Fontana: Franchitti letos 2x vítězem

Franchitti, Dario
Franchitti, Dario, foto: IndyCar Media
ar1 17. října 2005 12:42
Sdílej:

Dario Franchitti letos podruhé triumfoval, tentokrát v závěru sezony, kdy společně s Tony Kanaanem vybojovali pro tým poslední letošní "double".

Dario Franchitti se v posledním závodě sezony střetl v samotném závěru se svým týmovým kolegou Tony Kanaanem o své druhé letošní prvenství, které vybojoval s rozdílem pouhých 0.1117s. Tony Kanaan si opět na své konto připsal TOP 2 umístění. Franchitti také podruhé zvítězil na trati delší než 1,33 míle. Tým Andretti Green Racing letos vyhrál jedenáctkrát.

Pro třetí pozici si pod šachovnicový praporek přijel Vitor Meira s vozem týmu Rahal Lettermann Racing a čtvrtý v pořadí skončil Scott Sharp (Delphi Fernandez Racing).

Závod ve Fontaně byl napínavou podívanou od samotného začátku až do konce. Nechyběly nehody, technické potíže, kuriozity a také zranění.

Kuriozitou bylo přepadené hledí přilby Bryana Herty do zadu, díky čemuž byla zavedena žlutá fáze. Zranění přišlo při nehodě A.J. Foyta IV, který byl převezen do Medical Centre a také zranění nohy mechanika stáje Vision Racing, kterého při zastávce v boxech trefil Ed Carpenter.

Velmi dobře jeli tentokrát oba jezdci týmu Panther Racing. Tomas Scheckter dokonce tak, že za nejdelší vedení v závodě obdržel ještě o bod navíc. Tomáš Enge se držel poměrně dost dlouho i na páté pozici, stále ale zůstává špatnou vizitkou týmu práce mechaniků Panther Racing při zastávkách v boxech. Scheckter nakonec dojel sedmý a Enge osmý.

Letošní mistr IndyCar Series Dan Wheldon přes své potíže ze začátku závodu s nastavením nakonec dokončil závod na šesté pozici. Castroneves dojel do cíle devátý, nutno dodat, že se mu v posledním závodě sezony velmi nedařilo. První desítku doplnil Scott Dixon, vítěz závodu ve Watkins Glen.

Foto: IndyCar Media 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?