Začátkem minulého měsíce, tedy 1. září 2019, začala platit nová norma testování vozidel označovaná jako WLTP. To pro prodejce automobilů znamenalo řadu problémů, kvůli kterým musela být z nabídky stažena poměrně velká část modelů a různých motorizací. Že se zavedení WLTP projeví na prodejích bylo jasné každému, jak moc se ale ukázalo až teď.
Jak uvádí web Auto News Europe, pokles v registracích nových automobilů na německém trhu se během minulého měsíce vyšplhal na 31 %. Hlavním důvodem je přitom neoddiskutovatelně zavedení nové normy testování vozidel „Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure - WLTP," která začala platit počátkem minulého měsíce.
Nová norma vyžaduje testování všech modelů ve všech konfiguracích, což bylo pro řadu automobilek časově neuskutečnitelné. Volkswagen a řad dalších automobilek se proto ve snaze minimalizovat šok blížící se šok pokusila "zaplavit" trh svými modely, což vedlo během srpna k 25% nárůstu prodejů.
Registrace nových vozidel v Německu se však v průběhu září smrskly na 200 134 kusů, jak ve středu uvedl německý úřad KBA. Pro německý trh to znamenalo pád o 31 %.
To výrazně pocítily všechny automobilky zaměřené na masový trh. Nejvíce utrpěla Audi, jejíž prodeje poklesly o 78 %. Značnou ztrátu utrpělo i Porsche, kterému prodeje klesly o 76 /. Volkswagen, jádro celého koncernu, zaznamenal pokles prodejů o 62 procent. Seat pocítil pokles o 56 % a mladoboleslavská Škoda o 44 %.
V případě Volkswagenu se však není čemu divit, neboť od začátku září prošlo procesem WLTP pouze 14 modelů, což výrazně omezilo nabídku automobilky. Koncern si však byl rizik vědom a předem varoval, že vlivem WLTP se dá během září a října očekávat výrazný propad. Automobilka si navíc musela pronajmout tisíce parkovacích míst pro modely, které zatím WLTP nepodstoupily a nemohou být v současnosti nabídnuty či doručeny zákazníkům.
Výrazný pokles prodejů / registrací nových modelů zaznamenaly také značky Honda (59 %), Dacia (51 %), Renault (44 %) nebo Nissan (33 %). Pokles prodejů pod hranicí 10 % zaznamenaly automobilky Opel (6.6 %), Toyota (6.3 %) nebo BMW (1.2 %).
Na opačné straně ekonomického výsledku stojí francouzské automobilky, kterým se i přes zavedení WLTP podařilo posílit. Vzrostly prodeje Peugeotu (12 %), DS (23 %) nebo Citroenu (10 %). Drobný vzrůst prodejů zaznamenala i Mazda, která si polepšila o 1.8 procenta.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.