Že nejsou elektromobily žádný laciný špás zřejmě není třeba znovu připomínat, automobilky se však snaží zákazníky přesvědčit ke koupi podstatně nižšími náklady na provoz, kde se dá díky levnějším cenám energie a podstatně snazší údržbě výrazně ušetřit. Jak je to ale s pojištěním například u nejlacinějšího Modelu 3, který se měl stát lidovým elektromobilem?
V Evropě zatím Teslu Model 3 nekoupíme a tak se musíme podívat do zámoří, kde se jich po silnicích pohybuje již poměrně velké množství. Jak ovšem uvádí web Automotive News, pojistit Model 3 není vůbec laciná záležitost.
Podle organizace Gabi Personal Insurance Agency totiž vyjde pojištění Modelu 3, napříč všemi státy USA, v průměru na 2 814 dolarů ročně, tedy cca 62 380 Kč. Rozpětí cen přitom sahá od 1 958 dolarů (43 405 Kč) až po 3 644 dolarů (80 780 Kč) ročně. Pojistit si Porsche 911 přitom vyjde v průměru už jen o 35 dolarů levněji (cca 775 Kč).
Jak uvádí web Automotive News prostřednictvím InsideEVs, vysoká cena pojištění pro Tesly je způsobena především drahými karosářskými díly a přísnou politikou vztahující se k servisním střediskům Tesly. „Hanno Fichtner, CEO společnosti Gabi, uvádí, že vysoká cena náhradních dílů a specifická servisní střediska mají zásadní vliv na výši pojistného.
Zájemci o pořízení Tesly Model 3 v zámoří by si tak měli uvědomit, že během několika let, po které budou pravděpodobně Teslu vlastnit, utratí za pojištění podstatně více, než v případě srovnatelných automobilů co se prostoru, třídy nebo ceny týče.
Web Automotive News uvedl pro srovnání několik příkladů, včetně průměrného ročního pojistného: Chevrolet Volt Premiere - 2 102 USD (46 597 Kč), Honda Civic LC - 2 068 (45 843 Kč) ,Tesla Model S 75D - 3 410 USD (75 592 Kč) , Audi R8 - 3 519 USD (78 009 Kč).
Již v roce 2017 přitom organizace AAA ohlásila výrazné navýšení cen pojistného pro automobily Tesla, načež automobilka přišla s vlastním programem InsureMyTesla. Toto pojištění mělo brát v potaz funkce jako Autopilot, nebo snížené náklady na údržbu. Jak se ovšem později ukázalo, ceny se mnohdy vyšplhaly i nad nabídky konkurence. Elon Musk sice v jednom ze svých příspěvků na Twitteru slíbil, že se na záležitost zaměří, od té doby se ale údajně nic nezměnilo.
Výše pojistného je tak jeden z dalších nákladů spojovaných s Teslou, o kterém se příliš nemluví. My bohužel neznáme konkrétní podmínky na americkém trhu, přesto by nás ale zajímalo, zda se Tesly s výhodami jako úspora za benzín či údržbu skutečně vyplatí. Svému obrazu laciného elektromobilu se totiž Model 3 stále vzdaluje.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?