Když Elon Musk v jednom ze svých příspěvků na Twitter sliboval, že by měla Tesla začít být výdělečná ještě tento rok, věřili mu pravděpodobně jen největší optimisté či zarytí fanoušci automobilky. Několik posledních měsíců však ukazuje, že tento cíl by nemusel být daleko od naplnění. A podpořit se to dá hned třemi pádnými důvody.
Jak jsme informovali již minulý týden, Tesla zažila skutečně extrémně příznivý srpen. Podle odhadů se prodalo okolo 17 800 Modelů 3, díky čemuž se tento dostupný elektromobil stal jedním z nejprodávanějších automobilů v zámoří. Podařilo se mu dokonce překonat i prodeje všech osobních automobilů BMW (s výjimkou velkých SUV). Dobře si ale vedly i Modely S a X, které se dostaly téměř na dvojnásobek svých průměrných prodejů.
Dalším pádným důvodem je e-mail, který rozeslal Elon Musk zaměstnancům Tesly. Zdůrazňuje v něm, že Tesla se momentálně těší skutečně skvělým prodejním výsledkům a oceňuje jejich práci, díky které už svůj automobil dostal rekordní počet lidí.
Email je poměrně rozsáhlý, proto ho nebudeme rozebírat celý. Za zmínku ale stojí minimálně dvě pasáže: „Čeká nás nejzajímavější čtvrtletí v naší historii, během kterého doručíme více než dvojnásobek vozidel, které jsme doručili ve čtvrtletí minulém." Další citace se pak věnuje plánům do budoucna: „Také máme připravenou nejúchvatnější paletu nových produktů na světě. Čeká nás Model Y, Tesla (pick-up) Truck, Semi a nová generace Roadsteru."
V závěru e-mailu děkuje Musk svým zaměstnancům za jejich neuvěřitelnou práci, kterou pomáhají Tesle k úspěchu. „Co děláte je zásadní pro dosažení působivé a udržitelné energetické budoucnosti pro lidstvo a život na Zemi."
Posledním dobrým důvodem věřit, že Tesla začne konečně vydělávat, jsou rostoucí průměrné ceny Modelu 3. Lidé totiž utrácejí za výbavu svého "dostupného" elektromobilu stále více, přičemž v posledním čtvrtletí byl rozdíl nejvýraznější.
Jak informoval Teslike, během třetího čtvrtletí se ceny pohybují okolo 60 262 dolarů, což je cca 1 338 000 korun. Jak přitom informoval web IndiseEV's, ve druhém čtvrtletí dosahovala průměrná cena Modelu 3 55 424 dolarů (1 230 000 Kč) a v prvním čtvrtletí 55 925 dolarů (1 241 000 Kč). Nárůst průměrných cen má dvě hlavní příčiny. Tou první je nárůst cen začátkem srpna a tou druhou pak vzrůstající počet objednávek Modelu 3 s pohonem všech kol.
The average sale price of #Model3 reaches $60K in Q3, $4,838 higher than Q2. Source: https://t.co/eaiX3Hcfq6 The price increase on 3 Aug moved the average up by $990. The rest is due to AWD&P deliveries.@Teslarati @ElectrekCo @Jalopnik @cleantechnica @InsideEVs @GreenCarReports pic.twitter.com/UM2P5kHmU3
— Teslike (@TroyTeslike) 7. září 2018
Vyšší průměrně ceny prodaných elektromobilů v kombinaci se stále rostoucím počtem prodaných kusů by se tak brzy mohly projevit na výrazně silnějších finančních výsledcích. Konec třetího čtvrtletí se pomalu blíží a tak všichni v napětí očekávají, jestli Tesla skutečně začne vydělávat.
I kdyby se to ale nyní ještě nepodařilo, stále se nabízí velký potenciál. V současné dobře představuje Tesla model 3 s pohonem všech kol (Dual-motor) cca 35 % prodaných kusů a výkonnější verze Performance jen cca 10 % prodaných kusů. Stále je tak prostor pro dosahování vyšších průměrných cen za prodané vozy, než na trh dorazí nejlacinější varianta s omezeným dojezdem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?