Společnost Uber je dnes dobře známá prakticky po celém světě, ještě před necelým desetiletím to však byl pouze jeden ze začínajících projektů, který mohl skončit jakkoliv. Legendární cyklista Lance Armstrong však do Uberu investoval 100 tisíc dolarů, ze kterých získal 20 milionů dolarů. A to ho zřejmě po provalení jeho dopingového skandálu zachránilo před krachem.
Když v roce 2013 cyklista Lance Armstrong přiznal své dopingové podvody během závodů Tour de France, odstartoval tak obrovský skandál, který ho vyšel pořádně draho. Před pádem na úplné dno, tedy alespoň finanční, ho však zachránil Uber. Jak přiznal v rozhovoru pro CNBC, jeho investice „byla až moc dobrá, než aby to byla pravda" a současně "zachránila jeho rodinu," jak citoval web The Drive, který na působivou investici upozornil.
V roce 2009 totiž Lance Armstrong vložil 100 000 dolarů, dnes necelých 2,3 milionu korun, do investiční společnosti Lowercase Capital, v jejímž čele stál Chris Sacca, jak poznamenává CNBC. A právě tato investiční společnost se rozhodla vsadit na Uber, který tou dobou startoval a byl oceněn na cca 3.7 milionu dolarů. Armstrong přitom CNBC přiznal, že neměl nejmenší ponětí, že Lowercase bude investovat právě do Uberu.
Nicméně rozhodnutí investiční společnosti se nakonec ukázalo být jako správné. Uber se na trhu ujal a velice rychle se rozšířil do celého světa, kde se rychle osvědčil jako zajímavá, výhodná a spolehlivá alternativa k taxi-službám. Navíc se Uberu podařilo prosadit i v konkurenci, která se objevila brzy po jeho nástupu.
V současnosti měl Uber zprostředkovat již přes 10 miliard přeprav po celém světě a jeho hodnota měla podle řady bank překonat hodnotu 10 miliard dolarů. Podle agentury Bloomberg, jejíž anonymní zdroj by měl znát výkony těchto fondů, tak investiční společnost Lowercase zhodnotila původní vklad cca 250-krát až 300-krát.
Armstrongova investice tak mohla klidně vydělat až 30 milionů dolarů, ovšem v úvahu je potřeba vzít ještě různé poplatky, atd. Podle webu Bloomberg si tak Armstrong mohl nakonec přilepšit okolo 20 milionů dolarů, tedy dnes cca 454,6 milionů korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.