Elon Musk v nedávném rozhovoru přiznal, že Tesla byla kvůli problémům spojeným s produkcí Modelu 3 jen několik týdnů od svého krachu. Většinu roku se sice tvářil, že Tesla žádným problémům čelit nemusí, ve skutečnosti však musel ve společnosti trávit sedm dní v týdnu a neopouštěl ji ani kvůli spánku.
V srpnu tohoto roku otiskl Washington Post rozhovor s Elonem Muskem, kde padla mimo jiné otázka na finanční situaci Tesly. „Docházejí nám peníze? Odpověď je ne," prohlásil tehdy Musk a většina jeho příznivců a investorů si nejspíš zhluboka oddychla. Skutečnost však byla poněkud jiná.
Jak ukázal nedávno zveřejněný rozhovor Muska pro pořad Axios běžící na HBO, nezdařený start produkce Modelu 3 a nekonečné snahy o odstranění problémů přivedly Teslu na hranici krachu. Podle Muska chybělo jen pár týdnů - přičemž pod slovem pár se ukrývá jednociferné číslo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Jednoduše řečeno společnost finančně krvácela šíleným tempem," uvedl Musk. „A pokud bychom ty problémy nedokázali vyřešit v krátkém časovém období, skončili bychom. A vyřešit všechny ty problémy bylo extrémně náročné."
Analytici a nezávislí pozorovatelé již přitom více než před rokem varovali, že spuštění produkce Tesly Model 3 se zdá být unáhlené, jak připomíná web Jalopnik. Musk dost riskoval, výrazně svou společnost oslabil, přivedl ji téměř na hranu zániku a poté v ní musel trávit většinu svého času, aby ji zachránil.
Ani tak se však záchrana Tesly neobešla bez několika kontroverzních kroků. Připomenout můžeme například propuštění 9 % zaměstnanců, které se odehrálo v červnu tohoto roku. Dá se však předpokládat, že bez této oběti by už dnes společnost nemusela existovat.
Musk podle svých slov trávil v Tesle celý den a to sedm dní v týdnu. Domů nechodil ani spát - neustále cestoval po jednotlivých úsecích a snažil se přispět k odstranění potíží. Veškeré vypětí se pak zřejmě podepsalo i na jeho kontroverzních projevech na Twitteru, kdy označil jednoho ze záchranářů za pedofila a následně si zavařil u finanční komise svým prohlášením o převodu firmy do soukromého vlastnictví.
Jak v rozhovoru Musk přiznává, tohle období pro něj bylo velice náročným a současně i bolestivým. Nikdo by podle jeho slov neměl do práce investovat tolik času, jako on.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.