Osmé místo obsadil Tomáš Enge v závěrečném závodu sezony IRL v Kalifornii osmé místo, když v průběhu bitvy na 200 kol ukázal stejnou rychlost jako lídři závodu.
V celkovém pořadí šampionátu patří Engemu v premiérové sezoně 16. místo, v hodnocení nováčků skončil i přes vynechání tří závodů druhý.
California Speedway ukončila letošní sezonu IRL a diváci viděli mimořádně napínavý závod. Enge do něj odstartoval z 11. místa, ale rychle postupoval vpřed a v 18. kole už byl pátý. Bez problémů držel tempo vedoucí skupiny, cestu za možným nejlepším umístěním v IRL mu však zkomplikovala penalizace za překročení rychlosti v boxech u druhé zastávky v 83. kole. Enge vykonal penalizaci průjezdem boxy v 88. kole, na trať se vrátil těsně před vedoucím mužem závodu Dariem Franchittim. Postupně mu dokázal malinko poodjet a udržel se tak ve stejném kole jako první jezdec, což bylo nesmírně důležité kvůli žluté fázi, která nastala v poslední čtvrtině závodu. Enge se po restartu dokázal propracovat vpřed, pak těsně před ním havarovali Jacques Lazier a Danica Patrick, český jezdec se jim naštěstí dokázal vyhnout a po předjetí Helia Castronevese skončil osmý.
Tomáš Enge: „Dnes jsem měl štěstí, ale byla to skvělá jízda. Kvůli všem členům Rockstar týmu jsem rád, že jsme mohli dokončit závod. Samozřejmě jsme chtěli dojet lépe a věděli jsme, že dnes budeme silní. Měli jsme smůlu na penalizaci, ale pak zase štěstí, že jsme se udrželi ve stejném kole jako lídr. K nehodě (Laziera s Patrickovou) došlo přímo přede mnou a měl jsem štěstí, že jsem se jim dokázal vyhnout. Viděl jsem kontakt a pak jsem se díval na cestu před sebe, ale viděl jsem jenom dým. Bylo skvělé, že jsem v letošní sezoně mohl spolupracovat s Panthery a Chevroletem, doufám, že v budoucnu budeme spolu pokračovat.“
BPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?