Enge v závěru sezony dojel do cíle osmý

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
ar1 17. října 2005 13:15
Sdílej:

Osmé místo obsadil Tomáš Enge v závěrečném závodu sezony IRL v Kalifornii osmé místo, když v průběhu bitvy na 200 kol ukázal stejnou rychlost jako lídři závodu.

V celkovém pořadí šampionátu patří Engemu v premiérové sezoně 16. místo, v hodnocení nováčků skončil i přes vynechání tří závodů druhý.

California Speedway ukončila letošní sezonu IRL a diváci viděli mimořádně napínavý závod. Enge do něj odstartoval z 11. místa, ale rychle postupoval vpřed a v 18. kole už byl pátý. Bez problémů držel tempo vedoucí skupiny, cestu za možným nejlepším umístěním v IRL mu však zkomplikovala penalizace za překročení rychlosti v boxech u druhé zastávky v 83. kole. Enge vykonal penalizaci průjezdem boxy v 88. kole, na trať se vrátil těsně před vedoucím mužem závodu Dariem Franchittim. Postupně mu dokázal malinko poodjet a udržel se tak ve stejném kole jako první jezdec, což bylo nesmírně důležité kvůli žluté fázi, která nastala v poslední čtvrtině závodu. Enge se po restartu dokázal propracovat vpřed, pak těsně před ním havarovali Jacques Lazier a Danica Patrick, český jezdec se jim naštěstí dokázal vyhnout a po předjetí Helia Castronevese skončil osmý.

Tomáš Enge: „Dnes jsem měl štěstí, ale byla to skvělá jízda. Kvůli všem členům Rockstar týmu jsem rád, že jsme mohli dokončit závod. Samozřejmě jsme chtěli dojet lépe a věděli jsme, že dnes budeme silní. Měli jsme smůlu na penalizaci, ale pak zase štěstí, že jsme se udrželi ve stejném kole jako lídr. K nehodě (Laziera s Patrickovou) došlo přímo přede mnou a měl jsem štěstí, že jsem se jim dokázal vyhnout. Viděl jsem kontakt a pak jsem se díval na cestu před sebe, ale viděl jsem jenom dým. Bylo skvělé, že jsem v letošní sezoně mohl spolupracovat s Panthery a Chevroletem, doufám, že v budoucnu budeme spolu pokračovat.“

BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.