Jarek Janiš sváděl v předposledním závodu italského šampionátu F3000 v Monze strhující souboj s Lucou Filippim, nakonec se musel spokojit s druhým místem za čerstvým šampionem.
Český jezdec byl nejrychlejší v pátečním volném tréninku i sobotní kvalifikaci a rovněž po startu závodu udával tempo. Brzo bylo jasné, že o vítězství se porve s vedoucím jezdcem šampionátu Filippim, který po třetině závodu začal na Janiše dorážet, ostatní jezdci jeli už s odstupem. Souboj vedoucích jezdců se divákům musel líbit, oba jeli nadoraz a nedarovali si ani centimetr prostoru. Janiš se nakonec musel sklonit před soupeřem, který dnes získal mistrovskou definitivu, ale stříbrnou pozicí si upevnil druhé místo v šampionátu.
Jarek Janiš: „Druhé místo není špatné, ale pochopitelně jsem zklamaný, když jsme byli od pátku každý den nejrychlejší. Měl jsem dobrý start a dokázal si vybudovat menší náskok, ale po asi deseti kolech se začaly zadní gumy přehřívat. Neměl jsem ideální trakci a Filippi se na mě dotáhnul. Byl to hodně zajímavý souboj, dostali jsme se i do trávy, z tohoto pohledu jsem si závod užil. Situace se zadními pneumatikami se bohužel zhoršovala a v závěru jsem už na něj nemohl zaútočit.“
F3000 Italia - Monza, Itálie (7. závod)Jarek Janiš, ma-con Charouz JuniorPoz.JezdecTýmČas
1
Luca FilippiFMS20 kol v čase 34’01”4122Jarek Janisma-con Charouz Junior+ 1”9173Rocha TukaDurango+ 7”3384Maro EngelDurango+ 7”8255Giacomo RicciAstromega+ 11”4436Toni VilanderGP Racing+ 20”5717Giacomo PicciniSighinolfi+ 32”7108Bernhard AuingerSighinolfi+ 33”6869Alex CiompiFMS+ 45”61810Juan CaceresGP Racing+ 51”09311Stefano GattusoVanni/Traini+ 52”08412Glauco SolieriMotori di Carlotta+ 1’02”519SOBOTA 24.9.2005 - souhrn kvalifikací Poz.JezdecTýmČas1Jarek Janisma-con Charouz Junior1’39”2662Luca FilippiFMS1’39”4403Giacomo RicciAstromega1’39”5394Alex CiompiFMS1’39”8695Christiano Rocha TukaDurango1’40”1006Toni VilanderGP Racing1’40”1417Maro EngelDurango1’40”1848Juan CaceresGP Racing1’40”4069Stefano GattusoVanni/Traini1’40”97310Bernhard AuingerSighinolfi1’41”06211Glauco SolieriMotori di Carlotta1’41”72412Luca di CienzoEuronova1’42”24613Giuseppe ChiminelliEuronova1’44”246SOBOTA 24.9.2005 - kvalifikace 2Poz.JezdecTýmČas1Toni VilanderGP Racing1’40”2672Giacomo RicciAstromega1’40”4263Jarek Janisma-con Charouz Junior1’40”4844Juan CaceresGP Racing1’40”5905Christiano Rocha TukaDurango1’40”6946Alex CiompiFMS1’41”1127Maro EngelDurango1’41”2358Luca FilippiFMS1’41”3029Bernhard AuingerSighinolfi1’41”59510Stefano GattusoVanni/Traini1’41”88811Luca di CienzoEuronova1’42”42412Glauco SolieriMotori di Carlotta1’42”77813Giacomo PicciniSighinolfi1’44”96814Giuseppe ChiminelliEuronova1’45”380SOBOTA 24.9.2005 - kvalifikace 1Poz.JezdecTýmČas1Jarek Janisma-con Charouz Junior1’39”2662Luca FilippiFMS1’39”4403Giacomo RicciAstromega1’39”5394Alex CiompiFMS1’39”8695Christiano Rocha TukaDurango1’40”1006Toni VilanderGP Racing1’40”1417Maro EngelDurango1’40”1848Juan CaceresGP Racing1’40”4069Stefano GattusoVanni/Traini1’40”97310Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.