Fontana - kvalifikace: Dario Franchitti vybojoval v závěru sezony své první letošní Pole position. Tomas Scheckter odstartuje druhý první řady.
Dario Franchitti se při poslední kvalifikaci letošní sezony dočkal prvního Pole position, když si s časem 32.8171 zajistil nejlepší startovní pozici. Své skvělé časy nakonec potvrdil Tomas Scheckter, jenž o 0,0744 zaostal za Franchittim.
"Jsme spokojeni s autem a jízdou," říká Franchitti. "Je to také trochu štěstáí, ale věděli jsme, že máme dobré auto po celou první část víkendu. Večer ještě musíme něco upravit na uatě, ale jinak je fajn. Zdejší trať je víc osobní výzvou než fyzickou a 400 mil je jasnou výzvou."
Rozhodně Franchitti příjímá výzvu od Schecktera, který odstartuje letos již popáté z první řady a mezi dalšími, kteří budou chtít co nejdříve prorazit dopředu budou i Sam Hornish jr. a Danica Patrick. Franchitti ztrácí na Hornishe jr. 34 bodů.
"Dobrá jízda pro chlapy z Pennzoilu," říká Scheckter. "Je to vše, čeho jsme mohli dosáhnout. Tento závod je velmi důležitý pro náš tým, pro Chevrolet a pro každého z nás. Je mi velmi líto, že Chevrolet opoští závodní tratě právě proto, protože nám letos tolik pomohl."
Sam Hornish jr. odstartuje třetí a Danica Patrick čtvrtá. Za ní z 5. pozice odstartuje Buddy Rice a šestý vypálí do závodu Helio Castroneves. Novému šampiónu na startu Danu Wheldonovi patří až šestá pozice.
Tomáš Enge nedokázal udržet nasazené tempo z prvních dvou tréninků a pohoršil se o šest pozic. Odstartuje tedy až jedenáctý.
Přímý přenos začíná dnes ve 21,35 na TV Galaxie Sport a závod startuje 21,45 SEČ.
Foto: IndyCar Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?