Osmé místo obsadil Tomáš Enge v závěrečném závodu sezony IRL v Kalifornii osmé místo, když v průběhu bitvy na 200 kol ukázal stejnou rychlost jako lídři závodu.
V celkovém pořadí šampionátu patří Engemu v premiérové sezoně 16. místo, v hodnocení nováčků skončil i přes vynechání tří závodů druhý.
California Speedway ukončila letošní sezonu IRL a diváci viděli mimořádně napínavý závod. Enge do něj odstartoval z 11. místa, ale rychle postupoval vpřed a v 18. kole už byl pátý. Bez problémů držel tempo vedoucí skupiny, cestu za možným nejlepším umístěním v IRL mu však zkomplikovala penalizace za překročení rychlosti v boxech u druhé zastávky v 83. kole. Enge vykonal penalizaci průjezdem boxy v 88. kole, na trať se vrátil těsně před vedoucím mužem závodu Dariem Franchittim. Postupně mu dokázal malinko poodjet a udržel se tak ve stejném kole jako první jezdec, což bylo nesmírně důležité kvůli žluté fázi, která nastala v poslední čtvrtině závodu. Enge se po restartu dokázal propracovat vpřed, pak těsně před ním havarovali Jacques Lazier a Danica Patrick, český jezdec se jim naštěstí dokázal vyhnout a po předjetí Helia Castronevese skončil osmý.
Tomáš Enge: „Dnes jsem měl štěstí, ale byla to skvělá jízda. Kvůli všem členům Rockstar týmu jsem rád, že jsme mohli dokončit závod. Samozřejmě jsme chtěli dojet lépe a věděli jsme, že dnes budeme silní. Měli jsme smůlu na penalizaci, ale pak zase štěstí, že jsme se udrželi ve stejném kole jako lídr. K nehodě (Laziera s Patrickovou) došlo přímo přede mnou a měl jsem štěstí, že jsem se jim dokázal vyhnout. Viděl jsem kontakt a pak jsem se díval na cestu před sebe, ale viděl jsem jenom dým. Bylo skvělé, že jsem v letošní sezoně mohl spolupracovat s Panthery a Chevroletem, doufám, že v budoucnu budeme spolu pokračovat.“
BPA sport marketing, a.s.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?