Elon Musk v nedávném rozhovoru přiznal, že Tesla byla kvůli problémům spojeným s produkcí Modelu 3 jen několik týdnů od svého krachu. Většinu roku se sice tvářil, že Tesla žádným problémům čelit nemusí, ve skutečnosti však musel ve společnosti trávit sedm dní v týdnu a neopouštěl ji ani kvůli spánku.
V srpnu tohoto roku otiskl Washington Post rozhovor s Elonem Muskem, kde padla mimo jiné otázka na finanční situaci Tesly. „Docházejí nám peníze? Odpověď je ne," prohlásil tehdy Musk a většina jeho příznivců a investorů si nejspíš zhluboka oddychla. Skutečnost však byla poněkud jiná.
Jak ukázal nedávno zveřejněný rozhovor Muska pro pořad Axios běžící na HBO, nezdařený start produkce Modelu 3 a nekonečné snahy o odstranění problémů přivedly Teslu na hranici krachu. Podle Muska chybělo jen pár týdnů - přičemž pod slovem pár se ukrývá jednociferné číslo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Jednoduše řečeno společnost finančně krvácela šíleným tempem," uvedl Musk. „A pokud bychom ty problémy nedokázali vyřešit v krátkém časovém období, skončili bychom. A vyřešit všechny ty problémy bylo extrémně náročné."
Analytici a nezávislí pozorovatelé již přitom více než před rokem varovali, že spuštění produkce Tesly Model 3 se zdá být unáhlené, jak připomíná web Jalopnik. Musk dost riskoval, výrazně svou společnost oslabil, přivedl ji téměř na hranu zániku a poté v ní musel trávit většinu svého času, aby ji zachránil.
Ani tak se však záchrana Tesly neobešla bez několika kontroverzních kroků. Připomenout můžeme například propuštění 9 % zaměstnanců, které se odehrálo v červnu tohoto roku. Dá se však předpokládat, že bez této oběti by už dnes společnost nemusela existovat.
Musk podle svých slov trávil v Tesle celý den a to sedm dní v týdnu. Domů nechodil ani spát - neustále cestoval po jednotlivých úsecích a snažil se přispět k odstranění potíží. Veškeré vypětí se pak zřejmě podepsalo i na jeho kontroverzních projevech na Twitteru, kdy označil jednoho ze záchranářů za pedofila a následně si zavařil u finanční komise svým prohlášením o převodu firmy do soukromého vlastnictví.
Jak v rozhovoru Musk přiznává, tohle období pro něj bylo velice náročným a současně i bolestivým. Nikdo by podle jeho slov neměl do práce investovat tolik času, jako on.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.