Fontana - 1. trénink: Dan Wheldon i po zisku titulu šampióna IndyCar Series nepolevil a vyhrál první trénink na nedělní závod.
Dvoumílový D-ovál ve Fontaně hostí poslední závod letošní sezony IndyCar Series. Poslední závodní víkend nejlépe jakoby symbolicky odtsartoval nový mistr 2005 nejrychlejším časem a průměrnou rychlostí. S nepatrným rozdílem druhý čas a další nejrychlejší rychlosti dosáhl Tony Kanaan, díky čemuž Andretti Green Racing se těší z z double.
Skvěle zajeli oba jezdci týmu Panther Racing, když Tomas Scheckter zajel třetí čas a Tomáš Enge pátý. Mezi oba jezdce Pantheru se vtěsnal další jezdec AGR Dario Franchitti.
Tomáš Enge si na tento závod věří, proto je dobré tohoto jeho výsledku. Snad to značí dobrou formu jak celého týmu, tak obou Tomů.
Danica Patrick překvapila v letošní sezoně nejednou, ani v posledním závodě v první jízdě nenechala svoji pověst rychlě američanky v pochybách. Skončila šestá.
Na 18. pozici se umístil nový jezdec startovního pole pro letošní sezonu, nikoli však nový pro seriál IndyCar Series. Je jím Brazilec Thiago Medeiros, který vstoupil pro poslední závod do služeb týmu Dreyer & Reinbold Racing. Pojede společně s Rogerem Yasugawou, který skončil poslední.
Foto: Dan Wheldon
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.