Společnost Elan Motorsports Technologies se dohodla s majiteli šampionátu Kevinem Kalkhovenem, Jerrym Forsythem a Paulem Gentilozzim na přípravě nového šasi.
EMT uspělo v konkurenci dalších šesti nabídek a bude výhradním dodavatelem. Společnost patří známému Donu Panozovi, jenž se angažuje v americkém motorsportu a kromě vozu GT Panoz Esperante se setkáváme v konkurenčním šampionátu IRL IndyCar s Panozem, coby formulovým vozem.
Nový Panoz DP01 nahradí stávající Loly a budou ho mít k dispozici všechny stáje pro sezonu 2007. Šasi bude osazeno vylepšeným turbomotorem Ford Cosworth s výkonem 775 koní a vybaveno modernější aerodynamikou i technologiemi. DP01 bude širší a kratší a je koncipován hlavně pro přirozené a městské okruhy.
Koncepce vozu tohoto šampionátu však zůstane zachována, tedy i nadále budou hrát stěžejní roli schopnosti pilotů.
Foto: Champ Car
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?