Dario Franchitti letos podruhé triumfoval, tentokrát v závěru sezony, kdy společně s Tony Kanaanem vybojovali pro tým poslední letošní "double".
Dario Franchitti se v posledním závodě sezony střetl v samotném závěru se svým týmovým kolegou Tony Kanaanem o své druhé letošní prvenství, které vybojoval s rozdílem pouhých 0.1117s. Tony Kanaan si opět na své konto připsal TOP 2 umístění. Franchitti také podruhé zvítězil na trati delší než 1,33 míle. Tým Andretti Green Racing letos vyhrál jedenáctkrát.
Pro třetí pozici si pod šachovnicový praporek přijel Vitor Meira s vozem týmu Rahal Lettermann Racing a čtvrtý v pořadí skončil Scott Sharp (Delphi Fernandez Racing).
Závod ve Fontaně byl napínavou podívanou od samotného začátku až do konce. Nechyběly nehody, technické potíže, kuriozity a také zranění.
Kuriozitou bylo přepadené hledí přilby Bryana Herty do zadu, díky čemuž byla zavedena žlutá fáze. Zranění přišlo při nehodě A.J. Foyta IV, který byl převezen do Medical Centre a také zranění nohy mechanika stáje Vision Racing, kterého při zastávce v boxech trefil Ed Carpenter.
Velmi dobře jeli tentokrát oba jezdci týmu Panther Racing. Tomas Scheckter dokonce tak, že za nejdelší vedení v závodě obdržel ještě o bod navíc. Tomáš Enge se držel poměrně dost dlouho i na páté pozici, stále ale zůstává špatnou vizitkou týmu práce mechaniků Panther Racing při zastávkách v boxech. Scheckter nakonec dojel sedmý a Enge osmý.
Letošní mistr IndyCar Series Dan Wheldon přes své potíže ze začátku závodu s nastavením nakonec dokončil závod na šesté pozici. Castroneves dojel do cíle devátý, nutno dodat, že se mu v posledním závodě sezony velmi nedařilo. První desítku doplnil Scott Dixon, vítěz závodu ve Watkins Glen.
Foto: IndyCar Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?