Fontana - 1. trénink: Dan Wheldon i po zisku titulu šampióna IndyCar Series nepolevil a vyhrál první trénink na nedělní závod.
Dvoumílový D-ovál ve Fontaně hostí poslední závod letošní sezony IndyCar Series. Poslední závodní víkend nejlépe jakoby symbolicky odtsartoval nový mistr 2005 nejrychlejším časem a průměrnou rychlostí. S nepatrným rozdílem druhý čas a další nejrychlejší rychlosti dosáhl Tony Kanaan, díky čemuž Andretti Green Racing se těší z z double.
Skvěle zajeli oba jezdci týmu Panther Racing, když Tomas Scheckter zajel třetí čas a Tomáš Enge pátý. Mezi oba jezdce Pantheru se vtěsnal další jezdec AGR Dario Franchitti.
Tomáš Enge si na tento závod věří, proto je dobré tohoto jeho výsledku. Snad to značí dobrou formu jak celého týmu, tak obou Tomů.
Danica Patrick překvapila v letošní sezoně nejednou, ani v posledním závodě v první jízdě nenechala svoji pověst rychlě američanky v pochybách. Skončila šestá.
Na 18. pozici se umístil nový jezdec startovního pole pro letošní sezonu, nikoli však nový pro seriál IndyCar Series. Je jím Brazilec Thiago Medeiros, který vstoupil pro poslední závod do služeb týmu Dreyer & Reinbold Racing. Pojede společně s Rogerem Yasugawou, který skončil poslední.
Foto: Dan Wheldon
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?