Dario Franchitti letos podruhé triumfoval, tentokrát v závěru sezony, kdy společně s Tony Kanaanem vybojovali pro tým poslední letošní "double".
Dario Franchitti se v posledním závodě sezony střetl v samotném závěru se svým týmovým kolegou Tony Kanaanem o své druhé letošní prvenství, které vybojoval s rozdílem pouhých 0.1117s. Tony Kanaan si opět na své konto připsal TOP 2 umístění. Franchitti také podruhé zvítězil na trati delší než 1,33 míle. Tým Andretti Green Racing letos vyhrál jedenáctkrát.
Pro třetí pozici si pod šachovnicový praporek přijel Vitor Meira s vozem týmu Rahal Lettermann Racing a čtvrtý v pořadí skončil Scott Sharp (Delphi Fernandez Racing).
Závod ve Fontaně byl napínavou podívanou od samotného začátku až do konce. Nechyběly nehody, technické potíže, kuriozity a také zranění.
Kuriozitou bylo přepadené hledí přilby Bryana Herty do zadu, díky čemuž byla zavedena žlutá fáze. Zranění přišlo při nehodě A.J. Foyta IV, který byl převezen do Medical Centre a také zranění nohy mechanika stáje Vision Racing, kterého při zastávce v boxech trefil Ed Carpenter.
Velmi dobře jeli tentokrát oba jezdci týmu Panther Racing. Tomas Scheckter dokonce tak, že za nejdelší vedení v závodě obdržel ještě o bod navíc. Tomáš Enge se držel poměrně dost dlouho i na páté pozici, stále ale zůstává špatnou vizitkou týmu práce mechaniků Panther Racing při zastávkách v boxech. Scheckter nakonec dojel sedmý a Enge osmý.
Letošní mistr IndyCar Series Dan Wheldon přes své potíže ze začátku závodu s nastavením nakonec dokončil závod na šesté pozici. Castroneves dojel do cíle devátý, nutno dodat, že se mu v posledním závodě sezony velmi nedařilo. První desítku doplnil Scott Dixon, vítěz závodu ve Watkins Glen.
Foto: IndyCar Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.