Začátkem minulého měsíce, tedy 1. září 2019, začala platit nová norma testování vozidel označovaná jako WLTP. To pro prodejce automobilů znamenalo řadu problémů, kvůli kterým musela být z nabídky stažena poměrně velká část modelů a různých motorizací. Že se zavedení WLTP projeví na prodejích bylo jasné každému, jak moc se ale ukázalo až teď.
Jak uvádí web Auto News Europe, pokles v registracích nových automobilů na německém trhu se během minulého měsíce vyšplhal na 31 %. Hlavním důvodem je přitom neoddiskutovatelně zavedení nové normy testování vozidel „Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure - WLTP," která začala platit počátkem minulého měsíce.
Nová norma vyžaduje testování všech modelů ve všech konfiguracích, což bylo pro řadu automobilek časově neuskutečnitelné. Volkswagen a řad dalších automobilek se proto ve snaze minimalizovat šok blížící se šok pokusila "zaplavit" trh svými modely, což vedlo během srpna k 25% nárůstu prodejů.
Registrace nových vozidel v Německu se však v průběhu září smrskly na 200 134 kusů, jak ve středu uvedl německý úřad KBA. Pro německý trh to znamenalo pád o 31 %.
To výrazně pocítily všechny automobilky zaměřené na masový trh. Nejvíce utrpěla Audi, jejíž prodeje poklesly o 78 %. Značnou ztrátu utrpělo i Porsche, kterému prodeje klesly o 76 /. Volkswagen, jádro celého koncernu, zaznamenal pokles prodejů o 62 procent. Seat pocítil pokles o 56 % a mladoboleslavská Škoda o 44 %.
V případě Volkswagenu se však není čemu divit, neboť od začátku září prošlo procesem WLTP pouze 14 modelů, což výrazně omezilo nabídku automobilky. Koncern si však byl rizik vědom a předem varoval, že vlivem WLTP se dá během září a října očekávat výrazný propad. Automobilka si navíc musela pronajmout tisíce parkovacích míst pro modely, které zatím WLTP nepodstoupily a nemohou být v současnosti nabídnuty či doručeny zákazníkům.
Výrazný pokles prodejů / registrací nových modelů zaznamenaly také značky Honda (59 %), Dacia (51 %), Renault (44 %) nebo Nissan (33 %). Pokles prodejů pod hranicí 10 % zaznamenaly automobilky Opel (6.6 %), Toyota (6.3 %) nebo BMW (1.2 %).
Na opačné straně ekonomického výsledku stojí francouzské automobilky, kterým se i přes zavedení WLTP podařilo posílit. Vzrostly prodeje Peugeotu (12 %), DS (23 %) nebo Citroenu (10 %). Drobný vzrůst prodejů zaznamenala i Mazda, která si polepšila o 1.8 procenta.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?