Že nejsou elektromobily žádný laciný špás zřejmě není třeba znovu připomínat, automobilky se však snaží zákazníky přesvědčit ke koupi podstatně nižšími náklady na provoz, kde se dá díky levnějším cenám energie a podstatně snazší údržbě výrazně ušetřit. Jak je to ale s pojištěním například u nejlacinějšího Modelu 3, který se měl stát lidovým elektromobilem?
V Evropě zatím Teslu Model 3 nekoupíme a tak se musíme podívat do zámoří, kde se jich po silnicích pohybuje již poměrně velké množství. Jak ovšem uvádí web Automotive News, pojistit Model 3 není vůbec laciná záležitost.
Podle organizace Gabi Personal Insurance Agency totiž vyjde pojištění Modelu 3, napříč všemi státy USA, v průměru na 2 814 dolarů ročně, tedy cca 62 380 Kč. Rozpětí cen přitom sahá od 1 958 dolarů (43 405 Kč) až po 3 644 dolarů (80 780 Kč) ročně. Pojistit si Porsche 911 přitom vyjde v průměru už jen o 35 dolarů levněji (cca 775 Kč).
Jak uvádí web Automotive News prostřednictvím InsideEVs, vysoká cena pojištění pro Tesly je způsobena především drahými karosářskými díly a přísnou politikou vztahující se k servisním střediskům Tesly. „Hanno Fichtner, CEO společnosti Gabi, uvádí, že vysoká cena náhradních dílů a specifická servisní střediska mají zásadní vliv na výši pojistného.
Zájemci o pořízení Tesly Model 3 v zámoří by si tak měli uvědomit, že během několika let, po které budou pravděpodobně Teslu vlastnit, utratí za pojištění podstatně více, než v případě srovnatelných automobilů co se prostoru, třídy nebo ceny týče.
Web Automotive News uvedl pro srovnání několik příkladů, včetně průměrného ročního pojistného: Chevrolet Volt Premiere - 2 102 USD (46 597 Kč), Honda Civic LC - 2 068 (45 843 Kč) ,Tesla Model S 75D - 3 410 USD (75 592 Kč) , Audi R8 - 3 519 USD (78 009 Kč).
Již v roce 2017 přitom organizace AAA ohlásila výrazné navýšení cen pojistného pro automobily Tesla, načež automobilka přišla s vlastním programem InsureMyTesla. Toto pojištění mělo brát v potaz funkce jako Autopilot, nebo snížené náklady na údržbu. Jak se ovšem později ukázalo, ceny se mnohdy vyšplhaly i nad nabídky konkurence. Elon Musk sice v jednom ze svých příspěvků na Twitteru slíbil, že se na záležitost zaměří, od té doby se ale údajně nic nezměnilo.
Výše pojistného je tak jeden z dalších nákladů spojovaných s Teslou, o kterém se příliš nemluví. My bohužel neznáme konkrétní podmínky na americkém trhu, přesto by nás ale zajímalo, zda se Tesly s výhodami jako úspora za benzín či údržbu skutečně vyplatí. Svému obrazu laciného elektromobilu se totiž Model 3 stále vzdaluje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.