Že nejsou elektromobily žádný laciný špás zřejmě není třeba znovu připomínat, automobilky se však snaží zákazníky přesvědčit ke koupi podstatně nižšími náklady na provoz, kde se dá díky levnějším cenám energie a podstatně snazší údržbě výrazně ušetřit. Jak je to ale s pojištěním například u nejlacinějšího Modelu 3, který se měl stát lidovým elektromobilem?
V Evropě zatím Teslu Model 3 nekoupíme a tak se musíme podívat do zámoří, kde se jich po silnicích pohybuje již poměrně velké množství. Jak ovšem uvádí web Automotive News, pojistit Model 3 není vůbec laciná záležitost.
Podle organizace Gabi Personal Insurance Agency totiž vyjde pojištění Modelu 3, napříč všemi státy USA, v průměru na 2 814 dolarů ročně, tedy cca 62 380 Kč. Rozpětí cen přitom sahá od 1 958 dolarů (43 405 Kč) až po 3 644 dolarů (80 780 Kč) ročně. Pojistit si Porsche 911 přitom vyjde v průměru už jen o 35 dolarů levněji (cca 775 Kč).
Jak uvádí web Automotive News prostřednictvím InsideEVs, vysoká cena pojištění pro Tesly je způsobena především drahými karosářskými díly a přísnou politikou vztahující se k servisním střediskům Tesly. „Hanno Fichtner, CEO společnosti Gabi, uvádí, že vysoká cena náhradních dílů a specifická servisní střediska mají zásadní vliv na výši pojistného.
Zájemci o pořízení Tesly Model 3 v zámoří by si tak měli uvědomit, že během několika let, po které budou pravděpodobně Teslu vlastnit, utratí za pojištění podstatně více, než v případě srovnatelných automobilů co se prostoru, třídy nebo ceny týče.
Web Automotive News uvedl pro srovnání několik příkladů, včetně průměrného ročního pojistného: Chevrolet Volt Premiere - 2 102 USD (46 597 Kč), Honda Civic LC - 2 068 (45 843 Kč) ,Tesla Model S 75D - 3 410 USD (75 592 Kč) , Audi R8 - 3 519 USD (78 009 Kč).
Již v roce 2017 přitom organizace AAA ohlásila výrazné navýšení cen pojistného pro automobily Tesla, načež automobilka přišla s vlastním programem InsureMyTesla. Toto pojištění mělo brát v potaz funkce jako Autopilot, nebo snížené náklady na údržbu. Jak se ovšem později ukázalo, ceny se mnohdy vyšplhaly i nad nabídky konkurence. Elon Musk sice v jednom ze svých příspěvků na Twitteru slíbil, že se na záležitost zaměří, od té doby se ale údajně nic nezměnilo.
Výše pojistného je tak jeden z dalších nákladů spojovaných s Teslou, o kterém se příliš nemluví. My bohužel neznáme konkrétní podmínky na americkém trhu, přesto by nás ale zajímalo, zda se Tesly s výhodami jako úspora za benzín či údržbu skutečně vyplatí. Svému obrazu laciného elektromobilu se totiž Model 3 stále vzdaluje.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.