Společnost Uber je dnes dobře známá prakticky po celém světě, ještě před necelým desetiletím to však byl pouze jeden ze začínajících projektů, který mohl skončit jakkoliv. Legendární cyklista Lance Armstrong však do Uberu investoval 100 tisíc dolarů, ze kterých získal 20 milionů dolarů. A to ho zřejmě po provalení jeho dopingového skandálu zachránilo před krachem.
Když v roce 2013 cyklista Lance Armstrong přiznal své dopingové podvody během závodů Tour de France, odstartoval tak obrovský skandál, který ho vyšel pořádně draho. Před pádem na úplné dno, tedy alespoň finanční, ho však zachránil Uber. Jak přiznal v rozhovoru pro CNBC, jeho investice „byla až moc dobrá, než aby to byla pravda" a současně "zachránila jeho rodinu," jak citoval web The Drive, který na působivou investici upozornil.
V roce 2009 totiž Lance Armstrong vložil 100 000 dolarů, dnes necelých 2,3 milionu korun, do investiční společnosti Lowercase Capital, v jejímž čele stál Chris Sacca, jak poznamenává CNBC. A právě tato investiční společnost se rozhodla vsadit na Uber, který tou dobou startoval a byl oceněn na cca 3.7 milionu dolarů. Armstrong přitom CNBC přiznal, že neměl nejmenší ponětí, že Lowercase bude investovat právě do Uberu.
Nicméně rozhodnutí investiční společnosti se nakonec ukázalo být jako správné. Uber se na trhu ujal a velice rychle se rozšířil do celého světa, kde se rychle osvědčil jako zajímavá, výhodná a spolehlivá alternativa k taxi-službám. Navíc se Uberu podařilo prosadit i v konkurenci, která se objevila brzy po jeho nástupu.
V současnosti měl Uber zprostředkovat již přes 10 miliard přeprav po celém světě a jeho hodnota měla podle řady bank překonat hodnotu 10 miliard dolarů. Podle agentury Bloomberg, jejíž anonymní zdroj by měl znát výkony těchto fondů, tak investiční společnost Lowercase zhodnotila původní vklad cca 250-krát až 300-krát.
Armstrongova investice tak mohla klidně vydělat až 30 milionů dolarů, ovšem v úvahu je potřeba vzít ještě různé poplatky, atd. Podle webu Bloomberg si tak Armstrong mohl nakonec přilepšit okolo 20 milionů dolarů, tedy dnes cca 454,6 milionů korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?