Fontana - kvalifikace: Dario Franchitti vybojoval v závěru sezony své první letošní Pole position. Tomas Scheckter odstartuje druhý první řady.
Dario Franchitti se při poslední kvalifikaci letošní sezony dočkal prvního Pole position, když si s časem 32.8171 zajistil nejlepší startovní pozici. Své skvělé časy nakonec potvrdil Tomas Scheckter, jenž o 0,0744 zaostal za Franchittim.
"Jsme spokojeni s autem a jízdou," říká Franchitti. "Je to také trochu štěstáí, ale věděli jsme, že máme dobré auto po celou první část víkendu. Večer ještě musíme něco upravit na uatě, ale jinak je fajn. Zdejší trať je víc osobní výzvou než fyzickou a 400 mil je jasnou výzvou."
Rozhodně Franchitti příjímá výzvu od Schecktera, který odstartuje letos již popáté z první řady a mezi dalšími, kteří budou chtít co nejdříve prorazit dopředu budou i Sam Hornish jr. a Danica Patrick. Franchitti ztrácí na Hornishe jr. 34 bodů.
"Dobrá jízda pro chlapy z Pennzoilu," říká Scheckter. "Je to vše, čeho jsme mohli dosáhnout. Tento závod je velmi důležitý pro náš tým, pro Chevrolet a pro každého z nás. Je mi velmi líto, že Chevrolet opoští závodní tratě právě proto, protože nám letos tolik pomohl."
Sam Hornish jr. odstartuje třetí a Danica Patrick čtvrtá. Za ní z 5. pozice odstartuje Buddy Rice a šestý vypálí do závodu Helio Castroneves. Novému šampiónu na startu Danu Wheldonovi patří až šestá pozice.
Tomáš Enge nedokázal udržet nasazené tempo z prvních dvou tréninků a pohoršil se o šest pozic. Odstartuje tedy až jedenáctý.
Přímý přenos začíná dnes ve 21,35 na TV Galaxie Sport a závod startuje 21,45 SEČ.
Foto: IndyCar Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.