Že nejsou elektromobily žádný laciný špás zřejmě není třeba znovu připomínat, automobilky se však snaží zákazníky přesvědčit ke koupi podstatně nižšími náklady na provoz, kde se dá díky levnějším cenám energie a podstatně snazší údržbě výrazně ušetřit. Jak je to ale s pojištěním například u nejlacinějšího Modelu 3, který se měl stát lidovým elektromobilem?
V Evropě zatím Teslu Model 3 nekoupíme a tak se musíme podívat do zámoří, kde se jich po silnicích pohybuje již poměrně velké množství. Jak ovšem uvádí web Automotive News, pojistit Model 3 není vůbec laciná záležitost.
Podle organizace Gabi Personal Insurance Agency totiž vyjde pojištění Modelu 3, napříč všemi státy USA, v průměru na 2 814 dolarů ročně, tedy cca 62 380 Kč. Rozpětí cen přitom sahá od 1 958 dolarů (43 405 Kč) až po 3 644 dolarů (80 780 Kč) ročně. Pojistit si Porsche 911 přitom vyjde v průměru už jen o 35 dolarů levněji (cca 775 Kč).
Jak uvádí web Automotive News prostřednictvím InsideEVs, vysoká cena pojištění pro Tesly je způsobena především drahými karosářskými díly a přísnou politikou vztahující se k servisním střediskům Tesly. „Hanno Fichtner, CEO společnosti Gabi, uvádí, že vysoká cena náhradních dílů a specifická servisní střediska mají zásadní vliv na výši pojistného.
Zájemci o pořízení Tesly Model 3 v zámoří by si tak měli uvědomit, že během několika let, po které budou pravděpodobně Teslu vlastnit, utratí za pojištění podstatně více, než v případě srovnatelných automobilů co se prostoru, třídy nebo ceny týče.
Web Automotive News uvedl pro srovnání několik příkladů, včetně průměrného ročního pojistného: Chevrolet Volt Premiere - 2 102 USD (46 597 Kč), Honda Civic LC - 2 068 (45 843 Kč) ,Tesla Model S 75D - 3 410 USD (75 592 Kč) , Audi R8 - 3 519 USD (78 009 Kč).
Již v roce 2017 přitom organizace AAA ohlásila výrazné navýšení cen pojistného pro automobily Tesla, načež automobilka přišla s vlastním programem InsureMyTesla. Toto pojištění mělo brát v potaz funkce jako Autopilot, nebo snížené náklady na údržbu. Jak se ovšem později ukázalo, ceny se mnohdy vyšplhaly i nad nabídky konkurence. Elon Musk sice v jednom ze svých příspěvků na Twitteru slíbil, že se na záležitost zaměří, od té doby se ale údajně nic nezměnilo.
Výše pojistného je tak jeden z dalších nákladů spojovaných s Teslou, o kterém se příliš nemluví. My bohužel neznáme konkrétní podmínky na americkém trhu, přesto by nás ale zajímalo, zda se Tesly s výhodami jako úspora za benzín či údržbu skutečně vyplatí. Svému obrazu laciného elektromobilu se totiž Model 3 stále vzdaluje.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).