Prodej aut v Česku klesl. Překvapivě si ale jedna značka polepšila

ČTK / AutoRoad.cz, 4. dubna 2019, 15:53 Google+

Prodej nových osobních aut v tuzemsku v letošním 1. čtvrtletí klesl meziročně o 12 procent na 59.616 vozů. Největší zájem byl o vozy SUV, které měly podíl téměř 31 procent. Dominovaly vozy s benzínovým motorem, podíl dieselových vozů klesl o čtyři procentní body pod 28 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Domácí Škoda Auto prodala 20.586 aut, což je pokles o devět procent a znamená to podíl 34,5 procenta. Podobně klesl prodej Volkswagenu na 5715 aut a Dacia naopak rostla o dvě procenta na 4008 prodaných vozů. Na dalších místech skončily značky Hyundai a Peugeot.

Celkem 72 procent osobních aut nakoupily firmy a zbytek soukromé osoby. Podíl benzínových vozů stoupl o pět procentních bodů na 70 procent. Zbytek vedle nafty připadá na LPG, CNG a elektrické vozy. Hybridů se prodalo celkem 1416 kusů, což je meziroční nárůst o 74 procent.

img-responsive

Nejprodávanějším vozem zůstává Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia (5533), Fabia, Rapid, Karoq a Hyundai i30. Následují Škoda Superb, Dacia Duster a Škoda Kodiaq.

Společnost PwC odhadla na základě dosavadního vývoje a stavu ekonomiky počet registrovaných aut v letošním roce na 255.000 vozů, což je o 10.000 aut méně, než předpovídala na začátku roku. Zároveň by to byl meziroční pokles o 2,5 procenta. Podle tajemníka svazu Josefa Pokorného může být konečné číslo ještě nižší. Důvodem je očekávané zpomalení ekonomiky, rizika v rámci EU, tedy zejména vývoj kurzu eura nebo brexit, i slábnoucí dopad nové metodiky měření emisí WLTP.

Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil o desetinu na 5029 vozů. První je Peugeot se 792 prodanými vozy. Druhý je Volkswagen, který prodal o jeden vůz méně, a třetí je Fiat s prodejem 555 vozů. Nejoblíbenějšími modely byly Peugeot Boxer, Renault Master a Fiat Ducato. Naftové vozy měly podíl 90 procent.

Počet registrovaných nákladních aut se zvýšil o 4,4 procenta na 2388 vozů. Nejprodávanější Scania prodala 452 aut, MAN 449 vozů a Mercedes Benz 415 vozů. Vedou tahače s podílem přes 55 procent.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Prodej autobusů se zvýšil o osm procent na 194 vozidel. Nejvíce prodala domácí značka Iveco Bus (63 autobusů). Druhý je rovněž tuzemský SOR (38) a třetí Solaris (25). Největší zájem byl o městské autobusy, které tvořily 45 procent trhu.

Poptávka po motocyklech vzrostla o 37 procent na 3401 strojů. První Honda prodala 599 motocyklů, následuje KTM s 300 prodanými motocykly a CF Moto s prodejem 298 strojů.

Vytisknout

Diskuze: Prodej aut v Česku klesl. Překvapivě si ale jedna značka polepšila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Škoda Auto zprovoznila veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra v Mladé Boleslavi

Škoda zprovoznila veřejné rychlonabíjecí stanice v Mladé Boleslavi, využít je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud