Jarek Janiš sváděl v předposledním závodu italského šampionátu F3000 v Monze strhující souboj s Lucou Filippim, nakonec se musel spokojit s druhým místem za čerstvým šampionem.
Český jezdec byl nejrychlejší v pátečním volném tréninku i sobotní kvalifikaci a rovněž po startu závodu udával tempo. Brzo bylo jasné, že o vítězství se porve s vedoucím jezdcem šampionátu Filippim, který po třetině závodu začal na Janiše dorážet, ostatní jezdci jeli už s odstupem. Souboj vedoucích jezdců se divákům musel líbit, oba jeli nadoraz a nedarovali si ani centimetr prostoru. Janiš se nakonec musel sklonit před soupeřem, který dnes získal mistrovskou definitivu, ale stříbrnou pozicí si upevnil druhé místo v šampionátu.
Jarek Janiš: „Druhé místo není špatné, ale pochopitelně jsem zklamaný, když jsme byli od pátku každý den nejrychlejší. Měl jsem dobrý start a dokázal si vybudovat menší náskok, ale po asi deseti kolech se začaly zadní gumy přehřívat. Neměl jsem ideální trakci a Filippi se na mě dotáhnul. Byl to hodně zajímavý souboj, dostali jsme se i do trávy, z tohoto pohledu jsem si závod užil. Situace se zadními pneumatikami se bohužel zhoršovala a v závěru jsem už na něj nemohl zaútočit.“
F3000 Italia - Monza, Itálie (7. závod)Jarek Janiš, ma-con Charouz JuniorPoz.JezdecTýmČas
1
Luca FilippiFMS20 kol v čase 34’01”4122Jarek Janisma-con Charouz Junior+ 1”9173Rocha TukaDurango+ 7”3384Maro EngelDurango+ 7”8255Giacomo RicciAstromega+ 11”4436Toni VilanderGP Racing+ 20”5717Giacomo PicciniSighinolfi+ 32”7108Bernhard AuingerSighinolfi+ 33”6869Alex CiompiFMS+ 45”61810Juan CaceresGP Racing+ 51”09311Stefano GattusoVanni/Traini+ 52”08412Glauco SolieriMotori di Carlotta+ 1’02”519SOBOTA 24.9.2005 - souhrn kvalifikací Poz.JezdecTýmČas1Jarek Janisma-con Charouz Junior1’39”2662Luca FilippiFMS1’39”4403Giacomo RicciAstromega1’39”5394Alex CiompiFMS1’39”8695Christiano Rocha TukaDurango1’40”1006Toni VilanderGP Racing1’40”1417Maro EngelDurango1’40”1848Juan CaceresGP Racing1’40”4069Stefano GattusoVanni/Traini1’40”97310Bernhard AuingerSighinolfi1’41”06211Glauco SolieriMotori di Carlotta1’41”72412Luca di CienzoEuronova1’42”24613Giuseppe ChiminelliEuronova1’44”246SOBOTA 24.9.2005 - kvalifikace 2Poz.JezdecTýmČas1Toni VilanderGP Racing1’40”2672Giacomo RicciAstromega1’40”4263Jarek Janisma-con Charouz Junior1’40”4844Juan CaceresGP Racing1’40”5905Christiano Rocha TukaDurango1’40”6946Alex CiompiFMS1’41”1127Maro EngelDurango1’41”2358Luca FilippiFMS1’41”3029Bernhard AuingerSighinolfi1’41”59510Stefano GattusoVanni/Traini1’41”88811Luca di CienzoEuronova1’42”42412Glauco SolieriMotori di Carlotta1’42”77813Giacomo PicciniSighinolfi1’44”96814Giuseppe ChiminelliEuronova1’45”380SOBOTA 24.9.2005 - kvalifikace 1Poz.JezdecTýmČas1Jarek Janisma-con Charouz Junior1’39”2662Luca FilippiFMS1’39”4403Giacomo RicciAstromega1’39”5394Alex CiompiFMS1’39”8695Christiano Rocha TukaDurango1’40”1006Toni VilanderGP Racing1’40”1417Maro EngelDurango1’40”1848Juan CaceresGP Racing1’40”4069Stefano GattusoVanni/Traini1’40”97310Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?