Zprávy analytiků byly pravdivé, přiznal Musk. Teslu dělily od krachu jen týdny

Elon Musk během rozhovoru pro Axios
Elon Musk během rozhovoru pro Axios, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. listopadu 2018 10:58
Sdílej:

Elon Musk v nedávném rozhovoru přiznal, že Tesla byla kvůli problémům spojeným s produkcí Modelu 3 jen několik týdnů od svého krachu. Většinu roku se sice tvářil, že Tesla žádným problémům čelit nemusí, ve skutečnosti však musel ve společnosti trávit sedm dní v týdnu a neopouštěl ji ani kvůli spánku.

V srpnu tohoto roku otiskl Washington Post rozhovor s Elonem Muskem, kde padla mimo jiné otázka na finanční situaci Tesly. „Docházejí nám peníze? Odpověď je ne," prohlásil tehdy Musk a většina jeho příznivců a investorů si nejspíš zhluboka oddychla. Skutečnost však byla poněkud jiná.

Jak ukázal nedávno zveřejněný rozhovor Muska pro pořad Axios běžící na HBO, nezdařený start produkce Modelu 3 a nekonečné snahy o odstranění problémů přivedly Teslu na hranici krachu. Podle Muska chybělo jen pár týdnů - přičemž pod slovem pár se ukrývá jednociferné číslo.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

„Jednoduše řečeno společnost finančně krvácela šíleným tempem," uvedl Musk. „A pokud bychom ty problémy nedokázali vyřešit v krátkém časovém období, skončili bychom. A vyřešit všechny ty problémy bylo extrémně náročné."

Analytici a nezávislí pozorovatelé již přitom více než před rokem varovali, že spuštění produkce Tesly Model 3 se zdá být unáhlené, jak připomíná web Jalopnik. Musk dost riskoval, výrazně svou společnost oslabil, přivedl ji téměř na hranu zániku a poté v ní musel trávit většinu svého času, aby ji zachránil.

Ani tak se však záchrana Tesly neobešla bez několika kontroverzních kroků. Připomenout můžeme například propuštění 9 % zaměstnanců, které se odehrálo v červnu tohoto roku. Dá se však předpokládat, že bez této oběti by už dnes společnost nemusela existovat.

Musk podle svých slov trávil v Tesle celý den a to sedm dní v týdnu. Domů nechodil ani spát - neustále cestoval po jednotlivých úsecích a snažil se přispět k odstranění potíží. Veškeré vypětí se pak zřejmě podepsalo i na jeho kontroverzních projevech na Twitteru, kdy označil jednoho ze záchranářů za pedofila a následně si zavařil u finanční komise svým prohlášením o převodu firmy do soukromého vlastnictví.

Jak v rozhovoru Musk přiznává, tohle období pro něj bylo velice náročným a současně i bolestivým. Nikdo by podle jeho slov neměl do práce investovat tolik času, jako on.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.