udrželi ve stejném kole jako lídr. K nehodě (Laziera s Patrickovou) došlo přímo přede mnou a měl jsem štěstí, že jsem se jim dokázal vyhnout. Viděl jsem kontakt a pak jsem se díval na cestu před sebe, ale viděl jsem jenom dým. Bylo skvělé, že jsem v letošní sezoně mohl spolupracovat s Panthery a Chevroletem, doufám, že v budoucnu budeme spolu pokračovat.“

BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.