Začátkem minulého měsíce, tedy 1. září 2019, začala platit nová norma testování vozidel označovaná jako WLTP. To pro prodejce automobilů znamenalo řadu problémů, kvůli kterým musela být z nabídky stažena poměrně velká část modelů a různých motorizací. Že se zavedení WLTP projeví na prodejích bylo jasné každému, jak moc se ale ukázalo až teď.
Jak uvádí web Auto News Europe, pokles v registracích nových automobilů na německém trhu se během minulého měsíce vyšplhal na 31 %. Hlavním důvodem je přitom neoddiskutovatelně zavedení nové normy testování vozidel „Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure - WLTP," která začala platit počátkem minulého měsíce.
Nová norma vyžaduje testování všech modelů ve všech konfiguracích, což bylo pro řadu automobilek časově neuskutečnitelné. Volkswagen a řad dalších automobilek se proto ve snaze minimalizovat šok blížící se šok pokusila "zaplavit" trh svými modely, což vedlo během srpna k 25% nárůstu prodejů.
Registrace nových vozidel v Německu se však v průběhu září smrskly na 200 134 kusů, jak ve středu uvedl německý úřad KBA. Pro německý trh to znamenalo pád o 31 %.
To výrazně pocítily všechny automobilky zaměřené na masový trh. Nejvíce utrpěla Audi, jejíž prodeje poklesly o 78 %. Značnou ztrátu utrpělo i Porsche, kterému prodeje klesly o 76 /. Volkswagen, jádro celého koncernu, zaznamenal pokles prodejů o 62 procent. Seat pocítil pokles o 56 % a mladoboleslavská Škoda o 44 %.
V případě Volkswagenu se však není čemu divit, neboť od začátku září prošlo procesem WLTP pouze 14 modelů, což výrazně omezilo nabídku automobilky. Koncern si však byl rizik vědom a předem varoval, že vlivem WLTP se dá během září a října očekávat výrazný propad. Automobilka si navíc musela pronajmout tisíce parkovacích míst pro modely, které zatím WLTP nepodstoupily a nemohou být v současnosti nabídnuty či doručeny zákazníkům.
Výrazný pokles prodejů / registrací nových modelů zaznamenaly také značky Honda (59 %), Dacia (51 %), Renault (44 %) nebo Nissan (33 %). Pokles prodejů pod hranicí 10 % zaznamenaly automobilky Opel (6.6 %), Toyota (6.3 %) nebo BMW (1.2 %).
Na opačné straně ekonomického výsledku stojí francouzské automobilky, kterým se i přes zavedení WLTP podařilo posílit. Vzrostly prodeje Peugeotu (12 %), DS (23 %) nebo Citroenu (10 %). Drobný vzrůst prodejů zaznamenala i Mazda, která si polepšila o 1.8 procenta.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.