Že nejsou elektromobily žádný laciný špás zřejmě není třeba znovu připomínat, automobilky se však snaží zákazníky přesvědčit ke koupi podstatně nižšími náklady na provoz, kde se dá díky levnějším cenám energie a podstatně snazší údržbě výrazně ušetřit. Jak je to ale s pojištěním například u nejlacinějšího Modelu 3, který se měl stát lidovým elektromobilem?
V Evropě zatím Teslu Model 3 nekoupíme a tak se musíme podívat do zámoří, kde se jich po silnicích pohybuje již poměrně velké množství. Jak ovšem uvádí web Automotive News, pojistit Model 3 není vůbec laciná záležitost.
Podle organizace Gabi Personal Insurance Agency totiž vyjde pojištění Modelu 3, napříč všemi státy USA, v průměru na 2 814 dolarů ročně, tedy cca 62 380 Kč. Rozpětí cen přitom sahá od 1 958 dolarů (43 405 Kč) až po 3 644 dolarů (80 780 Kč) ročně. Pojistit si Porsche 911 přitom vyjde v průměru už jen o 35 dolarů levněji (cca 775 Kč).
Jak uvádí web Automotive News prostřednictvím InsideEVs, vysoká cena pojištění pro Tesly je způsobena především drahými karosářskými díly a přísnou politikou vztahující se k servisním střediskům Tesly. „Hanno Fichtner, CEO společnosti Gabi, uvádí, že vysoká cena náhradních dílů a specifická servisní střediska mají zásadní vliv na výši pojistného.
Zájemci o pořízení Tesly Model 3 v zámoří by si tak měli uvědomit, že během několika let, po které budou pravděpodobně Teslu vlastnit, utratí za pojištění podstatně více, než v případě srovnatelných automobilů co se prostoru, třídy nebo ceny týče.
Web Automotive News uvedl pro srovnání několik příkladů, včetně průměrného ročního pojistného: Chevrolet Volt Premiere - 2 102 USD (46 597 Kč), Honda Civic LC - 2 068 (45 843 Kč) ,Tesla Model S 75D - 3 410 USD (75 592 Kč) , Audi R8 - 3 519 USD (78 009 Kč).
Již v roce 2017 přitom organizace AAA ohlásila výrazné navýšení cen pojistného pro automobily Tesla, načež automobilka přišla s vlastním programem InsureMyTesla. Toto pojištění mělo brát v potaz funkce jako Autopilot, nebo snížené náklady na údržbu. Jak se ovšem později ukázalo, ceny se mnohdy vyšplhaly i nad nabídky konkurence. Elon Musk sice v jednom ze svých příspěvků na Twitteru slíbil, že se na záležitost zaměří, od té doby se ale údajně nic nezměnilo.
Výše pojistného je tak jeden z dalších nákladů spojovaných s Teslou, o kterém se příliš nemluví. My bohužel neznáme konkrétní podmínky na americkém trhu, přesto by nás ale zajímalo, zda se Tesly s výhodami jako úspora za benzín či údržbu skutečně vyplatí. Svému obrazu laciného elektromobilu se totiž Model 3 stále vzdaluje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.