Společnost Uber je dnes dobře známá prakticky po celém světě, ještě před necelým desetiletím to však byl pouze jeden ze začínajících projektů, který mohl skončit jakkoliv. Legendární cyklista Lance Armstrong však do Uberu investoval 100 tisíc dolarů, ze kterých získal 20 milionů dolarů. A to ho zřejmě po provalení jeho dopingového skandálu zachránilo před krachem.
Když v roce 2013 cyklista Lance Armstrong přiznal své dopingové podvody během závodů Tour de France, odstartoval tak obrovský skandál, který ho vyšel pořádně draho. Před pádem na úplné dno, tedy alespoň finanční, ho však zachránil Uber. Jak přiznal v rozhovoru pro CNBC, jeho investice „byla až moc dobrá, než aby to byla pravda" a současně "zachránila jeho rodinu," jak citoval web The Drive, který na působivou investici upozornil.
V roce 2009 totiž Lance Armstrong vložil 100 000 dolarů, dnes necelých 2,3 milionu korun, do investiční společnosti Lowercase Capital, v jejímž čele stál Chris Sacca, jak poznamenává CNBC. A právě tato investiční společnost se rozhodla vsadit na Uber, který tou dobou startoval a byl oceněn na cca 3.7 milionu dolarů. Armstrong přitom CNBC přiznal, že neměl nejmenší ponětí, že Lowercase bude investovat právě do Uberu.
Nicméně rozhodnutí investiční společnosti se nakonec ukázalo být jako správné. Uber se na trhu ujal a velice rychle se rozšířil do celého světa, kde se rychle osvědčil jako zajímavá, výhodná a spolehlivá alternativa k taxi-službám. Navíc se Uberu podařilo prosadit i v konkurenci, která se objevila brzy po jeho nástupu.
V současnosti měl Uber zprostředkovat již přes 10 miliard přeprav po celém světě a jeho hodnota měla podle řady bank překonat hodnotu 10 miliard dolarů. Podle agentury Bloomberg, jejíž anonymní zdroj by měl znát výkony těchto fondů, tak investiční společnost Lowercase zhodnotila původní vklad cca 250-krát až 300-krát.
Armstrongova investice tak mohla klidně vydělat až 30 milionů dolarů, ovšem v úvahu je potřeba vzít ještě různé poplatky, atd. Podle webu Bloomberg si tak Armstrong mohl nakonec přilepšit okolo 20 milionů dolarů, tedy dnes cca 454,6 milionů korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.