Společnost Hyundai Motor oznámila, že 25. května bude v jejím evropském výrobním závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) zahájena výroba nového modelu Hyundai i30.
Nový Hyundai i30 je nejnovější generací vozu, který značku zastupuje v segmentu C, a je dostupný jako Hatchback, Fastback a kombi. Od jeho uvedení na trh v roce 2007 prodal Hyundai v Evropě více než milion kusů i30. Model i30 byl první vůz značky Hyundai, který nesl předponu „i“. Byl to také první vůz, který nošovický závod HMMC vyrobil, když v listopadu 2008 zahajoval sériovou výrobu.
„Hyundai i30 je dlouhodobě jedním z našich nejoblíbenějších vozů v Evropě. Tento model pro Evropu má také ve všech ohledech evropský původ, od designu přes vývoj až po konečnou montáž. Jeho nejnovější verze přichází s řadou vylepšení, díky nimž můžeme našim zákazníkům, hledajícím stylový, bezpečný a spolehlivý vůz segmentu C, nabídnout ještě atraktivnější model,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt.
Nový Hyundai i30Nový Hyundai i30 přichází s modernizovaným designem a novými funkcemi v oblasti konektivity. Poprvé je na přání k dispozici 48V částečně hybridní pohon. Další novinkou je stupeň výbavy N Line se sportovním vzhledem i pro verzi i30 Kombi.
Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)Vysokokapacitní závod HMMC s technicky vyspělým výrobním zařízením zahájil výrobu v listopadu 2008. Se svými 3.300 zaměstnanci disponuje kapacitou výroby až 1.500 vozů denně a více než 300.000 automobilů ročně. Nošovický závod oslavil v loňském roce výrobu svého celkově již třímiliontého vozu, jímž byl Hyundai i30 N. Příležitostí k oslavě byla také výroba miliontého vozu Tucson. Automobily z HMMC se prodávají ve více než 70 zemích na pěti kontinentech.
HMMC vyrábí kromě nových modelů i30 Hatchback, Fastback a kombi také modely i30 N, Kona Electric a Tucson. Kompletní produktová řada je mladší než dva roky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?